Het is nu vr 29 maart 2024, 07:15


Openbaar opladen in Nederland als Belg

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jonkheer

Bekende

  • Berichten: 53
  • Geregistreerd: di 27 maart 2012, 09:52
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Openbaar opladen in Nederland als Belg

Berichtza 12 mei 2012, 16:13

Voor een daguitstapje ben ik van plan om naar Nederland te trekken met de Ampera.
Meestal is dat een tripje Rotterdam of Eindhoven en zet ik de wagen in één van de grote betaalde parkings in de binnenstad.

Nu, in België zijn we behoorlijk achter en slecht georganiseerd, terwijl de Nederlanders steeds bij de eersten willen zijn die uitblinken, zo ook met publieke laadpunten.
Waar kan ik zien waar jullie punten zich bevinden? Kan ik ter plekke betalen of moet ik een abonnement nemen (wat ik natuurlijk niet zal doen voor een daguitstapje)? Kan ik een punt reserveren? Zijn er betaalde parkings die al een systeem met plekken voor elektrische voertuigen hebben voorzien?


Offline

Marco

Stamgast

  • Berichten: 250
  • Geregistreerd: zo 26 feb 2012, 01:00
  • Woonplaats: Almere
  • km-stand: 78000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Openbaar opladen in Nederland als Belg

Berichtza 12 mei 2012, 16:45

http://www.oplaadpunten.nl/ op de betreffende punten kan je ook zien welke kaarten worden geaccepteerd. Er zijn ook nog wat andere sites en apps voor dit. Reserveren is vlg mij niet mogelijk en er zijn zeker al parkeergarages die zulke plekken hebben.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!


Offline

Jonkheer

Bekende

  • Berichten: 53
  • Geregistreerd: di 27 maart 2012, 09:52
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Openbaar opladen in Nederland als Belg

Berichtza 12 mei 2012, 17:06

Bedankt voor de website, ik was er al even op aan het kijken, maar als je de abonnement-palen er uit haalt, is het huilen met de pet op :thumbdown:

Het doet me een beetje balen eigenlijk, een geluk dat ik geen puur batterij elektrisch voertuig heb of ik zou dat soort tripjes al helemaal mogen vergeten :) . Allemaal goed en wel dat 101 bedrijfjes hun platform en palen van de grond willen krijgen, maar tot nu toe (ook in België) heeft de gebruiker daar nog altijd niet het volle nut van, integendeel zelf. Het zijn nog niet eens zoveel palen en aanbieders, maar nu al zie ik tussen al de bomen het bos niet meer...
Moet ik als gebruiker nu elke aanbieder zijn website afgaan om uit te vinden of ze een optie hebben voor de éénmalige gebruiker... ?
Hoog tijd om een mooie (Europese of globale) standaard op poten te zetten om overal eenvoudig te kunnen betalen denk ik dan ;)



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron