Het is nu do 28 maart 2024, 10:36


runaway volt?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: runaway volt?

Berichtdi 18 nov 2014, 19:56

De radio kan gewoon aan als de auto uit is. Gaat na een kwartiertje ofzo vanzelf weer uit.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: runaway volt?

Berichtdi 18 nov 2014, 20:08

Guinness schreef:Nee die modus is er niet. Auto aan of uit is de keuze.

Zonder de rem te bedienen tweemaal op de aan-uit-knop drukken geloof ik. De auto doet dan alles, behalve rijden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: runaway volt?

Berichtdi 18 nov 2014, 22:04

ik had zojuist een deja vu, van dit weekend op de ring van Antwerpen :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: runaway volt?

Berichtwo 19 nov 2014, 00:23

Ivo schreef:ik had zojuist een deja vu, van dit weekend op de ring van Antwerpen :lol:
o enne? what happend
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: runaway volt?

Berichtwo 19 nov 2014, 01:14

gl640 schreef:
Ivo schreef:ik had zojuist een deja vu, van dit weekend op de ring van Antwerpen :lol:
o enne? what happend


Zoals in een ander topic geschreven;

Navigatie liep vast en wilde niet uit. Auto uitzetten zou mogelijk helpen, dacht ik. Al rijdend uit/aan gezet. Maar na aanzetten wel alle systemen up and running, maar geen vermogen, stuur of rembekrachtiging, voor zover ik kon voelen. Schakelen naar P ging zelfs, zonder resultaat. Naar de vluchtstrook, prima plek om zoiets te doen op de ring :silent: en daar nogmaals de auto uit en aan, want navi bleef hangen. Hielp niets.
Dat rijden terwijl de auto niet reageert is niet prettig, maar was wel mijn eigen schuld. Ik denk dat de filmer hier hetzelfde heeft gedaan.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

peterjn

Bekende

  • Berichten: 93
  • Geregistreerd: za 07 dec 2013, 20:27
  • Woonplaats: Den Haag (Leidschenveen)
  • km-stand: 29000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: runaway volt?

Berichtwo 19 nov 2014, 01:25

Ivo schreef:
gl640 schreef:
Ivo schreef:ik had zojuist een deja vu, van dit weekend op de ring van Antwerpen :lol:
o enne? what happend


Zoals in een ander topic geschreven;

Navigatie liep vast en wilde niet uit. Auto uitzetten zou mogelijk helpen, dacht ik. Al rijdend uit/aan gezet. Maar na aanzetten wel alle systemen up and running, maar geen vermogen, stuur of rembekrachtiging, voor zover ik kon voelen. Schakelen naar P ging zelfs, zonder resultaat. Naar de vluchtstrook, prima plek om zoiets te doen op de ring :silent: en daar nogmaals de auto uit en aan, want navi bleef hangen. Hielp niets.
Dat rijden terwijl de auto niet reageert is niet prettig, maar was wel mijn eigen schuld. Ik denk dat de filmer hier hetzelfde heeft gedaan.


Mij is verteld dat je een auto met automaat (een Ampera?) nooit rijdend in zijn P zetten. Dit kan vreselijk fout gaan. Normaal komt er in de P stand een pen in de aandrijving zodat de auto niet weg kan rollen als hij geparkeerd staat.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: runaway volt?

Berichtwo 19 nov 2014, 09:07

Normaal kun je een Ampera niet in zijn P zetten al rijdend :lol:

Ik wilde hem in zijn N duwen en daarna weer terug, maar ik was wat te krachtig ;) het hielp overigens ook niet :crazy:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Aldebaran

Vaste klant

  • Berichten: 186
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 23:49
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: runaway volt?

Berichtdo 20 nov 2014, 10:38

Ach, ieder merk heeft z'n kuren. Heb in het verleden een Peugeot 206 gehad. Wat een ellende! 3 richtingaanwijzers in een half jaar defect. Gebogen stuurstang na een noodstop. Die stuurstang werd gewoon in rekening gebracht terwijl dit achteraf een standaard probleem bleek te zijn. Voor mij geen Peugeot meer. Over de Volt/Ampera ben ik best tevreden. OK, ik ben mijn Volt een MAAND kwijt geweest voor een lagertje. Nu heb ik waarschijnlijk een defecte bandenspanningsensor (na bijna twee jaar). Toch bevalt de Volt me uitstekend. Het meest ontevreden ben ik over de manier waarop de klanten in Europa behandeld worden. Ik bedoel, een maand wachten voor het oplossen van een standaard issue kan gewoon niet. Dit heeft niets met de techniek te maken maar telt wel degelijk mee in de beoordeling van een merk.

Over dit filmpje: Duidelijk opgezet. Deze bestuurder wist al ver van te voren wat hij ging opnemen op camera en hoe hij eea goed in scene kon zetten. 'Look it is still accelerating'......yeah right butthead! Als dit de eerste keer had geweest, had hij in zijn broek gescheten (om je van te voren niet weet wat die, zogenaamd op hol geslagen, auto gaat doen). Deze pipo heeft de wagen gewoon van een helling laten rijden om snelheid te maken.


Toyota is voor mij het meest betrouwbare merk.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: runaway volt?

Berichtdo 20 nov 2014, 21:45

Aldebaran schreef:Het meest ontevreden ben ik over de manier waarop de klanten in Europa behandeld worden


Voor mij hetzelfde.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: runaway volt?

Berichtvr 21 nov 2014, 17:23

Op het display is een duidelijk fout melding te zien: 'Serivce Brake Assist". Er is dus kennelijk iets mis met het rem systeem van de auto. En het lijkt mij dat dit niet in scene gezet kan worden.

Verder vind ik het erg verstandig dat hij dit alles zo duidelijk gefilmd heeft, niemand had hem anders ooit gelooft (en zelfs nu niet ;) ) De weg is duidelijk lang en recht en hij reed over de vlucht stook (in ieder geval een stuk). Alleen op slippers / blote voeten rijden, met kans dat de slippers ergens tussen komen is minder verstandig in mijn ogen.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten