Het is nu vr 19 apr 2024, 03:23


Ampera uit Duitsland

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

J.evers

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: zo 30 aug 2015, 13:30
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Ampera uit Duitsland

Berichtdi 06 okt 2015, 22:14

Ik heb eens rondgekeken, en volgens mij is het de moeite waard om een Ampera in duitsland te kopen en in te voeren.

Zaken als de RDW keuring, en BPM betalen lijken me te doen, maar over hoe je de auto hier krijgt vind ik veel onduidelijkheid.
Aangezien de ampera geen trekhaak heb, kan ik hem niet met een aanhanger ophalen. Dus wil ik hem hierheen rijden.
Ik kan er niet achter komen hoe je dat doet (aangezien er door sommige omschreven wordt dat je op de een of andere manier wel een duits export kenteken kunt regelen, maar dat je daarmee niet de grens over mag (naar nederland)).

Daarnaast kom ik er niet achter hoe je ene tijdelijk kenteken wel aanvraagt, als nedelander zijnde, waar en hoe je dat moet starten, en wat je daarvoor moet regelen / voorbereiden en meenemen. Nou zijn er wel firma's die je voor zo'n 300 euro ontzorgen, mare juist daar rondkijken doe je al om iets te besparen. Als je het zelf regelt, wat koste het dan, wie heeft dit al eens gedaan en wil me op weg helpen?


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Ampera uit Duitsland

Berichtwo 07 okt 2015, 04:52

Tip: gebruik de zoekfunctie van dit forum en tik in 'import' en 'Duitsland'. Dan weet je gelijk een heleboel meer.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera uit Duitsland

Berichtwo 07 okt 2015, 05:57

J.evers schreef:Ik heb eens rondgekeken, en volgens mij is het de moeite waard om een Ampera in duitsland te kopen en in te voeren.


Ik ben benieuwd waar je rondgekeken hebt om interesse te krijgen voor een Ampera/Volt uit Duitsland.

Immers: vergelijkbare 2012 modellen met hpoge km stand zijn zo maar 2.000 euro voordeliger in NL en een 2013 exemplaar met b.v. 16.000 km heb je in NL met 21.913 euro voor een vergelijkbaar bedrag als in Duitsland.

Wat maakt het dan interessant behalve de leuke rit, Duits praten en een hoop geregel- om een Duitse Ampera/Volt te kopen? Een nieuw kenteken?

Of te wel: ik ben erg benieuwd ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Ampera uit Duitsland

Berichtwo 07 okt 2015, 08:17

Met een Ampera wilde je een Ampera ophalen? Trekhaak?

Ik snap het niet zo goed.

Verder; BPM is toch niet van toepassing, of is dat inmiddels veranderd?

Tenslotte; vlak bij elk Strassenambt zit zo'n winkeltje waar je als Nederlander een WA verzekering met exportkenteken kopen en platen kan laten maken. Let wel op dat je niet het Kurzzeit kenteken koopt, want daarmee mag je als buitenlander niet rijden. Je moet die met de rode baan hebben.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

J.evers

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: zo 30 aug 2015, 13:30
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Ampera uit Duitsland

Berichtzo 11 okt 2015, 20:29

Mijn ampera bevalt me prima, maar is alweer wat ouder, met het oog op de slechte toekomst van de hybride in nederland wil ik deze in prive overnemen en zakelijk vernieuwen. Ik overweeg daarbij een gebruikte auto met weinig kilometers uit duitsland, voor bpm is dat niet, maar wel de prijs.

Voor een paar duizend euro minder dan de prijs van een basis uitvoering in nederland, kun je er een aantal over de grens vinden die ook nog meer opties hebben.

Ik heb inderdaad daarbij vernomen dat je bij de kantoren van strassenambt? moet zijn, en dat je niet de kentekens van een week (maar juist wel die voor langere tijd) kunt gebruiken in Nederland?

Ik heb daarover navraag gedaan bij de garage, maar die kan het me ook niet duidelijk maken: Wanneer krijg je als nederlander zo'n kenteken dan, welke papieren heb je dan nodig, gaat dat op paspoort en rijbewijs, of je moet andere zaken regelen?

En kun je dat dan op dezelfde dag als de auto ophalen, ter plekke regelen, of heeft dat meer tijd nodig en moet je dat eerder doen? Het zijn juist die dingen waar ik vragen over heb.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Ampera uit Duitsland

Berichtzo 11 okt 2015, 21:30

Kun je in een uurtje regelen. Misschien ben je niet zo handig met Google, dus hierbij;

https://www.bpmberekenen.com/procedure- ... teken.html

Dat voorijden is in mijn ervaring niet nodig. Gewoon eerst kentekens laten maken met verzekering bij zo'n winkeltje en dan direct daarna stickers plakken :-)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron