Het is nu vr 29 maart 2024, 07:28


Tweedehands ampera kopen

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

fpower

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: do 19 feb 2015, 19:41
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Tweedehands ampera kopen

Berichtza 21 feb 2015, 22:52

Ik ben van plan om een tweedehands opel ampera te gaan kopen na jaren op lpg gereden te hebben.
Wie heeft er tips waar ik op moet letten voor de aanschaf ?
Hoe kan ik zien of de accu's nog goed zijn, of de benzinemotor veel heeft gedraaid ?.
Heeft het elektrisch gedeelte/ de elektromotor speciaal onderhoud nodig ?
De benzinemotor heeft om de zoveel kilometer onderhoud nodig, maar wat als ik veel alleen maar elektrisch rijd ?.

Normaal rijd ik in het begin rustig zodat de benzinemotor van mijn auto tijd heeft om op te warmen.
Hoe zit dat met de ampera ?
Je rijdt in eerste instantie elektrisch weg en na zoveel kilometer is de accu (haast) leeg en start de benzinemotor.
Die dan dus nog koud is.
Gaat deze dan meteen op toeren draaien om de accu op te laden ?
Kan je zelf nog iets regelen aan het toerental van de benzinemotor zodat hij eerst wat kan opwarmen ?

In 2015 is de mkb nog 0 euro ?
Hoe zeker is het dat de mkb in 2016 halftarief wordt ?

Iemand enig idee waarom er momenteel veel Amperas te koop aangeboden lijken te worden uit 2012 ?
T.a.v. De toekomstige APK, kunnen de apk keuringstations wel overweg met een dergelijke auto ?

Eenieder alvast bedankt voor de antwoorden, ik zou ermee geholpen zijn.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Tweedehands ampera kopen

Berichtzo 22 feb 2015, 00:21

Welk bedrag geef je per beantwoorde vraag?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Tweedehands ampera kopen

Berichtzo 22 feb 2015, 01:03

Welkom op dit forum.

Je kan als nieuweling natuurlijk gewoon vragen stellen en verwachten dat anderen voor jou de moeite nemen om alle antwoorden op een presenteer blaadje aan te leveren of je gaat er eens lekker voor zitten op een zondag middag met een potje thee erbij en je gaat eens lekker dit rijke en informatieve forum door spitten. De beheerders besteden de nodige tijd om dit forum een beetje geordend te houden dus het vinden van de antwoorden op jouw vragen moet niet zo moeilijk zijn. Het beste onderwerp om mee te starten is deze : viewtopic.php?f=2&t=23&p=64#p64

Heb je het nodige gelezen en heb je dan nog steeds vragen, open dan een nieuw onderwerp in het juist subforum en geef hierbij aan welke informatie je reeds gevonden hebt en welke vragen je hierover nog hebt. De andere forum leden kunnen jou dan gericht ondersteunen.

Voor nu zet ik maar even een slotje op dit onderwerp omdat er zoveel vragen worden gesteld zonder dat je het idee wekt dat je zelf enige moeite hebt gedaan. Dit gaat anders een heel breed onderwerp worden ben ik bang ...
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron