Het is nu vr 29 maart 2024, 07:20


Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Dit deel van het forum is gereserveerd voor sponsoren.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtma 29 apr 2013, 20:18

Opel Nederland, als sponsor van dit Forum, wil graag onze medewerking voor het volgende;

Beste Opel Ampera-rijder,

Momenteel wordt door een gerenommeerd onderzoeksinstituut onderzoek gedaan naar het praktijkverbruik van plug-in's en range extenders (zoals de Opel Ampera). Gezien de matige beschikbaarheid van relevante gegevens zijn de uitkomsten voornamelijk gebaseerd op het praktijkverbruik van leaserijders, die gemiddeld genomen veel km's rijden en niet in alle gevallen het gewenste laadgedrag vertonen.

Om een genuanceerd beeld te creëren zijn wij specifiek op zoek naar goede voorbeelden uit de praktijk, bijvoorbeeld van leaserijders die positief scoren qua verbruik ten opzichte van de fabrieksnorm. Daarnaast zoeken we ook naar de praktijkresultaten van de groep ZZP'ers en particuliere bezitters van een Ampera, die, naar wij verwachten, een stuk beter zullen scoren in vergelijking met 'de leaserijder'.

Het verzoek is dan ook of u aan deze oproep gehoor wilt geven, door simpelweg een bericht te sturen, met daarin:
- het kenteken van uw Ampera
- de totale kilometerstand
- het verbruikscijfer gedurende de levensduur van uw Ampera (het cijfer ...l/100km rechts onder op het touch screen scherm).

Niet alleen verschaft u ons hiermee zeer bruikbare informatie, waarmee we kunnen laten zien dat de Ampera in de praktijk goed kan scoren, maar ook biedt het de harde feiten die ons kunnen helpen de discussie over het praktijkverbruik van de Ampera te nuanceren.

Ter stimulans: wij zullen aan elke 25e inzender een Ampera schaalmodel toesturen en bovendien een attentie verstrekken aan de Ampera-rijders die het beste praktijkverbruik laten zien binnen een aantal kilometercategorieën (5.000-10.000 / 10.000-15.000 / 15.000-20.000 / 20.000-25.000 en >25.000).

Maar uiteraard hopen we dat u ook zonder deze incentive bereid bent uw gegevens in te sturen, met een foto van zowel de kilometerstand als het levensduur verbruik.

Alvast zeer bedankt voor uw moeite!

Met vriendelijke groet, / Best regards,
OPEL NEDERLAND


Zodra de contactgegevens bekend zijn, kunnen jullie reageren :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtma 29 apr 2013, 23:11

Probeert Opel de omissie van het ontbreken van Onstar te verhelpen?

Er is een after-market systeem in Nederland beschikbaar die dit en nog veel meer kan. Er is alleen een gorte partij nodig die dit wil faciliteren.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtdi 30 apr 2013, 01:51

Alex, +1

In ruil voor een wederprestatie wil ik Opel NL best van info voorzien, een goed werkend navigatiesysteem bijvoorbeeld....
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtdi 30 apr 2013, 05:53

japio, +1, maar dan wel inclusief actuele kaart.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Michael

Stamgast

  • Berichten: 363
  • Geregistreerd: do 01 maart 2012, 11:12
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtdi 30 apr 2013, 10:28

wat mij betreft eerst alle bestaande klachten verhelpen en dan pas weer harvasten naar nieuwe informatie. :clap:


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtwo 01 mei 2013, 08:20

Michael schreef:wat mij betreft eerst alle bestaande klachten verhelpen en dan pas weer harvasten naar nieuwe informatie. :clap:

+1

Het forum staat vol met waardevolle info voor Opel. Tot op heden is er nog geen enkele klacht serieus door Opel opgepakt. En blijkbaar zijn er meer partijen die graag van Opel willen weten hoe het kan dat het gemiddelde verbruik flink hoger is dan altijd is verteld door Opel. En nu wil Opel opeens wel luisteren naar berijders. Beetje eenzijdig. :thumbdown:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

bennyvw

Vaste klant

  • Berichten: 175
  • Geregistreerd: wo 25 apr 2012, 11:43
  • Woonplaats: Elspeet
  • km-stand: 57000
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtwo 01 mei 2013, 08:59

Ik wil graag meedoen om het beeld van de gemiddelde Ampera rijder positief bij te stellen. 'Jankverhalen' zoals die van Arval zorgen voor nogal wat negatief nieuws rondom elektrisch rijden. Dat is koren op de molen van het legertje 'het-wordt-toch-nooit-wat' doemdenkers.
In mijn situatie is de Ampera een auto die perfect past en dat mag ook wel eens worden belicht.

Uiteraard mag daar wel iets tegenover staan. Een incentive is leuk, maar liever heb ik, net als de andere reageerders, response op onze verbetervoorstellen, maar het is voor mij geen voorwaarde om hier aan mee te doen. :thumbup:
Laatst bijgewerkt door bennyvw op wo 01 mei 2013, 10:08, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtwo 01 mei 2013, 09:59

We kunnen dit natuurlijk op eigen sap gaan samenstellen en aan GM verkopen of ruilen. Als iedereen zijn lifetime en kilometerstand goed invult in het gebruikerspaneel, dan heeft het forum al heel veel informatie.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

ros00232

Bekende

  • Berichten: 94
  • Geregistreerd: vr 19 okt 2012, 11:07
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 44000
  • Lifetime: 46
  • Auto: Ampera

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtwo 01 mei 2013, 10:05

Lijkt me een goed initiatief, los van zaken die we graag opgepakt zien worden. Ik snap de emotie dat we wat terug willen zien (qua aanpak van onze klachten), maar los daarvan vind ik het voor de toekomst van elektrisch rijden een goede actie het beeld zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken. Dat Opel dat, om welke andere beweegreden dan ook, oppakt vind ik goed. :clap:
Ampera Black - NAV+camera - alarm / Lolo TNM


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Onderzoek Opel Nederland; levensduurverbruik

Berichtwo 01 mei 2013, 10:46

http://www.zerauto.nl/berijdersinterview een sympathieke club die breder kijkt dan door de bril van GM
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Volgende

Keer terug naar Sponsor ruimte

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron