Het is nu vr 19 apr 2024, 04:57


Ruimte in een Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtvr 16 aug 2013, 10:53

volt-NL schreef:
Hanzzzz schreef:
japio schreef:1,93 en geen millimeter ruimte teveel boven mijn bolletje....

1,97 en 10-15 cm boven mijn bolletje. Heb je de stoel al lager gezet? :o

M.a.w. Beenlengte is minder een probleem dan lengte van het boven lichaam.

2.00 meter en nog 1 a 2 vingers boven mijn hoofd... Niet iedereen is gelijk gebouwd de een heeft wat langere benen dan anderen.

Oh ja, toen ik voor het eerst kennis maakte met de Ampera (en de Volt nog niet kende) ging ik in de Ampera zitten en kwam met het hoofd tegen het dak en met mijn schouder tegen de deurstijl en was natuurlijk erg teleurgesteld (geen verkoperen te vinden die mij vertelde hoe de stoel aangepast moest worden. Ik kon namelijk de elektrische bediening van de stoel niet vinden :o ). Een week later ging ik toch ook de Volt eens proberen en daar paste ik precies in! Kennelijk zijn de Volts toch groter.... of even iemand heeft de stoel even lager gezet. :oops:


En op basis daarvan heb jij een Volt gekocht. Vertel me dat dat niet waar is. :lol:


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtvr 16 aug 2013, 13:53

Hanzzzz schreef:
volt-NL schreef:... geen verkoper te vinden...


En op basis daarvan heb jij een Volt gekocht. Vertel me dat dat niet waar is. :lol:

Jazeker dit heeft zeker meegespeeld ;-)
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtvr 16 aug 2013, 15:25

Hanzzzz schreef:
volt-NL schreef:2.00 meter en nog 1 a 2 vingers boven mijn hoofd... Niet iedereen is gelijk gebouwd de een heeft wat langere benen dan anderen.

Oh ja, toen ik voor het eerst kennis maakte met de Ampera (en de Volt nog niet kende) ging ik in de Ampera zitten en kwam met het hoofd tegen het dak en met mijn schouder tegen de deurstijl en was natuurlijk erg teleurgesteld (geen verkoperen te vinden die mij vertelde hoe de stoel aangepast moest worden. Ik kon namelijk de elektrische bediening van de stoel niet vinden :o ). Een week later ging ik toch ook de Volt eens proberen en daar paste ik precies in! Kennelijk zijn de Volts toch groter.... of even iemand heeft de stoel even lager gezet. :oops:


En op basis daarvan heb jij een Volt gekocht. Vertel me dat dat niet waar is. :lol:


Misschien iets om een ballotagecommissie op te richten :lol:
Laatst bijgewerkt door Poul op vr 16 aug 2013, 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Aanpassing ivm maximaal aantal geneste quotes
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline

tallguy

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: vr 21 dec 2012, 00:39
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtza 17 aug 2013, 10:19

Gisteravond voor de 2e keer een proefrit gemaakt met de Ampera en ben nu (bijna) overtuigd dat dit hem gaat worden.
Ditmaal minder overdonderd door de hoeveel knoppen en gadgets, omdat ik nu op voorhand wist hoe de verschillende functies werkten.

In levende lijve is de auto mooier en indrukwekkender dan op foto's of filmpjes op het internet. Deze keer ook meer gekeken naar de zitpositie en ondanks dat de relatief weinig instel mogelijkheden zat ik prima. Hoofdruimte schat ik op +/- 5-7 cm wat voor mij voldoende is. Wat ik een dik pluspunt vind is de hoge "cockpit" om je heen. Wat wel wennen is dat het informatiedisplay dicht op je zit, waardoor je meer naar rechts kijkt dan ik nu gewend bent met de Insignia.
Heb ook even zitten stoeien met de navigatie, maar dat is inderdaad een dik minpunt. Onoverzichtelijk, herberekenen van de route langzaam, schokkerig en toonde een hele andere route richting huis dan ieder ander navigatiesysteem zou tonen. Ach, om hiervoor nou de auto te skippen ;-). Er zijn ergere dingen in het leven hahaha.

Rijervaring elektrisch is fantastisch en rijden in de standby modus op de snelweg merk je bijna geen verschil. Deze week even in overleg met de leasemaatschappij en zoals het er nu naar uitziet rij ik tegen het einde van het jaar een Ampera :)


Offline

tallguy

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: vr 21 dec 2012, 00:39
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtwo 21 aug 2013, 20:02

Pfff om het allemaal moeilijker te maken heb ik deze week ten horen gekregen dat de bestelde Outlander PHEV gegarandeerd in december wordt geleverd en ben nu in het dilemma beland of ik de Outlander PHEV zal overdragen aan een derden en voor een Ampera ga of niet.

Ben vandaag wezen proefrijden in een Outlander benzine versie en dat gaf niet het bijzondere gevoel als met de Ampera op pad ging. De stoelen zitten wat minder, het stuurt erg licht en kwa wegliging tsjaa.. niet wat ik gewend ben. De benzine versie is wellicht niet te vergelijken met een PHEV uitvoering, maar ik verwacht niet dat die auto totaal anders is van binnen. Ik ga maar eens hard peinzen over wat ik zal doen..


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtdo 22 aug 2013, 09:38

Ik kan je mijn mening wel geven (ik vind die Outlander een gedrocht) maar daar heb je niet veel aan. Ik wens je suc6 met je beslissing.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtdo 22 aug 2013, 12:33

Door voor een Ampera te kiezen geef je een ander de kans blij te zijn met de levering van zijn Outlander in december. Twee mensen dan dus blij :D .

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Robampera

Bekende

  • Berichten: 92
  • Geregistreerd: wo 24 jul 2013, 18:23
  • Woonplaats: Zuid Limburg
  • km-stand: 106000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtvr 23 aug 2013, 00:09

uiteindelijk ben ik erg blij dat ik de outlander heb geannuleerd, qua comfort en afwerking is de ampera net wat meer premium,en de stoelen zijn echt veel beter.(ik had er al rekening mee gehouden dat ik een nieuwe stoel zou moeten aanschaffen voor de outlander, mede omdat ik veel rij:80k)
en ja de outlander heeft ook voordelen, maar deze zijn voor mij puur het prive gebruik.(trekhaak, veel ruimte)
Van de pakweg 450-500 euro per maand die ik overhoud ten opzichte van mijn huidige auto kan ik best een grotere auto rijden die we met vakantie;s e.d. gaan gebruiken(denk dat het een megane gaat worden oid) aangezien we toch al een andere auto voor mijn vrouw wilde gaan kopen.

Volgende week vrijdag om 10.00 ben ik aan de beurt, ik kan niet wachten, ik wens je in ieder geval erg veel succes, en ben benieuwd of er inderdaad zoveel outlanders gaan komen in december, maar ik weet het nog niet zo zeker.


Offline
Avatar gebruiker

Kiwi

Bekende

  • Berichten: 82
  • Geregistreerd: vr 02 aug 2013, 10:23
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 2500
  • Lifetime: 17
  • Auto: Ampera-e

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtza 24 aug 2013, 22:38

Robampera schreef:Volgende week vrijdag om 10.00 ben ik aan de beurt, ik kan niet wachten, ik wens je in ieder geval erg veel succes, en ben benieuwd of er inderdaad zoveel outlanders gaan komen in december, maar ik weet het nog niet zo zeker.

Veel plezier vrijdag! Ik heb dat gevoel 'ik kan niet wachten' ook tijden gehad, ookal hoefde ik maar kort te wachten (paar weken).


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ruimte in een Ampera

Berichtza 01 feb 2014, 21:01

Na het zien van dit filmpje klaag je niet meer over te weinig bagageruimte. Hooguit dat de dames teveel meezeulen. https://www.dropbox.com/s/49ku2m7vzjoft ... ruimte.mp4
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron