Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

di 08 dec 2015, 23:32

Als ik mijn accugereedschap intensief gebruik dan duurt het af en toe een kwartiertje voor het laadproces weer start, dit staat toch niet in verhouding tot een blijvend mankement.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

di 08 dec 2015, 23:37

NeufegliseThierry schreef:
gl640 schreef:]mag ik toch wel nog even zeggen voordat we weer ontopic gaan dat ik heb van de accu nog geen ( los van sensortje ) noemenswaardige klachten gehoord dat deze moesten worden vervangen


Dan heb je echt wat gemist! Bij mijn 1e onderhoudsbeurt bij FJ stonden er 2 accupacks klaar om vervangen te worden, bij de tussentijdse oliebeurt 1. Da's dus al 3 binnen een paar maanden op momenten dat ik er stomtoevallig naar binnen liep.

Maar los van de N=1 valkuil is het een bekend probleem, er zijn meer accu's vervangen bij de Volt/Ampera dan bij Nissan (terwijl er daar toch ruim 2 keer zoveel van gemaakt zijn en de accu intensiever gebruikt wordt met o.a. snelladen).

1e beurt ja en weet je waarom dat was? door een toen nog onbekend probleem wat later een goed te vervangen sensortje was?
en waar staat online beschreven dat er zoveel accus al zijn vervangen? gm forum?

geen idee van de betrwoubaarheid van deze maar hier een link over de accu cellen betrouwbaarheid
http://gas2.org/2015/10/14/chevy-volt-b ... blem-free/

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

do 10 dec 2015, 18:00

Hmmm, de laatste paar posts ontbreken ineens in deze thread. Hoe kan dat?

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

do 10 dec 2015, 22:05

Dat heet Moderatie, off-topic reacties zijn verwijderd door een moderator. Als ze zinnige info bevatten, worden ze apart verplaatst. :thumbup:
Plaats een reactie