Het is nu vr 29 maart 2024, 07:25


Klantvriendelijkheid Opel dealers

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 11:49

Twee weken geleden een Ampera dealer die redelijk in mijn omgeving zit gebeld voor een afspraak. Ik wilde wat dingen op papier en een leaseofferte. "Okee meneer, een verkoper belt u terug". Na een paar dagen maar weer gebeld. "Sorry, de verkopers zijn druk ze bellen u terug". Vorige week weer gebeld. "Waar blijft dat telefdoontje nou? Ik wil wellicht een auto bij jullie kopen!" Helemaal niets. Gisteren maar langs gereden. Na een half uur banden trappen in de showroom ben ik heel boos naar de Chevroletdealer gereden. De verkoper daar herkende mij van mijn proefrit. Schoot me gelijk aan: "Sorry ik zit in een aflevering. Mijn collega helpt u even verder." De collega was echter geen Volt specialist. "Vindt u het goed dat mijn collega u straks even belt?" Ojee. Maar een uurtje later belde hij al. Zo hoort het.

Hoewel ik een Ampera mooier vind dan de Volt voor mij geen Opel. Verschrikkelijk! Wat een klantonvriendelijke arrogantie! Deze ervaring heb ik ook ooit gehad bij VAG dealers toen ik een A4 reed. Ik heb daarna nooit meer een VW/Audi/Seat genomen.

De strijd gaat nu tussen de Prius Plug-In en De Volt. Volgende week tijdens onderhoud van de Prius een Proefrit in de Plug-in.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 12:00

Als je elektrisch rijden belangrijk vindt, zou ik echt de Volt nemen. De Volt kan makkelijk 50 tot 60km puur elektrisch rijden, dat haal je niet met de toyota. En er staan er en hele boel op voorraad,.dus waarschijnlijk snelle levering!
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 13:10

Morgoth schreef:Twee weken geleden een Ampera dealer die redelijk in mijn omgeving zit gebeld voor een afspraak.

Welke dealer was dit?
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 15:03

Smit in Zwolle.
Maar ook op eerdere aanvragen voor een proefrit via de Opel website werd door Opel niet gereageerd. En die proefrit had ik aangevraagd bij een dealer in Twente omdat ik daar regelmatig kom voor mijn werk. Ja, ik kreeg wel een automatische mail hoe het contact met Opel was verlopen. Whaha. Welk contact? Ze moeten nog bellen. En als je dan een goed gemeende en onderbouwde klacht instuurt reageren ze daar ook niet op. Wat een waardeloze organisatie. Dat doet Toyota toch wel veel beter. Mijn Toyota dealer belt me zelfs na elke beurt of alles naar wens is verlopen. Ik heb het al eens eerder ergens op dit forum geschreven: Ik wil als een welkome klant behandeld worden. Ook al ben ik leaserijder. Dat gevoel krijg ik bij Opel beslist niet. Ik moet wel zeggen dat de Chevrolet dealer in Zwolle me tot nu toe wel een goed gevoel geeft.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 15:10

Morgoth schreef:Dat doet Toyota toch wel veel beter. Mijn Toyota dealer belt me zelfs na elke beurt of alles naar wens is verlopen. Ik heb het al eens eerder ergens op dit forum geschreven: Ik wil als een welkome klant behandeld worden. Ook al ben ik leaserijder.

Verschilt ook weer per dealer! Zo voelde ik mij ook geen welkome klant bij Toyota dealer Goosen in Rotterdam, ben daarom overgestapt naar Beukers in Maassluis. Helaas zijn de Ampera dealers schaarser waardoor overstappen lastiger is... Gelukkig persoonlijk nog geen enkele reden om over te stappen.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 15:30

Ja, weet ik. Op het Prius forum wordt er ook wel over dealers geklaagd. Maar dat zijn er heel veel. Dan zitten er altijd wel wat mindere goden tussen. Maar ik heb nu slechte ervaring met twee Ampera dealers (en als ik de dealers meereken waarbij ik niet inpulsief een proefrit kon maken terwijl de demo-auto voor de deur stond, zijn het er zelfs vier). Dat is 15% van het dealernetwerk!!! Bovendien reageert de Opel inporteur ook niet op mijn klachten. Wat ik al eerder schreef: De zelfde ervaring had ik met de aankoop van mijn Audi A4. En wat blijkt: Als het met de aanschaf niet klantvriendelijk gaat dan gaat het onderhoud ook niet klantvriendelijk. Klein voorbeeld: Mijn olieniveaulampje ging branden. Moet een litertje bij. Maar het was zgn long-life olie. 0W30 ofzo. (toen) nergens te krijgen. Dus ik naar een dealer. Strak in kostuum vroeg ik of iemand van de werkplaats niet even de olie erin wilde kieperen, ik wilde niet vies worden. Moest ik daar #@$@#^@$ een TIENTJE extra voor betalen!
Maar goed, beslissing is al genomen. Het wordt 100% zeker geen Opel. Al krijg ik hem gratis. (oeps, dat krijg ik al...)
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline

D'rMorris

Bekende

  • Berichten: 69
  • Geregistreerd: di 19 jun 2012, 15:29
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 59
  • Auto: Ampera

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 16:00

Ook dat verschilt weer per dealer. Ik heb nu ook nog een A4 en ik word altijd correct behandeld door de dealer (wat gezien mijn leeftijd lang niet altijd gebeurt). Ik krijg mijn auto zelfs van binnen en buiten gepoetst terug na een beurt. Daarbij hebben ze ook nog eens gratis haal- en brengservice (als je geen vervangend vervoer hebt).

Over leeftijd gesproken: ik heb nog een tijdje naar een Evoque gekeken als opvolger van de A4, maar puur door de waardeloos arrogante houding van ALLE personeel in die zaak heb ik dat niet gedaan. Pas toen ik de A4 voor de deur parkeerde, rende iemand vanuit een hok naar buiten om ons te begroeten. Ik heb toen ook gezegd: nu hoeft het niet meer, de groeten.

Overigens zouden alle dealers juist leaserijders moeten binnenslepen (immers: 4 jaar gegarandeerd geld door onderhoud en leaserijders hoor je nooit zeiken of iets wel of niet gemaakt moet worden). Dat is bij particuliere kopers lang niet altijd het geval. Blijkbaar gaat het in de autobranche toch nog niet zo slecht als je hoort wat dealers zich kunnen permitteren.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtvr 10 aug 2012, 16:50

Helaas worden de Volts in Amersfoort door dezelfde dealer geleverd als de Ampera's: Nefkens. :sick:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers - ze zijn er echt!!!

Berichtvr 10 aug 2012, 22:41

Alex schreef:Helaas worden de Volts in Amersfoort door dezelfde dealer geleverd als de Ampera's: Nefkens. :sick:


Zie tevens dat topic: viewtopic.php?f=2&t=349.

Mijn werkgever heeft voor elk automerk 1 dealer geselecteerd die de auto mag leveren. En voor Opel is dat toevallig Nefkens Amersfoort. Omdat ik dat destijds vanuit mijn woonplaats Voorschoten wat te ver vond voor een proefrit, ben ik bij Van Kouwen in Hoofddorp binnen gelopen. De situatie uitgelegd en gevraagd of ik een proefrit bij hen kon maken. "Maar meneer, die auto heeft toch ook onderhoud etc. nodig en als uw vrouw twee straten bij ons vandaan werkt (en dus de auto voor de onderhoudsbeurten meeneemt), dan is dat toch simpel geregeld? Welkom en hoe laat wilt u de proefrit maken?"

Wij hebben de proefrit dus bij Van Kouwen gemaakt, zij hebben alle tijd voor ons genomen en een offerte voor werkgever/leasemaatschappij meegegeven. Klasse. Het kan dus ook anders dan het blijkbaar bij veel andere Opeldealers gaat. Na een aantal negatieve ervaringen van (potentiële) Amperarijders met de diverse Opeldealers mag dit andere geluid ook wel gehoord worden.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Klantvriendelijkheid Opel dealers

Berichtma 13 aug 2012, 10:07

volt-NL schreef:Als je elektrisch rijden belangrijk vindt, zou ik echt de Volt nemen. De Volt kan makkelijk 50 tot 60km puur elektrisch rijden, dat haal je niet met de toyota. En er staan er en hele boel op voorraad,.dus waarschijnlijk snelle levering!


Mja ach. Weet je? Eigenlijk kan het me geen bal schelen of ik nou 20 of 60km elektrisch rijd. Ik rij dagelijks minimaal een paar 100 kilometer dus op benzine rijden moet ik toch. Het gaat mij voornamelijk om het rijcomfort en de zitpositie. En luxe. Maar het oog wil ook wat. En het imago van de auto. En op die laatste twee punten scoort de Ampera/Volt hoge ogen.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron