Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Hoe(vaak) was jij je auto?

Elke week handmatig
12
14%
Elke week wasstraat
7
8%
Elke maand handmatig
14
17%
Elke maand wasstraat
24
29%
Een paar keer per jaar handmatig
8
10%
Een paar keer per jaar automatisch
17
20%
Bijna nooit...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen : 84

Hoe(vaak) was jij je auto?

di 16 apr 2013, 22:11

Weer eens wat andere kost dan alle aandrijflijn discussies :)

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

di 16 apr 2013, 23:32

Met de hand, soms met de hulp van een hogedrukdinges bij Clubcarwash :mrgreen:

Van binnen schoon vind ik veel belangrijker dan van buiten schoon. Een een witte is NET wat makkelijker dan een zwarte, is mijn stelling nu :lol:

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

wo 17 apr 2013, 09:09

Ivo schreef:Met de hand, soms met de hulp van een hogedrukdinges bij Clubcarwash :mrgreen:

Van binnen schoon vind ik veel belangrijker dan van buiten schoon. Een een witte is NET wat makkelijker dan een zwarte, is mijn stelling nu :lol:


Haha ja, ik heb een zwarte en een witte auto. Ik krijg over de witte vaak de opmerking: 'je ziet er alles op zeker', maar een zwarte is nog erger. :lol:

De enige Ampera die ik door de wasstraat heb gehaald, was de leenauto tijdens schadeherstel :D

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

wo 17 apr 2013, 12:04

Mijn vorige auto was ook zwart, daar zag je inderdaad ALLES op... ik denk dat zilver de makkelijkste kleur is.

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

wo 17 apr 2013, 16:42

Ik ga ongeveer elke week door een wasstraat met van die lapjes en niet die krassende nylon draadjes. :thumbup:
Geen krasje nog aanwezig en de binnenkant doe ik ook dan meteen helemaal.
Soms zie je auto's dat zijn net penicilline kwekerijen :thumbdown:

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

wo 17 apr 2013, 17:42

Te weinig, maar met de tankcard van Tom de Ridder kun je de wasstraat ook betalen. Dis nu zal het (misschien) vaker gebeuren.
Koen

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

wo 17 apr 2013, 18:43

Zodra er weer eens een kortingsbon van de mega-zachte-lappen carwash (van 20 voor 10 euro) in de bus valt, is het tijd de Volt er weer eens doorheen te scheuren. Tot die tijd vind ik een vieze witte auto beter te pruimen dan een doffe zwarte. Ben trouwens zeer tevreden over hoe de zwarte lak op het dak de wasstraat doorstaat. Mijn vorige zwarte Subaru Impreza kwam altijd sufgekrast uit dezelfde high-tech lappenwasmachine... :?

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

do 18 apr 2013, 10:10

Zodra ik de kosten bij mijn baas kan declareren, zal ik mijn lease auto gaan wassen. Tot dan alleen ruiten, lampen en de achterkant af en toe schoonmaken bij de benzine pomp. De auto is nu wat minder zwart dan toen ie nieuw was, maar ik wil mijn medeweggebruikers ook niet steeds verblinden met een super glimmende auto :lol:

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

do 18 apr 2013, 12:00

volt-NL schreef:Zodra ik de kosten bij mijn baas kan declareren, zal ik mijn lease auto gaan wassen. (...)


:o
Voor mij onbegrijpelijk hoe mensen onderscheid maken in de behandeling van een lease of eigen auto. Ik was mijn auto omdat ik een autoliefhebber ben, maar ook omdat ik wil dat mijn spullen schoon zijn en omdat het bijdraagt aan de staat en misschien zelfs de levensduur van de auto.
Het maakt voor mij daarbij niet uit of het een eigen auto is of een lease auto. Zolang ik in de leaseauto rijdt zie ik het als 'mijn' auto voor wat betreft de verzorging er van.

Re: Hoe(vaak) was jij je auto?

do 18 apr 2013, 12:07

bennyvw schreef:Het maakt voor mij daarbij niet uit of het een eigen auto is of een lease auto. Zolang ik in de leaseauto rijdt zie ik het als 'mijn' auto voor wat betreft de verzorging er van.

Bovendien baal ik ervan als mijn kleren vies worden als die per ongeluk langs een smerige auto gaan. Dus alleen dat al is voor mij een reden om de auto regelmatig te wassen. :)

Groeten,
Poul
Plaats een reactie