Switch to full style
Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Offensief van fossiele brandstof lobby?

ma 04 dec 2017, 18:07

Nadat we vorige week het overbelichte, maar niet onderbouwde, onderzoek hadden van een Zwitsers / Belgische consumentenorganisatie die tot het verlichtend inzicht kwam dat de NEDC-norm weinig praktijkwaarde heeft (Kop: "EV's rijden 40% minder dan beloofd"), komt vandaag de ANWB met een onderzoek dat stelt dat 100% elektrisch rijden ca. 10 ct/km duurder is dan rijden op benzine. Slechts weinigen lezen meer dan de kop ("Elektrische auto 10 ct/km duurder dan benzine") en komen er dus niet achter dat dit gebaseerd is op 100% (duur) publiek laden. Het lijkt op een gecoƶrdineerde actie van de fossiele-brandstof-lobby.

Re: Offensief van fossiele brandstof lobby?

ma 04 dec 2017, 18:35

Volgens nu.nl zeggen ze:
Heb je de mogelijkheid om thuis of op het werk de auto op te laden, dan kost rijden op stroom grofweg de helft van rijden op reguliere brandstof. Ben je volledig afhankelijk van openbare laadinfrastructuur en snelladers, dan valt er nauwelijks financieel voordeel te behalen.
De helft dus. Maar als je afhankelijk bent van publiek laden "is er nauwelijks voordeel te behalen". Dus er is nog wel een voordeel, maar dan heel klein? Nu snap ik het niet meer. Is het nou duurder of goedkoper? :roll:

Re: Offensief van fossiele brandstof lobby?

ma 04 dec 2017, 18:41

Als Shell in de laadinfra gaat, kan ik deze stelling niet volgen.

Wat wel zo is: elektrisch rijden is nog maar iets duurder dan rijden met een uitlaat, als je uitgaat van 15.000 km/jaar. Het break even zit al bij 20.000 km/jaar. De consument kan sowieso een elektrische auto beter delen met anderen, omdat de aanschafprijs hoog en de restwaarde gering.

En wat dan nog......

Re: Offensief van fossiele brandstof lobby?

di 05 dec 2017, 09:14

Je kunt ze afvragen of ze er ingaan om succesvol te zijn. Zoals de sigarettenfabrikanten die op de gezondheidstour gaan.
Plaats een reactie