Het is nu vr 29 maart 2024, 12:03


laadpunt leiden

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Laadpalen in Leiden

Berichtwo 21 nov 2012, 19:56

Scherp gezien Poul, de eerste openbare laadpunten in Leiden! :D
In de gloednieuwe parkeergarage aan de Morsweg hangen 2 dubbele EV Boxen, de vier parkeerplekken zijn afgezet met een pilonnetje maar de ringen zijn groen dus het lijkt me dat ze werken.
Vanaf hier een kwartiertje lopen naar de Eschertoren, dus misschien een tip voor shumway als-ie daar weer eens heen moet ;)
Bij het hotel aan de Haagsche Schouwweg hangt een enkele witte Loloo bij een (hele) ruime parkeerplek bij de achteringang.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Laadpalen in Leiden

Berichtwo 21 nov 2012, 21:59

boeuf schreef:Scherp gezien Poul, de eerste openbare laadpunten in Leiden! :D
In de gloednieuwe parkeergarage aan de Morsweg hangen 2 dubbele EV Boxen, de vier parkeerplekken zijn afgezet met een pilonnetje maar de ringen zijn groen dus het lijkt me dat ze werken.

Dat was voor mij niet zo moeilijk te ontdekken. Omdat ikzelf een EV-box heb, ben ik aangesloten op mijn kaart- en laadpaalgegevenssoftware voor thuis van EV-Box. Als service bij deze programmatuur zit een kaartje met alle locaties van EV-boxen in NL. En dat zijn er heel wat meer dan op de publieke sites staan, dus -neem ik aan- ook particuliere laadpalen. Zo speurend kwam ik deze laadpalen op de Morsweg tegen en toen ik er langs reed heb ik mijn ogen eens goed de kost gegeven. Bleek het om een parkeergarage te gaan en was de conclusie snel getrokken. :D

Doe er je voordeel mee. :lol:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: laadpunt leiden

Berichtdo 22 nov 2012, 10:20

Genoteerd!!
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: laadpunt leiden

Berichtdi 18 dec 2012, 22:32

Omdat ik wilde uitproberen of de storing bij het opladen thuis aan mijn eigen laadpaal (EV-Box) lag of aan de auto (de kabel sloot ik uit omdat die 's middags was vervangen door een gloednieuw exemplaar uit de nieuwe serie) heb ik de laadpalen in de parkeergarage Morsweg uitgeprobeerd. Deze werken prima, in tegenstelling tot de lolo bij Vd Valk aan de Schouwweg welke vandaag pas in werking was gesteld en niet verder kwam dan een rood lampje.

Gelijk twee parkeerwachten er bij die wel eens wilden zien hoe dat nu werkte en hoe de auto er van binnen uit zag. Ik heb een uitvoerig praatje gemaakt en ze een (laad)demonstratie gegeven. Ze vonden het allemaal reuze interessant. Aardige mensen trouwens :thumbup: .

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: laadpunt leiden

Berichtwo 23 jan 2013, 18:49

Eindelijk zijn vijf van de geplande zes e-Laad palen in Leiden daadwerkelijk geplaatst:

* Garenmarkt - hartje centrum
* Papiermolen - winkelcentrum Kopermolen
* De Sitterlaan - Station Leiden Lammenschans
* Houtlaan - Diaconessenhuis
* Theda Mansholtstraat - Stevenshof

Volgens de gemeente hoeft de laatste (winkelcentrum Bevrijdingsplein) alleen nog maar te worden aangesloten, maar voorlopig is daar nog geen activiteit te bekennen.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

HaKa

Vaste klant

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 24 aug 2012, 23:23
  • Woonplaats: Bennekom
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera-e

Re: laadpunt leiden

Berichtwo 23 jan 2013, 23:31

Poul schreef:Omdat ik wilde uitproberen of de storing bij het opladen thuis aan mijn eigen laadpaal (EV-Box) lag of aan de auto (de kabel sloot ik uit omdat die 's middags was vervangen door een gloednieuw exemplaar uit de nieuwe serie) heb ik de laadpalen in de parkeergarage Morsweg uitgeprobeerd. Deze werken prima, in tegenstelling tot de lolo bij Vd Valk aan de Schouwweg welke vandaag pas in werking was gesteld en niet verder kwam dan een rood lampje.

Gelijk twee parkeerwachten er bij die wel eens wilden zien hoe dat nu werkte en hoe de auto er van binnen uit zag. Ik heb een uitvoerig praatje gemaakt en ze een (laad)demonstratie gegeven. Ze vonden het allemaal reuze interessant. Aardige mensen trouwens :thumbup: .

Groeten,
Poul


Ja, die heb ik een tijdje geleden ook gebruikt. Laadplekken keurig afgezet met een pion, wordt behulpzaam door de beheerder opzij gezet voor je. Bij de eerste paal kreeg ik het niet aan het werk, om de hoek zijn nog een paar plaatsen en daar werkte het wel.
In 5 minuten lopen ben je hartje centrum.
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: laadpunt leiden

Berichtdo 24 jan 2013, 00:04

Zaterdag 26 jan 2013 ga ik met mijn dochter naar de open dag van RUL. We moeten zijn bij het Academiegebouw en het Kamerlingh Onnesgebouw (Steenschuur).

Kan een localo bevestigen danwel ontkennen dat de Morsweggarage dan een goede keuze is? Zo nee, wat zou je adviseren?

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: laadpunt leiden

Berichtdo 24 jan 2013, 00:11

Alex schreef:Zaterdag 26 jan 2013 ga ik met mijn dochter naar de open dag van RUL. We moeten zijn bij het Academiegebouw en het Kamerlingh Onnesgebouw (Steenschuur).

Kan een localo bevestigen danwel ontkennen dat de Morsweggarage dan een goede keuze is? Zo nee, wat zou je adviseren?

Groet, Alex

Voor Steenschuur en Academiegebouw ligt de oplaadpaal aan de Garenmarkt beter binnen bereik. Vanaf de Morsweg moet je best nog wel een eindje lopen, Garenmarkt is beter.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: laadpunt leiden

Berichtdo 24 jan 2013, 20:37

Wil iedereen, IK ZEG "IEDEREEN!" zaterdagmorgen voor MIJ een plekje vrij laten op de Garenmaekt in Leiden?

En dan bedoel ik een plekje bij de laadpaal om op te laden.

:twisted: EN NU LUISTEREN! :evil:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: laadpunt leiden

Berichtdo 24 jan 2013, 20:57

Plekken zijn niet afgekruist (ligt sneeuw, dus zou toch niet zichtbaar zijn) en er hangt een niet-handhaafbaar bord (zie ook mijn foto op oplaadpalen.nl) dus ik help je hopen... :lol:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


VorigeVolgende

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast