Het is nu vr 19 apr 2024, 05:49


Grootste dealer?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Grootste dealer?

Berichtwo 06 jan 2016, 18:12

Morgoth schreef:
shumway schreef:Je kunt rustig stellen dat je me de Volt/Ampera een probleemauto koopt.

Dat is wel erg negatief.
Ik rij al 144.000 km naar alle tevredenheid met de Ampera. Okee, ook bij mij is de bak vervangen maar verder alleen wat kleine dingetjes.
Bij mijn vorige Prius liet het rubber los van het dak waardoor lekkage in de auto ontstond en liep hij op 3 poten als het een beetje kouder werd, kraakte en rammelde alles. Bij de Fordt S-Max daarvoor blies ik de turbo op, wilde ineens de deuren niet meer open (lekker, sta je net bij een klant), werkte de voorruitontwaseming niet meer, liet de chromelaag op de pook en handrem los waardoor vlijmscherpe randen ontstonden en ik zelfs mijn vinger heb moeten laten hechten. De auto daarvoor verloor op de Duitse autobaan door een leidingbreuk plotseling alle olie en bij de auto daarvoor zijn de synchromeshringen in de versnellingsbak tot 3 x toe vervangen. Zo kan ik wel even doorgaan.

Ik vind dat de Ampera deze negativiteit niet verdiend. Het is een fijne auto die weliswaar niet geheel probleemloos is. Maar je moet niet overdrijven of alle Ampera's over een kam scheren.

op deze andere autos was dit nog binnen de garantie?
want dat maakt dan wel een verschil
prive 2e hands kopen is dus denk ik wel een risico dat bij deze auto iets hoger ligt dan een 2e hands prius.

en gezien het gebruikt van de autobaan met rediclous mode speeds ( ja tesla haha ) en ik heb gelezen de vrij hobbelige landweggetjes waar je bolides doorheen moeten mogelijk niet de beste maatstaaf voor algemeen gebruik :D
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Grootste dealer?

Berichtwo 06 jan 2016, 23:45

Morgoth schreef:Ik vind dat de Ampera deze negativiteit niet verdiend. Het is een fijne auto die weliswaar niet geheel probleemloos is. Maar je moet niet overdrijven of alle Ampera's over een kam scheren.

Inderdaad, bij een Vectra kan het nog veel gekker : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... lezen.html :mrgreen:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Grootste dealer?

Berichtdo 07 jan 2016, 00:07

japio schreef:Thierry, maakt het ook niet uit dat jij gebruikt kocht en derhalve ook nog Bovag garantie kreeg?
Afhankelijk van het gebruik heeft deze auto fratsen die er in een normale testperiode uitgehaald worden, de aandrijving voldoet al is het lager een zwak punt en verder is er heel veel inferieur spul toegepast.


Nee, ik heb zonder Bovag garantie gekocht aangezien de fabrieksgarantie nog liep en de km stand zo laag was had die Bovag garantie (die vaak juist meer dekt dan fabrieksgarantie) wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Grootste dealer?

Berichtdo 07 jan 2016, 21:18

Unit106 schreef:
Morgoth schreef:Ik vind dat de Ampera deze negativiteit niet verdiend. Het is een fijne auto die weliswaar niet geheel probleemloos is. Maar je moet niet overdrijven of alle Ampera's over een kam scheren.

Inderdaad, bij een Vectra kan het nog veel gekker : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... lezen.html :mrgreen:

ook al een GM product

is tenslotte een opel haha

vooruitstrevend door techniek? of was dat niet opel? hahah
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron