Het is nu vr 29 maart 2024, 18:02


interesse in 81-XSV-3

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 19:17

Ik zit via autotrack ook wat andere Ampera’s te bekijken, en dan vind ik een Ampera die door een particulier in 2 jaar tijd maar zo’n 5000 km heeft gereden een stuk verdachter... :problem:
Maar ja, dat komt omdat ik gewend ben om dik 30k per jaar te rijden....
Maar zelf zit ik vanaf volgende week nog maar op 12 km per werkdag (4 dagen per week). Dan kom ik, als ik de fiets in de berging zou laten staan, op 2200 km per jaar. (Niet dat ik dat ga redden, met elke week een rit van 200km totaal erbij....)
Maar uiteindelijk lijkt het me sterk dat iemand €15k tot €20k neerlegt voer een auto, om er vervolgens amper me te rijden??


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 19:50

HenryAmpera schreef:+ Even van eigenaar wisselen om van je verzekering te kunnen veranderen?? Gebeurt toch ook? ;)


Was ik al weer vergeten, zelf best vaak gedaan :)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 19:50

Een eenmanszaak is ook particulier volgens het RDW dus 0% bijtelling kan een reden geweest zijn.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 19:52

NeufegliseThierry schreef:3 eigenaren in 6 jaar is niks. Als een auto bij een dealer ingeruild wordt van een vreemd merk en omdat ze enkel eigen merk auto's willen verkopen doorverkocht wordt aan de handel heb je na verkoop aan een opvolgende gebruiker al met 3 eigenaren te maken terwijl in 6 jaar tijd de auto dan 2 gebruikers gehad heeft.

Snap niet hoe sbogavc dit (3 eigenaren) als negatief kan bestempelen, meeste auto's van die leeftijd, vooral diegenen die eerst zakelijk ingezet zijn (zoals 99% van de Ampera's) hebben al meer eigenaren 'versleten'.

toevoeging: de term 'eigenaar' moet je dus niet verwarren met 'gebruiker'. Volgens het RDW kan een auto 5 eigenaren gehad hebben terwijl als je de (tussen)handel uitschakelt er b.v. maar 2 gebruikers/berijders van die auto zijn geweest.


Volgens mij telt het RDW officieel erkende tussenhandelaren niet mee als eigenaar.

En er zijn inderdaad zat plausibele redenen te bedenken voor meerdere eigenaren in zo'n korte tijd (volgens mij is't gemiddelde ergens tussen de 3 en 5 jaar) maar ik persoonlijk zou't risico niet eens lopen. Voor die prijs en dat bouwjaar zijn er genoeg te koop van de eerste eigenaar...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 19:58

sbogovac schreef:Volgens mij telt het RDW officieel erkende tussenhandelaren niet mee als eigenaar.


Om het ingewikkeld te maken: dat hangt weer af van de status van de handelaar/de tussenhandel...

Maar weet je: je kunt gewoon een rapport opvragen en dan krijg je met naam en toenaam te zien wie eigenaar is geweest van een auto. Zo is mijn I3 eerst van BMW Nederland geweest, daarna van een aan BMW Nederland gelieerde leasemaatschappij en daarna van een bedrijf.

Ik kan zelf wel redelijk beoordelen hoe een auto erbij staat, dan nog 2 jaar BMW premium selection garantie, wat zou het mij dan verder nog boeien of de auto 3 keer of 7 keer (op papier) van eigenaar gewisseld is.

Zoals met alles: gewoon goed oriënteren, inlezen en proefrijden. Grootste fout die ik ooit gemaakt heb is een auto, nota bene afkomstig van 1e (!) eigenaar, te kopen zonder te proefrijden bij de dealer omdat ik al een keer dezelfde auto had gehad. Rampbak en na half jaar bakkeleien via advocaten auto terug op de stoep mogen parkeren en geld terug gekregen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 20:05

NeufegliseThierry schreef:[...] dan nog 2 jaar BMW premium selection garantie [...]


Klopt, dat zei ik toch ook al:

sbogovac schreef:[...] Deze zou ik zelf nooit kopen (tenzij er een hele goede garantieregeling bij geboden wordt en ik heel erg gecharmeerd zou raken van de auto [...]
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtdi 26 jun 2018, 08:18

Toch weer een mooi begin van de dag als we het met elkaar eens zijn :-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtdi 26 jun 2018, 09:15

sbogovac schreef:Deze zou ik zelf nooit kopen (tenzij er een hele goede garantieregeling bij geboden wordt en ik heel erg gecharmeerd zou raken van de auto...). Maar; waarom zou je überhaupt een Ampera die drie eigenaren heeft gehad kopen? Er zijn er genoeg te vinden die nu door de eerste eigenaar worden aangeboden...

Deze heeft sowieso nog 45k km / tot 2020 garantie (afhankelijk van hoeveel km Victor per jaar rijdt) op de meest belangrijke (lees dure??) onderdelen.
En persoonlijk zou ik eerder een rode kopen dan een witte, kwestie van persoonlijke smaak.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtdi 26 jun 2018, 13:47

HenryAmpera schreef:[...] Deze heeft sowieso nog 45k km / tot 2020 garantie (afhankelijk van hoeveel km Victor per jaar rijdt) op de meest belangrijke (lees dure??) onderdelen.
En persoonlijk zou ik eerder een rode kopen dan een witte, kwestie van persoonlijke smaak.


Als'ie aan de gerantievoorwaarden voldoet. En dat dus ook alleen daarop... Daarnaast: een heleboel kleine ongemakken tellen uiteindelijk ook op (zie: hier, bijvoorbeeld).

Bij mij zou'ie niet eens op de shortlist komen; er zijn momenteel genoeg Ampera's te koop (kijk, voor een i3 snap ik dat je je "must-haves" aanpast; die markt is een stuk "krapper"). Als ik dan eenmaal mijn long-list zou hebben dan zou ik zelf de volgende criteria gebruiken voor de short-list:

- 1e eigenaar (genoeg te vinden, dus waarom "moeilijk" doen);
- kleur (die staat nu eenmaal redelijk vast, en daarin: ieder z'n meug);
- opties (bij voorkeur min of meer "full"-options uiteraard)...

En dan verder (onderzoek).

Maar... de grote vraag - na al dit getheoretiseer - is momenteel:

victor1964 schreef:[...] Ik ga vanochtend kijken, ben wel gecharmeerd van deze auto. [...]


En?!? Hoe beviel hij Victor? Is hij het'm geworden...?
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtwo 27 jun 2018, 11:06

sbogovac schreef:Als'ie aan de gerantievoorwaarden voldoet. En dat dus ook alleen daarop...
Die 8 jaar / 160k km ligt toch gewoon vast, dat hangt dan alleen van de km stand af. Ik heb de mijne destijds bij de dealer gekocht en had zodoende soieso nog een jaar algemene garantie.
sbogovac schreef:[i]Daarnaast: een heleboel kleine ongemakken tellen uiteindelijk ook op (zie: hier, bijvoorbeeld).

keesm schreef:Dit is mijn laatste bijdrage aan dit forum. Enkele maanden terug is de storing voor de zoveelste keer opgetreden. Dit keer was de storing binnen één uur verholpen ipv één week. A.d.h.v. mijn storingsomschrijving kwam Opel nu tot de conclusie dat het een softwarefout betrof en dat het na het laden van nieuwe software definitief verholpen moest zijn. Echter ik heb hier geen vertrouwen in en heb mijn Opel Ampera inmiddels van de hand gedaan. Zeker omdat ik voor dit geintje even 82 euro moest aftikken.
Kortom: NOOIT MEER OPEL
Sorry hoor, maar als je struikelt over (in mijn ogen) een lullige €82, dan moet je zorgen dat een lease auto van de zaak rijdt, want dan is elke andere auto ook te duur.... (Ik ken de situatie van kees verder niet, al zijn bijdragen aan dit forum, daar kan ik niets mee...)

Met elke auto, ook een Prius, zal je wel een keer naar de garage moeten als er een probleem is, en die mensen werken daar ook gewoon om hun brood te verdienen.
Ik ken de storing niet, maar als ik het zo begrijp is het niet zo dat de auto volledig en totaal onbruikbaar is....
Het valt niet onder de 8 jaar/160k garantie en kees rijdt er al in vanaf +/- febr 2015(?) dus ook geen aanschaf garantie.
Als een auto je absoluut niets mag kosten, ga dan fietsen...
Laatst bijgewerkt door HenryAmpera op wo 27 jun 2018, 11:08, in totaal 2 keer bewerkt.


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron