liedekef schreef:Het is zover: ik heb dus effectief een jaar gereden zonder te tanken
. Deze avond sprong er een waarschuwing op het scherm dat de brandstof oud was en dat de motor zou aanslaan. ... Blijkbaar gebeurt dat dus na ongeveer een jaar zonder te tanken (ik denk eigenlijk dat ik in januari nog getankt had, dus eigenlijk is het ongeveer 11 maand)
Van de week gaf mijn Volt het zelfde aan: bijvullen of ik drink die resterende 7 liter op
Het was 50 weken geleden dat ik de tank had volgegooid. Na een langdurige opdracht in Amsterdam (met laadfaciliteit) sinds april vorig jaar slechts 40 km vv. woon-werk afstand, die tot nu toe (al dan niet met wat kunstgrepen) altijd electrisch konden worden afgelegd.
De privé kilometers lukten in deze periode vrijwel altijd van laadpaal tot laadpaal
Mijn keuze voor de Volt als mogelijk puur electrisch vervoer bleek dus de juiste, op deze manier zou ik niet angstig zijn om in de toekomst voor de range van bijvoorbeeld een i3 zonder range extender te gaan. Alhoewel de maximale range van 500+ km van de Volt in noodgevallen natuurlijk zeer geruststellend is.
Ben benieuwd wanneer de volgende noodzakelijke tankstop zal zijn.
Op een lifetime van 0,7 l/100km hoort men natuurlijk zuinig te zijn