Switch to full style
Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Re: interesse in 81-XSV-3

wo 27 jun 2018, 11:07

P.S. En als Kees M. dan nog een beetje zinnige bijdrage aan dit forum wil leveren, dan moet ie het kenteken van zijn "drama" Ampera vermelden.....

Re: interesse in 81-XSV-3

wo 27 jun 2018, 11:20

HenryAmpera schreef:
sbogovac schreef:Als'ie aan de gerantievoorwaarden voldoet. En dat dus ook alleen daarop...
Die 8 jaar / 160k km ligt toch gewoon vast, dat hangt dan alleen van de km stand af. [...]


Wellicht ben ik heel goedgelovig; maar mij is destijds verteld dat een van de garantievoorwaarden is dat de auto al het regulier onderhoud bij een "Ampera service" moet hebben ondergaan. Ik mocht hem dus niet eens bij de dealer in Zoetermeer onderhouden, maar moest perse naar Den Haag...

Dus dan zou dat niet "alleen van de km stand af[-hangen]"...

Re: interesse in 81-XSV-3

wo 27 jun 2018, 11:24

HenryAmpera schreef:[...] als je struikelt over (in mijn ogen) een lullige €82 [...]


Ik zei al:

sbogovac schreef:[...]een heleboel kleine ongemakken tellen uiteindelijk ook op [...]


en:

sbogovac schreef:[...] (zie: hier, bijvoorbeeld).


Er zijn volgens mij op dit forum wel meer voorbeelden van "drama" Ampera's te vinden... helaas...

Re: interesse in 81-XSV-3

wo 27 jun 2018, 12:53

sbogovac schreef:Er zijn volgens mij op dit forum wel meer voorbeelden van "drama" Ampera's te vinden... helaas...

Klopt.... Er is zelfs iemand die beweerd tot 9 x op een rij het lager probleem te hebben gehad..... Dan kan ik me voorstellen dat je hem het liefst bij de dealer door de etalage naar binnen rijd...... :x

Re: interesse in 81-XSV-3

wo 27 jun 2018, 13:43

sbogovac schreef:Wellicht ben ik heel goedgelovig; maar mij is destijds verteld dat een van de garantievoorwaarden is dat de auto al het regulier onderhoud bij een "Ampera service" moet hebben ondergaan. Ik mocht hem dus niet eens bij de dealer in Zoetermeer onderhouden, maar moest perse naar Den Haag...


Goedgelovig wil ik niet zeggen maar je hebt wel gelijk dat ze je proberen richting dealer te sturen. Echter, conform EU regelgeving behoudt je gewoon je garantie mits je aan kunt tonen dat de garage de auto volgens het schema van de fabrikant onderhouden is. Mijn Ampera had de eerste beurt bij een niet Opel dealer gehad maar mij is vanuit Opel NL gewoon bevestigd dat de garantie van kracht bleef. Nu hielp het wel dat de garage ook heel bewust vooraf de gegevens bij Opel had opgevraagd voor wat betreft de checkpunten bij de 1e beurt en dat formulier netjes ingevuld heeft en bij het boekje gestopt heeft.

En ook ik heb meegemaakt dat de Opel dealer in Zoetermeer de Ampera nog geeneens aan wilde raken, ze waren kennelijk goed bang gemaakt door de importeur ;-)

Re: interesse in 81-XSV-3

wo 27 jun 2018, 21:05

NeufegliseThierry schreef:En ook ik heb meegemaakt dat de Opel dealer in Zoetermeer de Ampera nog geeneens aan wilde raken, ze waren kennelijk goed bang gemaakt door de importeur ;-)

Mijn lokale Opel dealer raakt ‘m wel aan v.w.b. regulier onderhoud en APK, maar voor specifieke problemen met het hoogspannings en aandrijfgedeelte moet ik naar de Dealer (ook van Broekhuis) in Apeldoorn, omdat die (nog??) wel gecertificeerd zijn om aan Ampera’s en Volts te sleutelen.

Re: interesse in 81-XSV-3

wo 27 jun 2018, 21:13

sbogovac schreef:Maar... de grote vraag - na al dit getheoretiseer - is momenteel:

victor1964 schreef:[...] Ik ga vanochtend kijken, ben wel gecharmeerd van deze auto. [...]


En?!? Hoe beviel hij Victor? Is hij het'm geworden...?
:silent: Ja, we zijn behoorlijk off-topic gegaan / hebben dit topic gehijacked.... :shh: :shh:

Re: interesse in 81-XSV-3

za 30 jun 2018, 20:09

Hallo Amperaianen , wat een woord.....hahaha. nee hij is niet geworden. afgezien van de staat, (krassen, beschadigde spoiler. kreeg ik een absurd lage inruilprijs voor mijn ds3 uit 2015. de zoektocht gaat verder. voorkeur blijft ampera maar het zou ook een Volt kunnen zijn. Dat het er een gaat worden is voor mij 100% zeker.

groeten Victor.

Re: interesse in 81-XSV-3

di 03 jul 2018, 09:32

victor1964 schreef:Hallo Amperaianen , wat een woord.....hahaha. nee hij is niet geworden. afgezien van de staat, (krassen, beschadigde spoiler. kreeg ik een absurd lage inruilprijs voor mijn ds3 uit 2015. de zoektocht gaat verder. voorkeur blijft ampera maar het zou ook een Volt kunnen zijn. Dat het er een gaat worden is voor mij 100% zeker.

groeten Victor.


Ah, OK... helaas.

Wellicht die van Ivo iets voor jou?

Re: interesse in 81-XSV-3

zo 14 okt 2018, 22:32

Ik heb de 81-xsv-3 begin augustus gekocht. Tot op heden dik tevreden.
Plaats een reactie