Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Wie helpt mij ontwikkelen

vr 16 maart 2012, 12:04

Bijgaand een link van een super helaas amerikaans initiatief voor volt rijders. Ik zou dit ook super leuk vinden dit in europa te gaan doen. Helaas gaat de ontwikkeling van dergelijke software veel tijd kosten wie helpt!

http://www.voltstats.net/

-Wie heeft ervaring met het ontwikkelen van apps voor android en Apple iphone en een web backend
- weet iemand of het mogelijk is toegang te krijgen tot de gegevens van de ampera

Re: Wie helpt mij ontwikkelen

vr 16 maart 2012, 20:02

Ha 7miles,

Op je eerste vraag kan ik positief antwoord geven. Apps bouwen en backends maken, dat kan ik wel ;-).

Maar, ik denk dat ik je met het antwoord op de tweede vraag ga teleurstellen. De OnStar service is voor zover ik weet niet beschikbaar in Europa. Dit heeft voor zover ik weet te maken met het feit dat OnStar in de US met CDMA werkt (mobiele standaard) en niet compatible is met de GSM standaard. Met andere woorden: je kunt de gegevens niet uit de Ampera krijgen.

groet,
alef

Re: Wie helpt mij ontwikkelen

vr 16 maart 2012, 21:19

GM heeft plannen om het voor GSM geschikt te maken;

http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-57 ... om+CNET%29

Re: Wie helpt mij ontwikkelen

vr 16 maart 2012, 22:04

Ivo schreef:GM heeft plannen om het voor GSM geschikt te maken;

http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-57 ... om+CNET%29

Blijkbaar gaan ze samenwerken met Telefonica en die hebben wij niet in Nederland :cry:

Ik verwacht dat we bepaalde electronica nodig hebben in de auto die in de Ampera nu niet ingebouwd wordt omdat OnStar toch niet beschikbaar is. Heb reeds bij onze Ampera Man de vraag neergelegd of de voorbereidingen toch reeds gemaakt kunnen worden in mijn Ampera. Ik wacht nog op een reactie.

Re: Wie helpt mij ontwikkelen

vr 16 maart 2012, 23:43

Als ze de unit geschikt gaan maken voor GSM, dan zijn we al een heel eind. Rest is gewoon een data SIMmetje, me dunkt :mrgreen:

Re: Wie helpt mij ontwikkelen

za 17 maart 2012, 00:26

Ivo schreef:Als ze de unit geschikt gaan maken voor GSM, dan zijn we al een heel eind. Rest is gewoon een data SIMmetje, me dunkt :mrgreen:

SPX biedt :
-Lock/unlock your doors from any distance
-Start your vehicle remotely (based on vehicle capability)
-Control your Chevrolet Volt charging and charge mode settings
-Activate your Horn & Lights to help locate your vehicle
-Contact an OnStar Advisor, Roadside Assistance or your Preferred Dealer
-View real-time fuel information, including fuel range, gallons of gas remaining and your lifetime MPG
-View your Chevrolet Volt battery state of charge, electric range, electric miles and MPG
-Check your current lifetime mileage
-Check your remaining oil life
-View your current tire pressure information

Lijkt mij dat voor het bovenstaande meer nodig is dan alleen een gsm unit! Tussen de communicatie module en de Ampera zal vast nog een bepaalde interface moeten komen die aangesloten wordt op de boord computer van de Ampera. Ik hoop van harte dat reeds uitgeleverde Ampera's t.z.t. nog uitgebreid kunnen worden met de SPX module.

Re: Wie helpt mij ontwikkelen

za 17 maart 2012, 10:51

Unit106 schreef:
Ivo schreef:Als ze de unit geschikt gaan maken voor GSM, dan zijn we al een heel eind. Rest is gewoon een data SIMmetje, me dunkt :mrgreen:

SPX biedt :
-Lock/unlock your doors from any distance
-Start your vehicle remotely (based on vehicle capability)
-Control your Chevrolet Volt charging and charge mode settings
-Activate your Horn & Lights to help locate your vehicle
-Contact an OnStar Advisor, Roadside Assistance or your Preferred Dealer
-View real-time fuel information, including fuel range, gallons of gas remaining and your lifetime MPG
-View your Chevrolet Volt battery state of charge, electric range, electric miles and MPG
-Check your current lifetime mileage
-Check your remaining oil life
-View your current tire pressure information

Lijkt mij dat voor het bovenstaande meer nodig is dan alleen een gsm unit! Tussen de communicatie module en de Ampera zal vast nog een bepaalde interface moeten komen die aangesloten wordt op de boord computer van de Ampera. Ik hoop van harte dat reeds uitgeleverde Ampera's t.z.t. nog uitgebreid kunnen worden met de SPX module.


Ik bedoelde; de unit bestaat voor de volt. Dus die past in de Ampera. Gewoon een CAN bus interface, gok ik. Als die unit voor GSM komt, is hij dus bruikbaar in Europa. Technisch ben je er dan. Maar ik ben het met je eens, dat we hem dan nog niet zomaar beschikbaar hebben :cry:

Re: Wie helpt mij ontwikkelen

ma 19 maart 2012, 11:03

Hmmm, ik vrees als we geen toegang tot de gegevens kunnen krijgen op een makkelijke manier via de smartphone bijvoorbeeld, het voor gebruikers niet erg aanlokkelijk is. Je moet dan met de hand de gegevens invoeren en dat haalt de lol er snel van af.
Zou jammer zijn, ik vind het persoonlijk een sport om zo zuinig mogelijk te rijden met de ampera
Plaats een reactie