Switch to full style
Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Gemodificeerde Ampera's

ma 05 maart 2012, 18:48

bijgaand stukje van het Duitse Ampera forum..Betreft Ampera's die teruggekomen waren van de modificatie... gaat over nauwelijks zichtbare deuken in de motorkap als gevolg van het proberen dicht te duwen van de motorkap. Blijkbaar sluit de motorkap niet goed als je hem niet tenminste van 30cm hoog dicht laat vallen.
Het blijkt in de schaduw nauwelijks op te vallen maar in de zon des te meer.


Ter info over onderstaande begrippen ( Dellen = Duits voor "deuken" ;) )

groeten,
Ampera 34

Hallo zusammen,

Nachdem ich mit meinem neuen Ampera am Mittwoch letzter Woche zu Hause angekommen war, und ihn schön in der Sonne parkte, um ihn genauer unter die Lupe zu nehmen vielen mir vorne an der Motorhaube leichte Dellen auf. Genau vorne am Verschluss der Haube und jeweils ca.20 cm links und rechts von der mitte. Also zurück zum FOHund reklamieren.
Hier wurde festgestellt, wenn man die Haube nicht aus ca 30 cm höhe herabfallen lässt, nicht schließt.
Deshalb hat irgend jemand versucht die Haube zuzudrücken und hat dabei dellen hineingedrückt.
Bei der Überprüfung der anderen neu angelieferten Amperas waren alle Motorhauben beschädigt. Passierte wahrscheinlich bei der Modifizierung

Also passt auf ob bei der Abholung eurer Ampera die Haube ohne Dellen ist. Im Schatten sieht man fast nichts aber in der Sonne.

Mfg Horst

Re: Gemodificeerde Ampera's

di 06 maart 2012, 20:06

Dit is inderdaad wel een punt om even goed op te letten bij de aflevering. Ik heb vandaag nog wat details door genomen met mijn dealer en aangeven dat hij de auto van te voren goed op dit punt moest controleren. Hij vertelde me dat ze daar zeker goed naar zouden kijken omdat ze al een paar auto's hadden aangetroffen met deze deuken.

Ik weet niet wat voor mensen de modificaties aan de Ampera uitvoeren, maar dit beloofd niet veel goeds. Het dichtdoen van een motorkap lijkt me geen hogere wiskunde. Het uit- en inbouwen van het accupakket daarintegen... :problem:

Gr. Richard

Re: Gemodificeerde Ampera's

di 06 maart 2012, 20:47

Bedankt voor jouw toevoeging en mededeling dat blijkbaar ook in Nederland dit al is voorgekomen. Ik heb mijn Opel dealer inmiddels ook op de hoogte gebracht.
Plaats een reactie