vr 18 apr 2014, 16:39
Er staan in de showrooms nog behoorlijk wat Ampera's met een kenteken van 31 december 2013, zowel modeljaar 2012 als 2013. Ik neem aan dat deze bij 2013 worden geteld, maar feitelijk zijn ze nog niet verkocht. Het zou mij niets verbazen als de meeste verkopen uit het eerste kwartaal al ingeboekt zijn op 31 december 2013. En de Volt is een paar maanden niet leverbaar geweest, omdat het 2014 model er aan kwam. Die zou vanaf eind februari 2014 leverbaar zijn. Tel daar wat vertraging en de aankondiging van Chevrolet om te vertrekken bij op, dan wordt alles duidelijk.
Over de hele range zijn de verkopen sterk gedaald, wat de stekker-auto's betreft. Natuurlijk zijn veel aankopen (al dan niet administratief) naar voren gehaald, om te profiteren van de belastingregels van 2013. Die truc haalde Athlon een paar jaar geleden ook uit. In 2012 veranderden de bijtellingsregels per half jaar. Je kon, als je auto nog tot november mee moest, je nieuwe auto al op 30 juni laten registreren, zodat je van het lagere bijtellingstarief kon profiteren. Athlon financierde wat vóór en iedereen was blij, alleen de fiscus sprak hier schande van.
En als er veel verkopen naar voren zijn gehaald, wordt het daarna een poosje rustiger.
Forum Sponsor, BuurautoChevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne