wo 05 jun 2013, 20:17
Mijn reden om een Ampera te rijden: Ik was toe aan een nieuwe lease auto en zei tegen de mobiliteitsmanager "doe mij maar zo'n 0%-ter" meer als een grap dan serieus. Wat bleek echter, er liep net een pilot met elektrische voertuigen op de zaak en na een THINK! en een Peugeot Ion wilde men 4 Ampera's op de weg krijgen. Twee hadden al een nieuwe eigenaar en al rap werd ik nummer drie. Dit alles speelde afgelopen zomer en in september ben ik ingestapt. Korte wachttijd, 14 dagen, aangezien de auto's op voorraad stonden bij LeasePlan. Inmiddels ruim 32.000 Km gestuurd met een lifetime van 4,1l/100Km.
De vier Ampera's hebben allemaal wel een of enkele mankementen gehad van gescheurde achterlichten tot aan een volledig vervangen accupakket en aandrijflijn. Toch zijn we enthousiast! De auto nodigt uit tot relax cruisen, trekt nog steeds aandacht en geeft de nodige exposure nu er reclame op staat "RDW groene partner in mobiliteit". Ook het werkelijke verbruik is ronduit goed te noemen en schommelt bij onze auto's tussen de 1,85l/100Km tot 5,3l/100Km.
Maandelijks leveren we een rittenstaat in en wordt gevolgd wat de resultaten zijn in deze praktijk test, leuk om mee te doen en te vergelijken. Ondanks dat de bijtelling nihil is betaal ik wel een eigen bijdrage voor het privé gebruik echter daar kan ikzelf nog geen Polo voor rijden. De Ampera bevalt mij uitstekend en ik verwacht ook dat dit voor de komende 3,5 jaar zo zal blijven.
Peter