Switch to full style
Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Re: Is dit 'm?

wo 21 maart 2018, 22:59

Jullie zijn echt fantastisch :)

Inderdaad, die lager is ook nog een ding.

Ik moet een en ander nog laten bezinken. Het is veel geld, maar het is ook wel een bak luxe die je ergens anders niet heel snel gaat krijgen.

Overigens: wassen zie ik níet als een echt goede beurt voor een paar honderd, maar even door de krasstraat. Die 5 euro zie je gewoon af op de foto's.

Re: Is dit 'm?

do 22 maart 2018, 10:26

Hij ziet er op de (slechte) foto's een beetje afgeleeft uit, met name de kofferbak.
Maar misschien hadden ze geen aardappel moeten gebruiken om de foto's te maken :roll:

Het lijkt verder of er een melding in het display staat op een van de foto's. Stabilitrack?

:wtf:

Afbeelding

Re: Is dit 'm?

za 21 jul 2018, 15:26

Hier inmiddels al 125.000 km zonder lager perikelen. Volgens mij zitten in de latere Ampera's betere lagers.

Re: Is dit 'm?

za 21 jul 2018, 21:09

Morgoth schreef:Hier inmiddels al 125.000 km zonder lager perikelen. Volgens mij zitten in de latere Ampera's betere lagers.


Zou zomaar kunnen. Ik heb, mede door jullie antwoorden, het niet aangedurfd. Het is een mazda 3 gt-m hp uit 2015 geworden.

Nee, niet eco, wél erg leuk om mee te rijden :)

Re: Is dit 'm?

ma 23 jul 2018, 22:39

diederiknl schreef:Ah! Weer wat er bij geleerd. Ik dacht dat BOVAG-Garantie vaak de uitgeklede garantievorm was. Maar is het dan handig om 'm te halen bij een Opel-dealer, of bij een algemene garage, maar met Bovag-garantie (en een hoop gezeik als je auto stuk is?)

De accupack is een gok. In een andere thread op het forum zag je dat iemand voor €800 tweedehands een pack uit een auto sleepte. Ik vraag me af hoe vaak de pack daadwerkelijk vervangen moet worden.

De leren stoelen zijn mij niet opgevallen, maar op de foto ziet het er redelijk 'erg' uit. Sowieso bizar dat je de auto niet door de krasstraat heen trekt voordat je foto's maakt, maar soit...


Ik heb inderdaad een 2e hands (2015) pack voor die prijs gekocht en vervangen. Accu zelf was na 214D KM (lifetime 4,6) nog in perfecte staat, echter iets van electronica in het pack van het battery management systeem niet meer. Electronica nieuw vervangen was net zo duur als het hele pack incl electronica uit een andere. Er staat dus nog ene goed gebruikt pack in nederland (met defecte BMS, goed te vervangen). Wisselen moet met een brug maar was snel gedaan. Zou me over de kwaliteit van de cellen dus echt geen zorgen maken. Alle cellen van het oude pack brachten nog op wat ze moesten en perfect gebalanceerd.

Re: Is dit 'm?

di 24 jul 2018, 10:16

diederiknl schreef:
Morgoth schreef:Hier inmiddels al 125.000 km zonder lager perikelen. Volgens mij zitten in de latere Ampera's betere lagers.


Zou zomaar kunnen. Ik heb, mede door jullie antwoorden, het niet aangedurfd. Het is een mazda 3 gt-m hp uit 2015 geworden.

Nee, niet eco, wél erg leuk om mee te rijden :)


In ieder geval gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Voordeel van de japanners is toch wel dat ze betrouwbaar zijn natuurlijk. Hebben hier een oude Mazda Premacy. 1 keer per jaar een beurtje en dat is het.

Hebben nu sinds eind januari de ampera. Zodra wij in een auto stappen met verbrandings motor en versnellingsbak, of dat nu automaat is of handmatig, het voelt net of je een stap terug in de tijd doet.
Ze vragen me wel eens, hoe schakelt die auto dan? Dan vergelijk ik het altijd maar met een lego trein van vroeger, of een electro trein. Ik kan me trouwens voorstellen dat er mensen zijn die dit maar saai vinden. Stilte, geen gejank van motor / uitlaat.

Kortom. veel plezier met de Mazda. Jij blij, iedereen blij toch.
Mazda doet niet zoveel met hybride toch?

Re: Is dit 'm?

di 24 jul 2018, 10:29

Helemaal niets. De wegligging is een stuk beter dan de Ampera,qua snelheid maakt het niet heel veel uit.

Over een paar jaar nog eens kijken naar de Hyundai Ioniq. Die doen ook zeer interessante dingen op dit moment (en hij lijkt net op een Ampera :))

Re: Is dit 'm?

zo 16 jun 2019, 15:55

diederiknl schreef:Ha allen,

Ik ben aan het kijken naar een tweedehands Ampera. Te weten: https://www.opeloccasions.nl/opel/amper ... occ4113715

Dan hou ik de checklist van het forum over. De auto heeft 86k gelopen, komt uit 2012 en heeft dus nog 2 jaar garantie op de accu. Volgens mij is het accupack te vervangen voor +- €1000.

Dan houden we over:

* BCM-updates
* Lager-garantie
* Nieuwe kabel ivm vervangingsactie

Als ik de auto zou kopen, dan zou ik dat willen doen met een grote beurt waarbij de software-updates meegenomen worden, de 12v accu nagekeken wordt, en de laadkabel evt vervangen wordt. Ik schat de grote beurt in op €400. Als ik 2 jaar garantie zou willen (+- 1000?), zou dit dan een goede deal zijn?

Korte vragen:

* Veel geld. Goede deal?
* Is de auto bekend hier op het forum?
* Zie ik wat over het hoofd?



Accu vervangen bij dealer kost 8000-10.000 euro ben benieuwd waar je de 1000 euro vandaan haalt.
Wellicht is een accu revisie goed koper bij een bedrijf dat de accu uit elkaar haalt en slechte cellen vervangt.

Accu kan waarschijnlijk nog lang mee mjn Ampera is van 2012 en 162.000 km accu heeft nog een max bereik van 72 km...
Plaats een reactie