wo 22 feb 2017, 12:12
ANNA. Altijd Nagaan, Nooit Aannemen. Volgens mij valt het lagerprobleem reuze mee. Zeker, hier zijn een aantal mensen die het probleem enrom opblazen. Maar wat is nou het percentage Ampera's met lagerproblemen? Ik denk (dus geen ANNA) dat het probleem in de praktijk niet zo groot is als dat het hier lijkt. Tuurlijk, als het je treft heb je erg pech. Maar als ik zo op de auto verkoopsites kijk en ik tel de VW's TSI met motorproblemen dan is mijn gevoel (ook geen ANNA) dat je met zo'n auto meer kans hebt op ernstige problemen dan met een Ampera.
De Ampera heeft wel last van kleine irritaties. Vooral op softwaregebied. Maar sleutel 10 doet wonderen.
Ik vind nog steeds de Ampera een GEWELDIGE auto. Snel, comfortabel, stil. Gisteravond even op en neer naar Petten geknalt. 400km lang 160kmh gereden. Geen enkel probleem. En geen enkele last van de harde wind. Zijwind gevoelig is de Ampera niet. Okee, het ging net op één tank. Maar met die snelheid vind ik bijna 1 op 11 helemaal geen probleem. Onze PC Hooftstraat Tracktor rijdt bij 120 al 1 op 8.
Ik rij inmiddels in de tweede Ampera maar als ze er nog zouden zijn zou mijn volgende auto zo weer een Ampera worden.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.