Het is nu za 27 apr 2024, 16:51


Gebruikte Ampera-e aanschaffen verstandig? (Accu vervanging)

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

henkie

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: zo 12 jun 2022, 16:46
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 17
  • Auto: geen

Gebruikte Ampera-e aanschaffen verstandig? (Accu vervanging)

Berichtzo 12 jun 2022, 16:59

Heren en dames,

Recentelijk een ampera-e gereden en dat was eigenlijk veel beter dan verwacht. Door omstandigheden ga ik meer rijden en is elektrisch een vrij logische stap. Op dit moment lijkt de ampera-e de meest betaalbare instap, met een vanafprijs van zo'n 24.000 euro. Andere modellen, zoals de wat nieuwere 50 kwh citroen c4-e zijn nog enkele duizenden euro's duurder en een kia/hyundai met >60 kwh batterij zelfs 10.000 euro duurder. Het moet echter niet door reparaties toch duur worden! ;-)

Wat me tegenstaat zijn de technische foutjes en ik vraag me af of dit nog wel echt een goede koop is uiteindelijk. Wellicht is het waarde behoud daardoor ook wel minder, dan bij die duurdere modellen.
- Waar/hoe kan ik checken of accu's vervangen zijn?
- Wordt elke accu uiteindelijk vervangen, ook als je nu tweedehands koopt? (De schadevergoeding zoals sommigen die aanvragen is m.i. niet realistisch als je koopt terwijl het defect al bekend is)
- Hoe zit dat met andere 'foutjes', zoals de matige DAB radio?
- Zijn er nog andere 'foutjes' die ik absoluut niet over het hoofd mag zien?

P.S. Ik ben me er van bewust dat die andere duurdere modellen technisch ook gewoon anders zijn. De meeste hebben ook een 3-fase lader, betere snellader en een iets fraaier interieur, wat de prijs ook wel kan verklaren.


Offline

laurens1987

Bekende

  • Berichten: 55
  • Geregistreerd: wo 04 aug 2021, 23:57
  • km-stand: 117500
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Gebruikte Ampera-e aanschaffen verstandig? (Accu vervang

Berichtma 13 jun 2022, 13:33

Hoi, ik heb ongeveer dezelfde vraag. Herhaal em hier maar even want in onderwerp Waarom een Ampera komt er nog geen input. Hieronder nog wat aandachtspunten die ik had bedacht. Verder is signaal bij laadverlies niet uit te zetten volgens mij, dat is niet echt een goed maar iet wat bij de gewone Ampera wel kan maar bij de Ampera-e niet. zie viewtopic.php?f=6&t=3969&p=45776&hilit=laadverlies#p45776.

verder is er ook een apart Ampera-e gedeelte van dit forum, misschien je vraag daar (ook) stellen? viewforum.php?f=31
----------
Eerder bericht: Ik zit te overwegen van de 'gewone' Ampera 2012 over te stappen naar een Ampera-e uit 2017-2019 met 60kwH batterij. Want vind elektrisch rijden echt leuk en met de gewone Ampera is het meestal na 50km toch wel afgelopen (in de winter minder). Nu vraag ik mij een paar dingen af:
- Zijn de batterij issues voorbij? (de LG batterijpack kon spontaan in brand vliegen en daardoor zijn alles Ampera-e teruggeroepen als het goed is). Ik heb een parkeerplek in een parkeergarage en wil wel veilig daar kunnen parkeren. Voor de terugactie werd nog geadviseerd je auto buiten te zetten etc.
- Ik lees verhalen over reserveonderdelen voor de gewone Ampera lastig te krijgen etc, geldt dat ook voor de Ampera-e?
- Is bluetooth koppeling met je telefoon niet mogelijk met de Ampera-e (alleen via kabel)?
- Bonusvraag: wat zouden jullie doen als je naar volledig elektrisch wil met goede range (+-300km) maar wel zo goedkoop mogelijk?

Ben benieuwd of mensen op dit forum de antwoorden hebben. Dank vast!
---------------------------


Offline

laurens1987

Bekende

  • Berichten: 55
  • Geregistreerd: wo 04 aug 2021, 23:57
  • km-stand: 117500
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Gebruikte Ampera-e aanschaffen verstandig? (Accu vervang

Berichtma 13 jun 2022, 13:51

@henkie: Op het Ampera-e forum kan je trouwens dingen lezen over On Star beeindiging, problemen met accu vervanging en dagvergoedingen etc.



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast