Het is nu vr 19 apr 2024, 02:42


Hoe efficiënt kun jij rijden?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtza 23 jun 2012, 00:28

Je maximale afstand op 1 acculading is natuurlijk wat anders dan je gemiddelde benzineverbruik. Dat eerst zegt niets over je benzine-kilometers en het laatste niet over het aantal malen opladen.

Maargoed, na ruim 3000 km zit ik op 2,4 l op 100 km (1op42). 1000 km geleden voor het laatst getankt en sindsdien 1 op 100. Dan worden je buren vanzelf jaloers!
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Ampera1

Stamgast

  • Berichten: 369
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 19:01
  • Woonplaats: Roosendaal
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtza 23 jun 2012, 08:39

Ik heb nu bijna 5500 gereden. De levensduur is 2.0 L op 100 km. Dat is nog steeds 1 op 50. Het benzineverbruik zal wel gaan toenemen, want ik ga binnenkort op vakantie. Bijna jammer.... :ugeek:
Ampera: Amper verbruik


Offline

Marco

Stamgast

  • Berichten: 250
  • Geregistreerd: zo 26 feb 2012, 01:00
  • Woonplaats: Almere
  • km-stand: 78000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtzo 24 jun 2012, 12:21

Ampera1 schreef:Wat me opvalt is dat je de Engelse taal hebt ingesteld en niet de Nederlandse.

Waarschijnlijk heb je opgeladen en was het laden niet klaar toen je weer ging rijden. Dan telt het systeem verder en gaat niet naar de nul-stand.


Klopt, ik vind Engels makkelijker en ik begreep van het forum dan NL slecht vertaald was.
Ook na benzine tanken (1010km) zijn de cijfers niet gereset.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!


Offline

Ampera1

Stamgast

  • Berichten: 369
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 19:01
  • Woonplaats: Roosendaal
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtma 25 jun 2012, 08:26

Marco schreef:
Ampera1 schreef:Wat me opvalt is dat je de Engelse taal hebt ingesteld en niet de Nederlandse.

Waarschijnlijk heb je opgeladen en was het laden niet klaar toen je weer ging rijden. Dan telt het systeem verder en gaat niet naar de nul-stand.


Klopt, ik vind Engels makkelijker en ik begreep van het forum dan NL slecht vertaald was.
Ook na benzine tanken (1010km) zijn de cijfers niet gereset.


Vertaling bij mij valt wel mee vind ik. Er schijnen verschillende versies te zijn. Inderdaad, alleen als je volledig oplaadt wordt alles gereset.
Ampera: Amper verbruik


Offline
Avatar gebruiker

LightningBlue

Vaste klant

  • Berichten: 235
  • Geregistreerd: di 01 mei 2012, 00:26
  • Woonplaats: Tiel
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtma 25 jun 2012, 23:56

Tja de vertaling... Het meest gekke vind ik nog in het Energie menu. Daar hebben ze de 'Charging' tab vertaald in 'Aan het laden'. Iemand heeft echt de Engelse lijst door Google Translate gegooid! :?
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go


Offline
Avatar gebruiker

SveNRG

Newbie

  • Berichten: 28
  • Geregistreerd: zo 18 maart 2012, 12:15
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtdi 26 jun 2012, 13:43

Afgelopen weekend mocht ik de Ampera naar Groningen rijden. Met volle accu vertrokken uit Amsterdam en heb 71.5 km daarmee kunnen doen. Viel me erg mee! Stand D trouwens, 90-100 op de snelweg zonder achter vrachtwagens te plakken of mensen te hinderen. Yay! Maarja, daarna begint de blauwe meter te tikken. Uiteindelijk 8,5 liter benzine nodig gehad voor een rit van 230 km. Mooie wagen!
Interaction Designer bij The New Motion


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtwo 27 jun 2012, 12:08

Vandaag vertrokken met niet echt zuinig rijden totdat ik lang achter een aanhanger zat met 90km/h. Maar eens erachter blijven zitten en zelfs op de snelweg erachter gezeten. In totaal 1 keer ingehaald in sportstand (zat zo op de 140) en 1 sprintje bij het stoplicht.

Toch behoorlijk efficient gereden: 1km had ik hem op benzine gezet ivm de snelweg, maar toen besloot ik achter de aanhanger te blijven hangen.
zie hier het resultaat! Normaal rijd ik krap 60 km op 1 accu. En nu heb ik dit al op de heenweg. Wel erg saai rijden overigens.

Afbeelding
Afbeelding
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


Offline
Avatar gebruiker

bennyvw

Vaste klant

  • Berichten: 175
  • Geregistreerd: wo 25 apr 2012, 11:43
  • Woonplaats: Elspeet
  • km-stand: 57000
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtdo 28 jun 2012, 19:09

Vandaag voor het eerst meer dan 80 km gereden op één acculading. Heen en weer naar Amersfoort! Alles zat mee, de temperatuur, niet veel wind, ook nog een stukje achter een vrachtwagen gehangen.
80,9 km! Ik had nog 1 km over (zie foto's), maar toen was ik dan ook thuis.

Climate Control stond hierbij op de Eco stand, ik wil wel een beetje comfort houden. Dat is eis nr. 1 en daarna komt de actieradius :)

Gehaald op 1 lading (zonder tussentijds bijladen, want dat kun je op dit scherm niet echt achterhalen):
WP_000185.jpg


Maar dan was het ook zo goed als op:
WP_000186.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Offline

Marcello

Bekende

  • Berichten: 66
  • Geregistreerd: do 31 mei 2012, 14:35
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtdi 10 jul 2012, 15:17

Ik had onlangs ritje Amsterdam - Vianen, lekker warm buiten dus raampjes open, climate op min, wel ventilator op helft.
Op Accu gereden 57 km en over 22km. Beide meters kwamen op 100%. Wel leuk om mee te spelen. Detail is wel dat ik hem op de A2 met cruisecontrol heb gehouden op 105km :D
Lithium White , PodPoint, zwart dak wrap, 19" bi-color, xenon


Offline
Avatar gebruiker

franc

Stamgast

  • Berichten: 325
  • Geregistreerd: ma 09 apr 2012, 11:27
  • Woonplaats: Heerlen
  • km-stand: 136000
  • Lifetime: 48
  • Auto: Ampera

Re: Hoe efficiënt kun jij rijden?

Berichtdi 10 jul 2012, 17:37

Bedenk wel, dat boven de 80 km/u het rijden met geopende ramen dermate slecht is voor je stroomlijn, dat je beter de ramen kunt sluiten en de airco aanzetten. Mits je die niet te koud zet (bijv. 23-24 graden) kan je dan nog zuiniger rijden.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron