Het is nu wo 17 jan 2018, 01:16


482.700 km op de teller van volt

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdo 29 sep 2016, 19:53

bij de volt hebben ze tenminste nagedacht over de duurzaamheid van de accu

nooit onder de 20% soc en nooit boven de 90% ( bij mij 87 max gezien )
dat is meer in lijn met wat ze bij toyota doen met hun HSD.

de leaf doet 21,3 van 24? dat is bijn 90% dat kan nooit goed zijn voor een lange levensduur ( lees zeker meer dan 10 jaar ) van de accu
opmerkelijk

natuurlijk is de accu wel groter dus die 20% lage soc van de leaf omvat meer energie dan die van de volt
dus kan hij ook wat lager zakken.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3140
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 111246
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdo 29 sep 2016, 22:46

gl640 schreef:bij de volt hebben ze tenminste nagedacht over de duurzaamheid van de accu


? 50% van mijn benzinekilometers hadden elektrisch kunnen zijn als de batterij13kWh tot beschikbaar was gemaakt, wat is duurzaam?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1104
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdo 29 sep 2016, 23:51

gl640 schreef:bij de volt hebben ze tenminste nagedacht over de duurzaamheid van de accu


Briljante reactie, kan niet anders zeggen.... :lol:

Zal daarom wel zijn dat er al zoveel accupakketten van de Volt/Ampera vervangen zijn, alleen al in NL laat staan worldwide.
Amperaloos, na Leaf en E-Evalia nu een Zoe (in afwachting van een wisselmoment naar de 41 KW accu) & praat en denk nog graag mee.
Naast de Renault verder op stal Saab 9-5 ('05), Saab 900 turbo ('86) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdo 10 nov 2016, 16:23

geheel vervangen van de accu pakketen veiliger is goedkoper is dan deze ter plekken in de garage uit elkaar te draaien om 1 sensortje te vervangen.
maar heb daar al eens eerder op gereagerd je blijft maar zeggen dat de accus slecht zijn maar de mensen zijn dan bang dat de cellen stuk gaan en daar denk ik is geheel geen spraken van.
het zijn de onderdelen er omheen!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1104
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdo 10 nov 2016, 21:35

Zeg gl640, ik was hier al over gestopt, jij begint weer door op een bericht van mij van 29 september (!) te reageren.

Houdt het je zo bezig, kun je het niet loslaten of zag je niet dat mijn bericht van anderhalve maand geleden was.... ;-)
Amperaloos, na Leaf en E-Evalia nu een Zoe (in afwachting van een wisselmoment naar de 41 KW accu) & praat en denk nog graag mee.
Naast de Renault verder op stal Saab 9-5 ('05), Saab 900 turbo ('86) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Vaste klant

  • Berichten: 212
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 130000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtvr 11 nov 2016, 16:51

ruim 550Kkm, dan ben ik ook wel geintersseerd in alle andere onderhouds/exploitatie parameters: brandstof, banden, stoel, voorruit en ruitewissers.

Hoe mooi zou zijn gemiddelde geweest zijn als die 16kWh accu vgebruikt kon worden tot 15kWh?

ik ga hem volgen!
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtwo 23 nov 2016, 22:05

NeufegliseThierry schreef:Zeg gl640, ik was hier al over gestopt, jij begint weer door op een bericht van mij van 29 september (!) te reageren.

Houdt het je zo bezig, kun je het niet loslaten of zag je niet dat mijn bericht van anderhalve maand geleden was.... ;-)

gaan van alles
gewoon niet eerder gezien en nu pas reageren
so what.

ben blij dat de accu niet voor 15kwh te gebruiken is! dan is hij na 2 jaar wel einde! maar dan ook echt stuk!
dat is nu net de reden van het buffer
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3140
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 111246
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdo 24 nov 2016, 07:56

gl640 schreef:ben blij dat de accu niet voor 15kwh te gebruiken is! dan is hij na 2 jaar wel einde! maar dan ook echt stuk!


Dat past toch prima bij de rest van de auto? Dadelijk gaat de Ampera de schroot op met een HV die nog 100.000km verder kan.
Ik heb honderden malen een draaiende ICE gehad voor de laatste <10km terwijl ik die 1 tot 2kWh met een rustige rijstijl en dus zonder noemenswaardige schade nog uit de HV had kunnen putten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 777
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 152334
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 482.700 km op de teller van volt

Berichtdo 24 nov 2016, 08:49

En bij die 2 kWh extra heb je nog altijd een buffer van 4 kWh = 25%.....


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast