Het is nu zo 28 apr 2024, 09:46


Voor verwarmen

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jan_Kol

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: wo 06 sep 2023, 13:09
  • Woonplaats: Steenwijkerland
  • km-stand: 158000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Voor verwarmen

Berichtma 20 nov 2023, 01:21

Ik zie hier en daar dat je de auto kunt "voorverwarmen", maar dat geeft geen antwoord op mijn vaag en heb ik mij een slag in de rondte gezocht en kom er niet uit. Daarom mijn vraag: volgens de gebruiksaanwijzing van de auto moet je de "op slottoets" op de sleutel indrukken en binnen 5 seconden daarna de "voor verwarmtoets", en wel met op het stopcontact aangesloten auto. Die zou dan voorverwarmen, niet alleen de accutechniek maar ook het interieur om zo de actieradius op electriciteit te vergroten. Wat ik ook probeer dat werkt bij mij niet. Doe ik iets fout of moet ik de garage vragen dit probleem voor mijn op te lossen?
Alvast dank voor een reactie


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Voor verwarmen

Berichtma 20 nov 2023, 10:01

Als je linksboven "voorverwarmen" intikt, vind je alles wat er de afgelopen 11 jaar hierover is geschreven. Het zijn ruim 500 berichten, daar staat vast het antwoord tussen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

KlaaZ

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: di 05 jan 2021, 12:33
  • km-stand: 104500
  • Lifetime: 37
  • Auto: Ampera

Re: Voor verwarmen

Berichtdi 21 nov 2023, 14:40

Kort op de afstandsbediening op vergrendelen klikken, daarna lang op knopje met temperatuur-symbooltje, zo werkte het volgens mij.

Ik denk wel dat je voor het uitschakelen van de auto iets moet instellen als een doeltemperatuur. Anders weet de auto niet naar welke temperatuur hij moet opwarmen.


Offline

Jan_Kol

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: wo 06 sep 2023, 13:09
  • Woonplaats: Steenwijkerland
  • km-stand: 158000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Voor verwarmen

Berichtdi 21 nov 2023, 22:44

Inderdaad moet je wat langer op de inschakeltoets drukken en wel tot de lampjes gaan knipperen; dit las ik toen ik het advies van Alex opvolgde en mij door de brei van berichten heen werkte. Ik deed dat indrukken van de voorverwarmtoets te kort, zoals bij het openen of sluiten van de sloten en dan gebeurt er niets... De climate control heb ik ingesteld op 22 graden en "automatisch" werken dat lijkt mij voldoende.
Ik meende begrepen te hebben dat dit alleen werkt als de lader is aangesloten maar dat is niet zo, voorverwarmen werkt ook als de lader niet is aangesloten en dat kan onder bepaalde omstandigheden handig zijn, al wordt de actieradius op accu dan wel kleiner, maar goed zicht is zeker in de winter van levensbelang.


Offline

KlaaZ

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: di 05 jan 2021, 12:33
  • km-stand: 104500
  • Lifetime: 37
  • Auto: Ampera

Re: Voor verwarmen

Berichtdo 23 nov 2023, 12:34

Fijn dat het is gelukt



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron