Het is nu do 13 dec 2018, 07:00


Oriënteren op een Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1240
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtma 07 aug 2017, 09:04

Niet onbelangrijk: wat de auto verbruikt is niet wat je erin stopt aan elektriciteit. Hierover zijn andere berichten te vinden, er is al snel sprake van (ik meen, heb het niet meer zo paraat) 10 a 20% laadverlies.
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 783
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 98000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtma 07 aug 2017, 09:24

Nee. Maar in feite ben je dat wel kwijt aan de auto dus moet je dat er wel bij op tellen.
Ampera Subterranean van 1 mei 2016 (kenteken 31 december 2015 :-)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1240
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtma 07 aug 2017, 09:41

Ja en het blijft apart: ik heb dezelfde wandlader die ik eerst voor de Ampera gebruikte daarna voor de Leaf en Evalia gebruikt en daar zit een aparte groep + digitale kWh teller op. Bij de Nissans kom ik uit op een veel lager verlies dan bij de Ampera. Blijf dat maf vinden maar het zal dan wel ergens in warmteontwikkeling in het laadsysteem van de Ampera zitten en/of hogere weerstand in de accu want anders valt het niet te verklaren (immers: de wet van behoud van energie moet blijven gelden ;-) )
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 783
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 98000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtma 07 aug 2017, 09:52

Ja, is raar. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de manier hoe de auto een hoge gelijkspanning maakt van 230V wisselspanning. Welke spanning heeft Nissan in zijn hoofdaccu?
Ampera Subterranean van 1 mei 2016 (kenteken 31 december 2015 :-)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1240
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtma 07 aug 2017, 10:01

Morgoth schreef:Ja, is raar. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de manier hoe de auto een hoge gelijkspanning maakt van 230V wisselspanning. Welke spanning heeft Nissan in zijn hoofdaccu?


380.
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 783
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 98000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtma 07 aug 2017, 19:25

Dat is geen groot verschil met de Ampera. Dat zou het verlies niet kunnen verklaren.
Ampera Subterranean van 1 mei 2016 (kenteken 31 december 2015 :-)


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 306
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtma 07 aug 2017, 23:07

op de mijne(een 2012)heb ik 371 volts gezien,op een 2014 heb ik 392 volts gezien :idea: is dat de 1,5 kw/h verschil tussen beide modellen?ik heb deze gevonden over de inboard charger:http://media3.ev-tv.me/ChevyVoltLearChargerOperations.pdf


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3389
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtdi 08 aug 2017, 07:16

Het laadverlies heeft niets met de spanning van de HV batterij van doen.
Een prima link @Tovelec, minimaal 8% verlies voor de lader zelf, door het kleine formaat van de lader is er een geforceerde vloeistofkoeling nodig (lees pomp) en zo af en toe springt de airco bij om de warmte nog verder af te voeren.
viewtopic.php?f=17&t=1597&p=37311
Over de levensduur van de Ampera (200k km) kosten de keuzes van GM mij een slordige €500,--
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Arnie82

Bekende

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: zo 12 feb 2017, 17:26
  • km-stand: 102000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Oriënteren op een Ampera

Berichtza 09 sep 2017, 16:38

Dit topic kan aangepast worden... De oriënterende fase is voorbij en er is een Ampera aangeschaft!

http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=3326
Ampera uit 2012 | Lithium White & Jet Black | DAB+ | Xenon | LS24


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron