Het is nu di 14 mei 2024, 23:33


Laadspanning

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

alefarendsen

Bekende

  • Berichten: 90
  • Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 11:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Laadspanning

Berichtma 02 apr 2012, 15:04

The connector uses a 1 kHz square wave at +/- 12 volts generated by the Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE), i.e. the charging station, on the pilot pin to detect the presence of the vehicle, communicate the maximum allowable charging current, and control charging.


Tsja... ze zijn er niet voor niets die laadoplossingen ;-).

Alle cynische gekheid op een stokje: normale huis-tuin-en-keuken stopcontacten zijn niet bedoeld om voor langere tijd meer dan 10 Ampère te trekken. Dat is precies de reden dat er een Mode 3 Type 2 protocol ontwikkeld is. Andere reden is dat de laadinfrastructuur geen stroom geeft op dergelijke hoge Amperages (of uberhaupt eigenlijk) tenzij er een auto aangekoppeld staat. Dus mocht er toch een kindervingertje in een Mode 3 Type 2 laadpunt gestopt worden, dan gebeurt er alsnog niks...
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...


Offline

7miles

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 18:47
  • Woonplaats: Dronten
  • km-stand: 34000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Laadspanning

Berichtma 02 apr 2012, 15:26

alefarendsen schreef:
Tsja... ze zijn er niet voor niets die laadoplossingen ;-).



Ben het hier deels mee eens, als de componnten juist zijn hoeft 16a geen enkel probleem te zijn. Ja ik heb thuis een laadoplossing, maar deze zijn eigenlijk absurd duur en vervangen eigenlijk alleen het stopcontact. Voor een thuis- situatie heb ik hier ook nog wel een bepaalde mate van begrip voor, maar geloof me ik werk bij Endemol en wij verbruiken in onze studio's serieus stroom en ik heb dus vertouwen in het bedrijf wat het stopcontact voor ons aangelegd heeft metals specificatie dat het 16a continue zou moeten verdragen. Waarom dan geen laadsnoer met een CEE stekker? zijn betaalbaar en prima in staat 16a te verdragen.
Sovereign Silver Ampera - 34.000km


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Laadspanning

Berichtma 02 apr 2012, 20:50

alefarendsen schreef:
The connector uses a 1 kHz square wave at +/- 12 volts generated by the Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE), i.e. the charging station, on the pilot pin to detect the presence of the vehicle, communicate the maximum allowable charging current, and control charging.


Tsja... ze zijn er niet voor niets die laadoplossingen ;-).


:lol: Dit is nog wel zelf te knutselen hoor, maar waarom zou je.

Verder ben ik blij dat er in heel Europa 1 standaard lijkt te zijn, geeft geen gezeur met verlopen enzo, denk aan LPG vreogah!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

Thunderace

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: di 24 jul 2012, 21:27
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 1014
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Laadspanning

Berichtdi 24 jul 2012, 21:44

Terugkomend op de initieële vraag van Lambert over de oplaadniveau instellingen:

In het instructieboekje op pagina 76 wordt er vermeld dat er een scherm in het menu te vinden is waarop de oplaad niveau's in zijn te stellen. Klopt het dat dit scherm niet aanwezig is?
Ik heb overal in het menu gezocht maar kan het niet vinden. Indien iemand weet hoe je in dit menu komt hoor ik het graag.

Het laad niveau (6A en 10A) selecteren op de laadkabel gaat prima overigens.

Charles


Offline
Avatar gebruiker

franc

Stamgast

  • Berichten: 325
  • Geregistreerd: ma 09 apr 2012, 11:27
  • Woonplaats: Heerlen
  • km-stand: 136000
  • Lifetime: 48
  • Auto: Ampera

Re: Laadspanning

Berichtwo 25 jul 2012, 10:37

Klopt. Dat menu is er inderdaad niet in Europa.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast