Switch to full style
Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Ampera proefrijden

zo 30 jul 2017, 15:36

Als vervangende auto voor de huidige diesel vindt ik een gebruikte Ampera nog steeds een goede optie. Reden hiervoor is deels financieel maar zeker ook milieutechnisch... Aangezien alles bij jezelf begint lijkt het me een goede stap om mijzelf richting electrisch rijden te gaan begeven.

Een BMW i3 is ook mooi maar als occasion buiten budget... Een mild gebruikte Ampera is wel binnen budget. De variant in de link bijvoorbeeld...

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=320798215

Maar eigenlijk zou ik eens een Ampera een dag of twee willen proefrijden om te zien hoe dit gaat op mijn woon/werk afstand. Ik gok dat ik realistisch 45km op de accu rijden kan... de overige 20Km (snelweg) zal dan op benzine zijn... of de totale rit in een mix van beide?

Weet iemand of een eerste type Ampera ergens in de verhuur oid loopt? Bij een dealer om een proefrit vragen kan natuurlijk maar ik doe het liever even op een onafhankelijke manier.

Re: Ampera proefrijden

zo 30 jul 2017, 18:04

Ik zou gewoon eens eat garage bellen om te vragen of ze een (de) Ampera ook willen verhuren.
Toen ik mijn eerste Ampera koos heb ik hem ook een dag mee gehad om te proberen. Ik ben een pietlut qua zitpositie. Ik had de auto ervoor te snel gekozen en heb dat 3 jaar moeten bezuren. Dat wilde ik niet weer. Dus op voorwaarde van testdag besteld.

Re: Ampera proefrijden

zo 30 jul 2017, 18:13

Ik dacht dat er verhuurbedrijf dat gelieerd is aan Fred Janssen in Huizen met de Ampera rondrijdt. Je kunt ook kijken op SnappCar of MyWheels. Maar trek er gerust een halfjaar voor uit, om het elektrisch rijden helemaal te doorgronden.

Re: Ampera proefrijden

zo 30 jul 2017, 20:41

Snappcar is dan inderdaad een prima manier.

Re: Ampera proefrijden

ma 31 jul 2017, 21:02

Vrees dat een Ampera in weinig verhuurvloten zal rondrijden. Zelf wilde ik ook graag een week rijden, maar uiteindelijk besloten te kopen op basis van ervaringen op forums, reviews en twee proefritten.

Re: Ampera proefrijden

wo 02 aug 2017, 00:07

http://bfy.tw/D9pI. Tenminste 5 beschikbaar voor een (hele lange) proeftlrit.
Plaats een reactie