Gisteravond voor de 2e keer een proefrit gemaakt met de Ampera en ben nu (bijna) overtuigd dat dit hem gaat worden.
Ditmaal minder overdonderd door de hoeveel knoppen en gadgets, omdat ik nu op voorhand wist hoe de verschillende functies werkten.
In levende lijve is de auto mooier en indrukwekkender dan op foto's of filmpjes op het internet. Deze keer ook meer gekeken naar de zitpositie en ondanks dat de relatief weinig instel mogelijkheden zat ik prima. Hoofdruimte schat ik op +/- 5-7 cm wat voor mij voldoende is. Wat ik een dik pluspunt vind is de hoge "cockpit" om je heen. Wat wel wennen is dat het informatiedisplay dicht op je zit, waardoor je meer naar rechts kijkt dan ik nu gewend bent met de Insignia.
Heb ook even zitten stoeien met de navigatie, maar dat is inderdaad een dik minpunt. Onoverzichtelijk, herberekenen van de route langzaam, schokkerig en toonde een hele andere route richting huis dan ieder ander navigatiesysteem zou tonen. Ach, om hiervoor nou de auto te skippen
. Er zijn ergere dingen in het leven hahaha.
Rijervaring elektrisch is fantastisch en rijden in de standby modus op de snelweg merk je bijna geen verschil. Deze week even in overleg met de leasemaatschappij en zoals het er nu naar uitziet rij ik tegen het einde van het jaar een Ampera