Het is nu do 28 maart 2024, 10:46


Trottoir op en af vanuit stilstand?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 13:53

Voor het laden van onze aankomende Ampera moeten we de auto voor het troittoir zetten met een kabel over het troittoir en zo'n matje. Zodat een verloren wandelaar niet direct de nek breekt. De auto staat een meter of 10 van het huis af.
Voor het huis hebben wij op dit moment een grasveldje. Voor dat grasveld ligt het trottoir en en daarvoor parkeer plekken.
Nu zijn we hier het grasveldje wel zat, en willen het laten bestraten. Als we dat doen dan hebben we ook direct een mogelijkheid om de auto dichter bij huis te laden als we willen. En het wassen van de beide auto's word ook wat plezieriger. Dit houd alleen in dat we de auto dan het trottoir op moeten rijden.

Vraag is dus eigenlijk, kun je met een ampera het trottoir op vanuit stilstand.
Zoja, gaan we hier veel mee kapot maken aan de auto?

alvast dank.


Via de gemeente hebben we al eens gepolst (jaren terug) voor een eigen parkeer plek. Das no go. En op zich prima.
We hebben altijd wel plek voor het huis. Op zich is het geen groot issue om de situatie te behouden hoe het nu is. Maar gezien we een paar vliegen tegelijk vangen. En we zijn van het grasmaaien af, auto dicht bij huis opladen, auto wassen meer een feestje dan met je reet op straat te liggen.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 15:21

Hangt van de hoogte van de stoep en je snelheid af. :roll:

Er zijn juist gemeenten die subsidie geven op het vervangen van stenen door gras of ander groen. :silent:

Ik zou met de gemeente het hele pakketje eens bespreken: actie steenbreek, auto wassen op straat, auto opladen. Heeft alle drie iets met MILIEU te maken. Daar moet toch wisselgeld in zetten. :idea:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 15:30

Timmertje schreef:Voor het laden van onze aankomende Ampera moeten we de auto voor het troittoir zetten met een kabel over het troittoir en zo'n matje. Zodat een verloren wandelaar niet direct de nek breekt. De auto staat een meter of 10 van het huis af.
Voor het huis hebben wij op dit moment een grasveldje. Voor dat grasveld ligt het trottoir en en daarvoor parkeer plekken.
Nu zijn we hier het grasveldje wel zat, en willen het laten bestraten. Als we dat doen dan hebben we ook direct een mogelijkheid om de auto dichter bij huis te laden als we willen. En het wassen van de beide auto's word ook wat plezieriger. Dit houd alleen in dat we de auto dan het trottoir op moeten rijden.

Vraag is dus eigenlijk, kun je met een ampera het trottoir op vanuit stilstand.
Zoja, gaan we hier veel mee kapot maken aan de auto?

alvast dank.


Via de gemeente hebben we al eens gepolst (jaren terug) voor een eigen parkeer plek. Das no go. En op zich prima.
We hebben altijd wel plek voor het huis. Op zich is het geen groot issue om de situatie te behouden hoe het nu is. Maar gezien we een paar vliegen tegelijk vangen. En we zijn van het grasmaaien af, auto dicht bij huis opladen, auto wassen meer een feestje dan met je reet op straat te liggen.
Een verlaging in de stoeprand mag dus niet begrijp ik??
Je zou 3hoekig houten klossen voor de stoeprand kunnen leggen? Is alleen de vraag of die blijven liggen, anders iedere keer in en uitstappen om die neer te leggen?? :silent:
Als jij je grasveld/voortuin laat bestraten om er je auto te parkeren dan is dat jouw beslissing toch? (Eigen huis?)
Waarom doe de gemeente dan moeilijk??


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 16:04

Bij mijn vorige huis had ik twee inritten. De gemeente verlaagde er eentje. Voor de andere had ik twee stroken watervaste betonmultiplex laten zagen van 30cm breed en 1,5m lang. Deze geschroefd op een hardhouten tuinpaal van 3 meter en dit in de goot gelegd. Ik had een prima extra oprit. De krantejongens waren er ook blij mee en nooit heeft er iemand iets van gevonden. Na een jaar of 10 was hij verrot.

Maar: Autowassen op straat is niet erg milieuvriendelijk. Grasveld bestraten ook niet. leg dan liever van die grasroosters in het gazon en zaai daar weer gras in. Dan heb je een mooie groene tuin waar je probleemloos op parkeren kunt. Of maak een grindpad. Dan kan het water tenminste weg.
Zijn je buren blij met je als je de auto in de tuin gaat zetten?
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 18:09

Alex schreef:Hangt van de hoogte van de stoep en je snelheid af. :roll:

Er zijn juist gemeenten die subsidie geven op het vervangen van stenen door gras of ander groen. :silent:

Ik zou met de gemeente het hele pakketje eens bespreken: actie steenbreek, auto wassen op straat, auto opladen. Heeft alle drie iets met MILIEU te maken. Daar moet toch wisselgeld in zetten. :idea:



Zover ik begrijp is dat hier niet van toepassing. Heb een paar maanden terug nog contact met ze gehad voor een laadpaal. Ze zijn wel bezig met een laadpaal. Volgens hun kon dat in ieder geval tot mei duren, met een uitloop tot ooit.
Ondertussen gaven ze wel aan dat ze dus niet mee werken aan thuis oplossing.
Ik zal nog eens een keer binnenlopen op het spreekuur. Nee heb ik.. ;)


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 18:12

HenryAmpera schreef:
Timmertje schreef:Voor het laden van onze aankomende Ampera moeten we de auto voor het troittoir zetten met een kabel over het troittoir en zo'n matje. Zodat een verloren wandelaar niet direct de nek breekt. De auto staat een meter of 10 van het huis af.
Voor het huis hebben wij op dit moment een grasveldje. Voor dat grasveld ligt het trottoir en en daarvoor parkeer plekken.
Nu zijn we hier het grasveldje wel zat, en willen het laten bestraten. Als we dat doen dan hebben we ook direct een mogelijkheid om de auto dichter bij huis te laden als we willen. En het wassen van de beide auto's word ook wat plezieriger. Dit houd alleen in dat we de auto dan het trottoir op moeten rijden.

Vraag is dus eigenlijk, kun je met een ampera het trottoir op vanuit stilstand.
Zoja, gaan we hier veel mee kapot maken aan de auto?

alvast dank.


Via de gemeente hebben we al eens gepolst (jaren terug) voor een eigen parkeer plek. Das no go. En op zich prima.
We hebben altijd wel plek voor het huis. Op zich is het geen groot issue om de situatie te behouden hoe het nu is. Maar gezien we een paar vliegen tegelijk vangen. En we zijn van het grasmaaien af, auto dicht bij huis opladen, auto wassen meer een feestje dan met je reet op straat te liggen.
Een verlaging in de stoeprand mag dus niet begrijp ik??
Je zou 3hoekig houten klossen voor de stoeprand kunnen leggen? Is alleen de vraag of die blijven liggen, anders iedere keer in en uitstappen om die neer te leggen?? :silent:
Als jij je grasveld/voortuin laat bestraten om er je auto te parkeren dan is dat jouw beslissing toch? (Eigen huis?)
Waarom doe de gemeente dan moeilijk??


Een verlaging zou ook nog een optie zijn desnoods betaal ik dat zelf. Dat maakt me ook niet eens uit.
In de voortuin de auto parkeren is verder geen issue. Zijn buren die dat ook doen.
Ik wil alleen eens kijken of ik de auto niet mol door de stoeprand op en af te butsen.
Maar goed ik ga eens met de gemeente in gesprek, en zal de optie voor verlaging van de stoeprand ook eens aankaarten.
Dank voor het meedenken.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 18:16

Morgoth schreef:Bij mijn vorige huis had ik twee inritten. De gemeente verlaagde er eentje. Voor de andere had ik twee stroken watervaste betonmultiplex laten zagen van 30cm breed en 1,5m lang. Deze geschroefd op een hardhouten tuinpaal van 3 meter en dit in de goot gelegd. Ik had een prima extra oprit. De krantejongens waren er ook blij mee en nooit heeft er iemand iets van gevonden. Na een jaar of 10 was hij verrot.

Maar: Autowassen op straat is niet erg milieuvriendelijk. Grasveld bestraten ook niet. leg dan liever van die grasroosters in het gazon en zaai daar weer gras in. Dan heb je een mooie groene tuin waar je probleemloos op parkeren kunt. Of maak een grindpad. Dan kan het water tenminste weg.
Zijn je buren blij met je als je de auto in de tuin gaat zetten?


Ga ik aankaarten over dat verlagen.
Over de buren. Dat is geen probleem. Bij de buren naast onze buren staan 3 wagens in de voortuin. Dat loopt wel los.

Gras als dat weggaat dan word het bestraat met een putje aangesloten op de riolering. Wil niet dat alles blank komt te staan. Achter tuin hebben we ook zo aan laten leggen. Water loopt netjes naar het putje.

Ik ga maar eens een ritje gemeente huis doen. Kijken waar we uitkomen.


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtvr 29 dec 2017, 19:48

een kant van de betonstoep afslijpen en kunstof roosters plaatsen in jouw gazon.
er zijn ook spéciaal stekker (ip65) dat je kunt in jouw tuin ingraven om te kunnen laden :idea:


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtza 30 dec 2017, 00:21

Timmertje schreef:Heb een paar maanden terug nog contact met ze gehad voor een laadpaal. Ze zijn wel bezig met een laadpaal. Volgens hun kon dat in ieder geval tot mei duren, met een uitloop tot ooit.
Je bedoelt dat ze werken aan een publieke laadpaal, ergens in de wijk?? Weet alleen niet of je daar dan zo blij mee moet zijn.
Op zo’n 200 meter lopen van mijn huis staat een publieke laadpaal.
1. Dat heb ik in het begin wel een paar keer gedaan, maar ondanks dat het niet zo ver weg is, was ik het op een gegeven moment wel zat, of iedere avond na 10 uur de auto weer “ophalen” of de volgende ochtend er eerst weer naar toe moeten lopen...
2. Thuis kost een volle accu mij +/- €2,20, aan de laadpaal bijna €5,- (18 cent vs 35 cent + starttarrief + administratiekosten.) Bij minimaal 20 laadsessies per tikt dat wel aan.....


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Trottoir op en af vanuit stilstand?

Berichtza 30 dec 2017, 13:57

Voor mij hoeft dat ook niet perse. Echter houd het in dat ze dus weinig andere zaken zullen vergoeden.
Op zich geen probleem. Eerst maar eens kijken of ik iets kan bereiken met de gemeente.
Voorlopig zal het toch nog wel even opladen worden via de parkeerplaats.

Die gras roosters vind ik niks trouwens.


Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten