Het is nu wo 01 mei 2024, 10:52


Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

willem

Bekende

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 15:42
  • Woonplaats: omg. Deventer
  • km-stand: 67000
  • Lifetime: 35
  • Auto: Ampera

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtma 18 jun 2012, 16:18

Vrijdag langs geweest bij vd Kamp in Almelo.
Hij moet deze week binnen komen 8-) 8-)
18-01 besteld......eind is in zicht
Het is stil op het platteland


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtma 18 jun 2012, 23:20

Ik heb m vandaag opgehaald!
Superblij! Mensen al laten schrikken met de rubberen flap over drempels, haha! Binnen hoor je het toch amper en met muziek aan helemaal niks.
Superblij, wat rijdtie lekker!!!
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


Offline

Jvdheuvel

Bekende

  • Berichten: 53
  • Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 16:43
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtdi 19 jun 2012, 21:22

Waaraan nog 2 weken vandaag de verdeler Es' gebelt 30 juni ongeveer, en meteen de kortere flap der onder in februari gekocht bij broekhuis Harderwijk , niet al te handige verkoper reageerd amper via email of helemaal niet, ik had de vraag gesteld voor een paar andere velgen 19 inch die ook als optie voor de astra verkrijgbaarzijn , echter kreeg te horen dat als :oops: een politie agent bij controle moeilijk ging doen ik een knots van bekeuring kon krijgen omdat dan de auto niet meer onder de co2 vrij stelling van mrb/bijtelling zou kunnen vallen, :wtf: vreemd verhaal iemand ervaring mee?


Offline

Erdeke

Vaste klant

  • Berichten: 147
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 21:03
  • Woonplaats: Barendrecht
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtdi 19 jun 2012, 22:21

Jvdheuvel schreef:Waaraan nog 2 weken vandaag de verdeler Es' gebelt 30 juni ongeveer, en meteen de kortere flap der onder in februari gekocht bij broekhuis Harderwijk , niet al te handige verkoper reageerd amper via email of helemaal niet, ik had de vraag gesteld voor een paar andere velgen 19 inch die ook als optie voor de astra verkrijgbaarzijn , echter kreeg te horen dat als :oops: een politie agent bij controle moeilijk ging doen ik een knots van bekeuring kon krijgen omdat dan de auto niet meer onder de co2 vrij stelling van mrb/bijtelling zou kunnen vallen, :wtf: vreemd verhaal iemand ervaring mee?


Er is nogal wat onduidelijkheid over. Praktisch gezien wordt op dit moment de CO2 uitstoot op moment van afleveren gezien als bepalende voor de bijtelling. Dat is op zich ook logisch omdat niet 100% zeker is dat de auto met andere velgen niet voldoet aan de normen. Daarvoor zou de test voor vaststelling van de CO2 uitstoot opnieuw uitgevoerd moeten worden.

De belasting dienst weet dit en gaat er dus pragmatisch mee om door het moment van afleveren als maatstaf te nemen. Overigens heeft de Ampera nog een behoorlijke marge ten opzichte van de grens van 50 gram. Daarnaast is het werkelijke verbruik afhankelijk van de manier waarop je hem (kunt) gebruiken.

Hier nog een link naar een interessant artikel http://www.pleinplus.nl/opinie/artikel/22851/belastingdienst_gedoogt_truc_voor_lagere_bijtelling

Al met al denk ik dat de dealer gewoon weinig zin heeft om mee te werken en bang is voor eventuele problemen. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik ben bij Van Mill in Dordrecht zeer enthousiast geholpen voor de velgen, terwijl dit niet de dealer was die de auto geleverd heeft. Het is nu wel de dealer die de auto mag gaan onderhouden...


Offline

Jvdheuvel

Bekende

  • Berichten: 53
  • Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 16:43
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtdi 19 jun 2012, 23:28

Hey uit Elburg aan het mooie Veluwe meer Dordrecht beeeetje ver, dank voor de info ga Es' Ff met die gasten praten


Offline
Avatar gebruiker

willem

Bekende

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 15:42
  • Woonplaats: omg. Deventer
  • km-stand: 67000
  • Lifetime: 35
  • Auto: Ampera

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtvr 22 jun 2012, 11:43

Unit106 schreef:[
De mijne zou ook volgende week bij de dealer moeten zijn dus zal die van mij nu waarschijnlijk ook in Antwerpen staan! Yihoe !!! :clap:


Is hij al binnen?
De mijne zou deze week ook arriveren, maar.......nog niks :(
Het is stil op het platteland


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtvr 22 jun 2012, 11:52

willem schreef:Is hij al binnen?
De mijne zou deze week ook arriveren, maar.......nog niks :(

Ik heb ook nog niets vernomen, vanavond maar even op de koffie gaan bij ze. Ik weet wel dat het enorm druk is met auto's die allemaal voor 1 juli nog op kenteken moeten worden gezet gezien de wijzigende belastingregels!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

Michael

Stamgast

  • Berichten: 363
  • Geregistreerd: do 01 maart 2012, 11:12
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtvr 22 jun 2012, 11:54

Dinsdag d-day! ..


Offline
Avatar gebruiker

willem

Bekende

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 15:42
  • Woonplaats: omg. Deventer
  • km-stand: 67000
  • Lifetime: 35
  • Auto: Ampera

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtvr 22 jun 2012, 12:25

Unit106 schreef:Ik heb ook nog niets vernomen, vanavond maar even op de koffie gaan bij ze. Ik weet wel dat het enorm druk is met auto's die allemaal voor 1 juli nog op kenteken moeten worden gezet gezien de wijzigende belastingregels!


Opel koffie altijd lekker, met goed bericht helemaal :lol:
Het is stil op het platteland


Offline

WimZ

Newbie

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 01 apr 2012, 15:10
  • Woonplaats: Moerkapelle
  • km-stand: 43000
  • Lifetime: 28
  • Auto: Bolt

Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?

Berichtvr 22 jun 2012, 17:19

Mijn ampera is Eergisteren pas besteld bij de lm. Natuurlijk heb ik de opel dealer gelijk gemaild met het verzoek om mij in kennis te stellen over de levertijd. Vandaag werd ik gebeld door de opel dealer dat de levertijd 4-5 maanden zal zijn met de huidige configuratie. Vooral het rode interieur was de boosdoener, als ik zou kiezen voor een andere interieurkleur zou dit de levertijd aanzienlijk verminderen. Ik ben gelijk naar de dealer (opc oosterhout) gegaan en heb rood vervangen door wit, nieuwe levertijd 4 weken !!
In overleg besloten dat de levering direct na mijn vakantie zal plaatsvinden, dus 25 augustus.
Kan echt niet wachten, nu snel de installatie van de laadoplossingen realiseren, thuis en op het werk.


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten