Ik kan de auto inderdaad op het werk laden... De kosten hiervan moet ik nog uitzoeken. Keerzijde is wel dat er thuis tzt ook via zonnepanelen kan worden geladen dus heb ik een beetje het gemiddelde genomen.
Qua rijder ben ik wel een beetje als jou Morgoth
Mijn dagelijkse route is via de A6 richting Friesland wat een traject is met weinig verkeer en 130Km/h toegestaan... Momenteel staat de cruise altijd ergens tussen de 140 & 150km/h te wijzen en kan ik vrijwel altijd doorrijden zonder oponthoud. Nu denk ik wel dat ik met 130km/h ook prima leven kan. Zal qua reistijd verlies te verwaarlozen zijn en als knooppunt Joure straks klaar is scheelt me dat zowieso weer een minuut of 10.
Wat ik wel wil blijven kunnen is gewoon vlot meerijden en de snelheid rijden die is toegestaan... Dus 100Km/h en 130Km/h waar dat mag. (en af en toe een beetje spielerei
) Vandaar dat ik hem nu even op 50/50 gerekend heb qua elektra/benzine verhouding. Ik denk dat ik een groot deel van alle privékilometers wel elektrisch kan doen en dan een kilometer of 40 van de enkele woon/werk route. Mooi voor de N-wegen en de stukken in de bebouwde kom dus.
Als ik zo een beetje de meningen peil ben ik voorzichtig met mijn berekening wat alleen maar positief is.