Het is nu wo 17 jan 2018, 10:49


482.700 km op de teller van volt

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Cherokee

Vaste klant

  • Berichten: 113
  • Geregistreerd: ma 11 feb 2013, 12:20
  • Woonplaats: Friesland
  • km-stand: 98000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

482.700 km op de teller van volt

Berichtvr 23 sep 2016, 23:37

Ja ja, de eerste volt met 300.000 miles of 482.700 km is een feit.
https://transportevolved.com/2016/03/08 ... wer-alone/
1/3e van de afgelegde afstand volledig op stroom en geen achteruitgang in de batterij. Blijft bijzonder, denk niet dat ik dit ga halen..


Offline

Cherokee

Vaste klant

  • Berichten: 113
  • Geregistreerd: ma 11 feb 2013, 12:20
  • Woonplaats: Friesland
  • km-stand: 98000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtvr 23 sep 2016, 23:41

Bij nader inzien heeft deze sparkie inmiddels 553.000 km gereden :thumbup:
http://www.voltstats.net/


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3142
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 111246
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtza 24 sep 2016, 00:51

Dat kan niet waar zijn :o 125.000km per jaar, 1250 uur per jaar, 52 volle dagen oftewel 156 volledige werkdagen! tenminste als het je lukt om gemiddeld 100km/h te rijden...
Bijna onbestaanbaar dat er nog geladen kan worden want deze auto's staan zelden stil.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1104
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtza 24 sep 2016, 17:44

Ik snap je probleem met de rekensom niet Japio.

Dit komt neer op gemiddeld 342 km per dag (zeg 4 uur in de auto) en er zijn nogal wat Amerikanen die wat reistijd hebben voor hun werk. Mijn vader reed ook jarenlang tussen de 110.000 en 120.000 km per jaar hier in Nederland in een personenauto, dus dat moet die Yanks met hun brede wegen prima lukken.
Amperaloos, na Leaf en E-Evalia nu een Zoe (in afwachting van een wisselmoment naar de 41 KW accu) & praat en denk nog graag mee.
Naast de Renault verder op stal Saab 9-5 ('05), Saab 900 turbo ('86) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2451
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 140000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtza 24 sep 2016, 21:07

Ik rijdt steeds vaker (weer) ruim 300 km per dag. Kan ik mijn gemiddelde een beetje opkrikken :-)
Lithium White fo, PodPoint, GMC kWh + TCPIP, zwart dak wrap, getinte ramen, xenon, knappe chauffeur ;-)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3142
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 111246
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtza 24 sep 2016, 21:42

NeufegliseThierry schreef:Ik snap je probleem met de rekensom niet Japio.


Duurzaamheid is inderdaad een marketingtool.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 777
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 152334
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtzo 25 sep 2016, 16:33

De eigenaar (Erick Belmer?) had niet veel keus, de fabriek waar ie werkte werd verplaatst.
Als ik me niet vergis werkt hij voor GM en laad overdag ook.
Maar 240 mijl/386 km per dag woon/werk verkeer, ik weet niet of ik dat lang vol zou kunnen houden...... :clap:


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3142
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 111246
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtzo 25 sep 2016, 22:12

Als hij volledig elektrisch zou rijden dan is daar minimaal 25.000kWh per jaar voor nodig. Met ca 150m2 zonnepanelen is dit te compenseren.
Op benzine zou er jaarlijks liefst een equivalent van 60.000kWh doorheen gaan en dat is nogal wat.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdi 27 sep 2016, 12:35

en hij rijd nog? ok de accu is nog goed... de rest van de auto valt inmiddels uit elkaar?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1104
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdi 27 sep 2016, 21:41

De accu van de Ampera/Volt heeft natuurlijk ook een giga buffer: 10,5 kWh effectief op 16 bruto aan ruimte. Bij de Leaf is dat 21,3 op 24. De Volt/Ampera kan dus aardig wat capaciteit verliezen voordat de nettocapaciteit in het geding komt.
Amperaloos, na Leaf en E-Evalia nu een Zoe (in afwachting van een wisselmoment naar de 41 KW accu) & praat en denk nog graag mee.
Naast de Renault verder op stal Saab 9-5 ('05), Saab 900 turbo ('86) en Saab 96 ('78)


Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast