Onderzoek TNO

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Onderzoek TNO

Bericht door Alex »

TNO heeft data van de multitankcard geanalyseerd van het najaar van 2012. Zie http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... uigen.html

Iedereen op de achterste benen, de schuldigen moeten zich idd schamen, maar het rapport heeft een beperkte geldigheid.
De resultaten die in dit hoofdstuk worden gepresenteerd moeten daarom als
indicatief en voorlopig worden beschouwd. De resultaten geven een betrouwbaar
beeld van het praktijkverbruik van de voertuigen in de database over de periode
waarin de gegevens zijn verzameld, maar deze resultaten mogen op grond van
bovenstaande overwegingen niet als representatief worden beschouwd voor het
praktijkverbruik van de totale populatie plug-in voertuigen in Nederland. De
resultaten geven wel een goede indicatie van het effect dat meer of minder
elektrisch rijden kan hebben op het brandstofverbruik van plug-in voertuigen in de
praktijk.
Ik geloof dat de forumleden er op basis van de lifetime beter voor staan.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
Pirke
Vaste klant
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 12:52
km-stand: 100000
Lifetime: 40
Auto: Ampera-e

Re: Onderzoek TNO

Bericht door Pirke »

De in dit rapport geanalyseerde plug-in auto’s (plug-in hybrides en elektrische
voertuigen met range extender) verbruiken in de praktijk significant meer dan
volgens de fabrieksopgave. Niettemin blijken de geanalyseerde modellen plug-in
auto’s gemiddeld de zuinigste auto’s op de Nederlandse markt, niet alleen op basis
van de typekeuring maar ook in de praktijk .
Rode Chevy Volt
Hanzzzz
Stamgast
Berichten: 426
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
km-stand: 240000
Lifetime: 31
Auto: Ampera
Locatie: Baarn

Re: Onderzoek TNO

Bericht door Hanzzzz »

Omdat plug-ins pas sinds medio 2012 in grotere aantallen worden uitgeleverd, zijn
de op dit moment beschikbare data nog beperkt. De gebruikte steekproef is
mogelijk niet voldoende representatief voor de hele Nederlandse populatie plug-in
voertuigen, omdat het aandeel door particuliere gebruikers en ZZP-ers gebruikte
voertuigen in de steekproef laag is. Deze gebruikers hebben meer motivatie om
zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Ook beïnvloeden aanloopeffecten met de
beschikbaarheid van laadpunten mogelijk de resultaten. Om die redenen dienen de
resultaten voor het praktijkverbruik van plug-ins als voorlopig en indicatief
beschouwd te worden.
My point exactly. :thumbup:
Plaats reactie