di 18 nov 2014, 15:53
Feitelijk kan het bij elke auto in zeer uitzonderlijke gevallen voorkomen, ook Toyota. Overigens niets dan lof over mijn vorige auto, de Yaris, want die heeft me nooit laten staan. Maar ik durf te wedden dat het bij alle merken wel eens voor komt in zeer uitzonderlijke gevallen, maar dat wordt 99 van de 100 keer niet aan de grote klok gehangen. Zie ook onderstaande engelstalige Wikipedia artikel over Toyota. Maar ik ben het verder wel met je eens hoor, dat de Ampera meer problemen heeft, dan de gemiddelde auto, al zijn de meeste, zoals het laadklepje en vocht in de achterlichten, van heel andere orde dan het probleem in dit topic. Ik geloof echter wel dat het om een incident gaat, want verder lees je er nergens wat over.
Over Toyota (voor degenen die engels beheersen):
The second recall, on January 21, 2010, was begun after some crashes were shown not to have been caused by floor mat incursion. This latter defect was identified as a possible mechanical sticking of the accelerator pedal causing unintended acceleration, referred to as Sticking Accelerator Pedal by Toyota…..
...... However, on October 24, 2013, a jury ruled against Toyota and found that unintended acceleration could have been caused due to deficiencies in the Electronic Throttle Control System (ETCS). Michael Barr of the Barr Group testified that NASA had not been able to complete its examination of Toyota's ETCS and that Toyota did not follow best practices for real time life critical software, and that a single bit flip which can be caused by cosmic rays could cause unintended acceleration. As well, the run-time stack of the real-time operating system was not large enough and that it was possible for the stack to grow large enough to overwrite data that could cause unintended acceleration.[30][31] As a result Toyota has entered into settlement talks with its plaintiffs.[32]