Het is nu wo 17 jan 2018, 01:10


Afscheid en bedankje

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

hjk

Bekende

  • Berichten: 81
  • Geregistreerd: do 17 mei 2012, 19:55
  • km-stand: 81000
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera-e

Afscheid en bedankje

Berichtwo 28 dec 2016, 14:13

Hallo Allemaal,

Zoals waarschijnlijk al gelezen in de topic transmissie heb ik de Volt van de hand gedaan. Ik wil echter iedereen die vanaf het begin in 2012 actief waren op het forum bedanken voor het creëren van een zeer uitgebreide vraagbaak (en antwoorden) op internet. Het heeft, naar mij mening iedereen en (denk ook de dealers) veel geholpen met het zoeken van antwoorden.

Ik heb de Volt toch maar ingeruild na een jaar lang problemen met de transmissie. Hij deed het na de laatste(5e) reparatie weer als vanouds dus of ik er spijt van heb....?? Ik weet het nog niet. Ik heb nu een tussenstop ingelast middels de aanschaf van een Fiat 124 Spider. Daar was onlangs al een Talisman bij gekomen dus 2 grote auto's, nee. Na een proefrit in de Fiat was ik om. Wat heb ik dat rijgevoel gemist.

Maar goed, De + en -
* De Volt is en blijft een topauto voor de persoon die comfortabel en goedkoop van A naar B rijdt. Met name op de snelwegen en langere afstanden is het een reisauto waar je blij mee kunt zijn. De ongemakken die je met de auto mee krijgt valt goed mee te leven. bijv: Navigatie i.v.t. de Mazda/ Fiat is top bijvoorbeeld,
* De actieradius van de elektra blijft een uitdaging, ook na 5 jaar :).
* De capaciteit van de accu is niet naar beneden gegaan bij mij dus dat zit wel goed..
* De reparaties aan de transmissie waren vervelend maar zijn allemaal onder garantie vergoed dus...
* De onderhoudskosten waren en blijven erg laag, met name bij veelvuldig laden. ik heb toch bijna 90% elektrisch gereden.
* Aanbod van laadpalen is slecht in het oosten van NL. Dit is dan ook een van de redenen geweest om nu niet te kiezen voor een elektrische. Laten de gemeenten dit eerst maar voor elkaar hebben. Ook de actieradius van vol-elektrisch kan beter. Ik kijk over 5 jaar weer.

Rest mij verder niets anders dan iedereen veel rijplezier te wensen in 2017 en alvast de beste wensen.

Bedankt voor alle nuttige info en adviezen

Henk-Jan
Volt, Cyber gray, SPX Voltec wandlader


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1104
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Afscheid en bedankje

Berichtwo 28 dec 2016, 16:54

Top zo'n genuanceerd eindbericht, daar help je anderen weer verder mee. Veel plezier met de rest van het wagenpark!
Amperaloos, na Leaf en E-Evalia nu een Zoe (in afwachting van een wisselmoment naar de 41 KW accu) & praat en denk nog graag mee.
Naast de Renault verder op stal Saab 9-5 ('05), Saab 900 turbo ('86) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2451
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 140000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera

Re: Afscheid en bedankje

Berichtwo 28 dec 2016, 22:03

Henk-Jan,

Bedankt voor je bijdragen op het forum. Zeker ook voor dit objectieve bericht.

Ik zat dit weekend nog naar een Abarth 124 Spider te kijken / kwijlen. Prima keus lijkt me en echt een rijdersauto.

Het ga je goed :wave:
Lithium White fo, PodPoint, GMC kWh + TCPIP, zwart dak wrap, getinte ramen, xenon, knappe chauffeur ;-)



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast