Het is nu do 18 apr 2024, 03:18


Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 18 apr 2014, 15:46

Kwam net een artikel van begin april tegen waar de verkoopcijfers van elektrische en PHEV van de eerste 3 maanden worden genoemd. Echt bedroevend voor onze auto's. Dat er niet veel Volts zijn verkocht, na de aankondiging dat Chevrolet zich uit Europa terug trekt, verbaast mij niets. Nul verkocht de afgelopen drie maanden. Maar dat de Ampera het ook niet goed gedaan heeft verbaast mij wel. Een totaal van acht stuks! Eentje in januari, vier in februari en drie in maart. Wie had dat nu gedacht? De Prius PHEV deed het ook niet goed met 11 stuks...

Wat wel goed verkocht waren de Outlander PHEV (1380), Volvo V60 PHEV (1181). En daarna de Tesla Model S (214), de Nissan Leaf (186) en de BMW i3 (174).

Volgens mij moet GM (Opel) snel met een verbeterd model uitkomen willen ze in dit segment nog iets willen verkopen...

Bron: verkopen-elektrische-autos-met-150-procent-gestegen

Citaat: "Voormalige koplopers als de Ampera van Opel en de Prius Plug-in van Toyota zijn met respectievelijk 11 en 8 stuks veroordeeld tot een bijrolletje in de markt voor stekkerauto’s."
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 18 apr 2014, 16:39

Er staan in de showrooms nog behoorlijk wat Ampera's met een kenteken van 31 december 2013, zowel modeljaar 2012 als 2013. Ik neem aan dat deze bij 2013 worden geteld, maar feitelijk zijn ze nog niet verkocht. Het zou mij niets verbazen als de meeste verkopen uit het eerste kwartaal al ingeboekt zijn op 31 december 2013. En de Volt is een paar maanden niet leverbaar geweest, omdat het 2014 model er aan kwam. Die zou vanaf eind februari 2014 leverbaar zijn. Tel daar wat vertraging en de aankondiging van Chevrolet om te vertrekken bij op, dan wordt alles duidelijk.

Over de hele range zijn de verkopen sterk gedaald, wat de stekker-auto's betreft. Natuurlijk zijn veel aankopen (al dan niet administratief) naar voren gehaald, om te profiteren van de belastingregels van 2013. Die truc haalde Athlon een paar jaar geleden ook uit. In 2012 veranderden de bijtellingsregels per half jaar. Je kon, als je auto nog tot november mee moest, je nieuwe auto al op 30 juni laten registreren, zodat je van het lagere bijtellingstarief kon profiteren. Athlon financierde wat vóór en iedereen was blij, alleen de fiscus sprak hier schande van.

En als er veel verkopen naar voren zijn gehaald, wordt het daarna een poosje rustiger.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtma 21 apr 2014, 17:32

Wet van de remmende voorsprong. GM moet gewoon met een sterke verbetering komen. Of veel meer capaciteit in de accu's of een trekhaak of en dat is nog de meest voor de handliggende. Zet de carrosserie van de zafira op de bodemplaat van de ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtma 21 apr 2014, 18:42

Of er is voor de V60 en de Outlander sprake van een vertraagde uitlevering uit 2013. Als je niet voldoende en tijdige aanvoer van auto's krijgt om ze allemaal in 2013 op te leveren, wordt het vanzelf 2014. En Opel had ze uiteindelijk wel tijdig binnen.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtdi 22 apr 2014, 09:09

Ze zijn wel met iets bezig, maar of dit baanbrekend gaat worden?
http://www.engadget.com/2014/04/15/gm-l ... hevy-volt/


Offline

mlinssen

Newbie

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: vr 14 maart 2014, 19:29
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtzo 27 apr 2014, 18:42

Poul schreef:Of er is voor de V60 en de Outlander sprake van een vertraagde uitlevering uit 2013. Als je niet voldoende en tijdige aanvoer van auto's krijgt om ze allemaal in 2013 op te leveren, wordt het vanzelf 2014. En Opel had ze uiteindelijk wel tijdig binnen.

Groeten,
Poul


Een maat van me heeft de Outlander bij Athlon besteld, de enige die ze nog had. Volgens mij in september besteld, en wordt geleverd in juni. Weet ff niet hoe dat fiscaal zit...
Ampera Sovereign Silver
Leder Jet Black
Alle opties, inclusief zelfgesneden voorflap en zelfgemaakt achterbank schot
Lolo thuis


Offline

jayson

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: zo 11 mei 2014, 09:30
  • km-stand: 3700
  • Lifetime: 42
  • Auto: Volt

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtzo 11 mei 2014, 09:40

De leveringen van de Outlander zijn inderdaad vertragingen uit 2013. Ik zit daar ook tussen (mei '13 besteld, 26-3-14 geleverd). Er waren er 11000 verkocht, en maar 8500 geleverd in 2013. De rest is dus geleverd in 2014 of geannuleerd.

Voor leaserijders was de 0% natuurlijk het meest belangrijk. Voor ondernemers is de MIA/KIA/Vamil natuurlijk ook een mooie stimulans. Ik heb de Outlander in mei besteld terwijl ik toen al bijna zeker wist dat het niet meer in 2013 ging lukken. Nu heb ik 7% bijtelling maar wel een bak aan aftrekposten.

Ben nu in de markt voor een tweedehands Volt/Ampera als tweede auto. Vandaar op dit forum.


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 04 jul 2014, 05:49

Alex schreef:Er staan in de showrooms nog behoorlijk wat Ampera's met een kenteken van 31 december 2013, zowel modeljaar 2012 als 2013. Ik neem aan dat deze bij 2013 worden geteld, maar feitelijk zijn ze nog niet verkocht. Het zou mij niets verbazen als de meeste verkopen uit het eerste kwartaal al ingeboekt zijn op 31 december 2013. En de Volt is een paar maanden niet leverbaar geweest, omdat het 2014 model er aan kwam. Die zou vanaf eind februari 2014 leverbaar zijn. Tel daar wat vertraging en de aankondiging van Chevrolet om te vertrekken bij op, dan wordt alles duidelijk.

Over de hele range zijn de verkopen sterk gedaald, wat de stekker-auto's betreft. Natuurlijk zijn veel aankopen (al dan niet administratief) naar voren gehaald, om te profiteren van de belastingregels van 2013. Die truc haalde Athlon een paar jaar geleden ook uit. In 2012 veranderden de bijtellingsregels per half jaar. Je kon, als je auto nog tot november mee moest, je nieuwe auto al op 30 juni laten registreren, zodat je van het lagere bijtellingstarief kon profiteren. Athlon financierde wat vóór en iedereen was blij, alleen de fiscus sprak hier schande van.

En als er veel verkopen naar voren zijn gehaald, wordt het daarna een poosje rustiger.

Het ziet er naar uit dat de dalende verkoop van de Ampera iets meer structureel is:
http://www.groen7.nl/verkoop-opel-ampera-en-chevrolet-volt-ingestort/

Kennelijk koopt nu iedereen een Volvo of Outlander.

Hopelijk wordt het binnenkort wel beter, want de Volt/Ampera is echt een goede auto. Ik vind zelf dat mijn Volt beter rijdt dan een Tesla Model S. Na een proefrit in de Tesla was ik blij dat ik weer in mijn Volt kon rijden....
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 04 jul 2014, 08:14

Ze (GM) hebben vanaf dag 1 hoofdzakelijk de fiscale kwaliteiten benadrukt en worden daar nu voor afgestraft, wat mij betreft terecht want ik heb nog iedere dag het gevoel dat de auto niet af is terwijl het prijskaartje anders deed vermoeden.

Iedereen vindt het een mooie auto, iedereen weet te vertellen dat E wel héél goedkoop rijdt (o ja?) maar verder komen ze niet.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 04 jul 2014, 08:25

Wet van de remmende voorsprong. GM heeft de bal laten liggen. Het is m.i. hoog tijd dat ze met dramatische verbeteringen komen. Bijvoorbeeld accu pack dat twee keer zoveel capaciteit heeft, een derde zit plaats en sneller laden.


Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast