Het is nu do 18 apr 2024, 12:05


900W koeling!

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 900W koeling!

Berichtvr 03 jul 2015, 15:12

Alex schreef:Vanaf kart voor tien boven de 30 graden, ramen dicht, airco aan. Actiersdous is nog nooit ze hoog geweest. Zou er een zonnepaneel in het zwarte dak zitten?

ja bij mij ook
zouden de litium cobalt accus het fijner vinden bij dergelijke temp?
super ;-)
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: 900W koeling!

Berichtza 04 jul 2015, 07:51

:think: Met deze temperaturen is m'n laad verlies ook hoger..... :silent:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 900W koeling!

Berichtma 06 jul 2015, 05:35

Ik denk dat dat dus komt doordat de auto bij hogere buitentemperaturen de accu gaat koelen op het moment dat die bijgeladen wordt.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 900W koeling!

Berichtma 06 jul 2015, 16:24

De 'lader' is helemaal geen lader, eerder een laadcontrole unit en hoort ook niet warm te worden. Er zit namelijk geen vermogenselektronica in.

edit, ik zag dat je dit al begrepen had viewtopic.php?f=17&t=2829&start=20#p31326
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 900W koeling!

Berichtma 06 jul 2015, 18:09

gl640 schreef:die lader worden totaal niet gekoeld. en hoe meer warm ze worden hoe meer verlies daar in moet zitten


Ik had het ook niet over de koeling van de lader maar over de koeling van de accu. Heb het nu al meerdere keren geprobeerd met de hoge temperaturen en elke keer gaat de auto geluid produceren, bij temperaturen tot 20 graden doet 'ie dat juist niet.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

CyberGrey

Sponsor

  • Berichten: 810
  • Geregistreerd: zo 05 aug 2012, 16:43
  • Woonplaats: Beuningen
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: 900W koeling!

Berichtdi 07 jul 2015, 20:45

Ivo schreef:Het is warm, mijn Ampera staat nu nog zichzelf te koelen (staat al uren stil) en dat vreet 900 Watt. :wtf:

Je hoort hem spinnen van genot :twisted:


Ik heb het nog niet opnieuw getest maar vorige week 2 x het voorverwarmen gestart (koeling natuurlijk) maar mijn stoel werd verwarmd om dat ik in het menu de stoelverwarming bij voorverwarmen aan had staan :shock: Deze heb ik uitgezet en niet meer meegemaakt. En zoals gezegd ook niet meer uitgeprobeerd. Iemand die ervaring? :?:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 900W koeling!

Berichtwo 08 jul 2015, 07:35

Nee, erg bijzonder. Zou betekenen dat de stoelverwarming niet gekoppeld is aan waarneming van de feitelijke temperatuur in de auto (in tegenstelling tot b.v. vroeger bij diverse Saab modellen waarbij de stoelverwarming geen aan/uit knop had maar puur reageerde op de temperatuur in de auto).

Ik heb ook de stoelverwarming standaard op aan staan in het menu maar echt niet ingestapt en warme billetjes gekregen terwijl ik wel zo'n 10 keer voorgekoeld heb ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten