Morgoth schreef:shumway schreef:Je kunt rustig stellen dat je me de Volt/Ampera een probleemauto koopt.
Dat is wel erg negatief.
Ik rij al 144.000 km naar alle tevredenheid met de Ampera. Okee, ook bij mij is de bak vervangen maar verder alleen wat kleine dingetjes.
Bij mijn vorige Prius liet het rubber los van het dak waardoor lekkage in de auto ontstond en liep hij op 3 poten als het een beetje kouder werd, kraakte en rammelde alles. Bij de Fordt S-Max daarvoor blies ik de turbo op, wilde ineens de deuren niet meer open (lekker, sta je net bij een klant), werkte de voorruitontwaseming niet meer, liet de chromelaag op de pook en handrem los waardoor vlijmscherpe randen ontstonden en ik zelfs mijn vinger heb moeten laten hechten. De auto daarvoor verloor op de Duitse autobaan door een leidingbreuk plotseling alle olie en bij de auto daarvoor zijn de synchromeshringen in de versnellingsbak tot 3 x toe vervangen. Zo kan ik wel even doorgaan.
Ik vind dat de Ampera deze negativiteit niet verdiend. Het is een fijne auto die weliswaar niet geheel probleemloos is. Maar je moet niet overdrijven of alle Ampera's over een kam scheren.
op deze andere autos was dit nog binnen de garantie?
want dat maakt dan wel een verschil
prive 2e hands kopen is dus denk ik wel een risico dat bij deze auto iets hoger ligt dan een 2e hands prius.
en gezien het gebruikt van de autobaan met rediclous mode speeds ( ja tesla haha ) en ik heb gelezen de vrij hobbelige landweggetjes waar je bolides doorheen moeten mogelijk niet de beste maatstaaf voor algemeen gebruik
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.