Het is nu do 18 apr 2024, 03:17


Laden en Lossen

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Kat9

Sponsor

  • Berichten: 307
  • Geregistreerd: do 22 maart 2012, 23:16
  • Woonplaats: Ochten
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Laden en Lossen

Berichtvr 09 nov 2012, 14:41

LS, en met name Alex: Vanmorgen in Utrecht stond er een vrachtwagenchauffeur rustig zijn spullen te lossen uit zijn vrachtwagen op een laadplaats. (dus geen losplaats :lol: :lol: ). Duurde maar een paar minuten (10), maar toch. Wat zijn hier eigenlijk de regels voor ?? Ik heb rustig gewacht, maar hoe zit het nu precies ??
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!


Offline
Avatar gebruiker

Odiebla

Stamgast

  • Berichten: 303
  • Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 21:16
  • Woonplaats: Almereville
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Laden en Lossen

Berichtza 10 nov 2012, 12:53

Vrachtwagenchauffeurs parkeren over het algemeen (voor laden en lossen) waar het hun uitkomt en nemen het vaak niet zo nauw met wat wel en niet mag :)
Lithium White, wit interieur (auto moest passen bij witte iPhone6) alles d'r op en d'r aan, Lolo.


Offline
Avatar gebruiker

PaulJ

Vaste klant

  • Berichten: 138
  • Geregistreerd: ma 26 maart 2012, 22:07
  • Woonplaats: IJsselstein
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera

Re: Laden en Lossen

Berichtza 10 nov 2012, 16:15

Geldt wel voor meer beroepen :oops:
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Laden en Lossen

Berichtza 10 nov 2012, 18:43

Kat9 schreef:LS, en met name Alex: Vanmorgen in Utrecht stond er een vrachtwagenchauffeur rustig zijn spullen te lossen uit zijn vrachtwagen op een laadplaats. (dus geen losplaats :lol: :lol: ). Duurde maar een paar minuten (10), maar toch. Wat zijn hier eigenlijk de regels voor ?? Ik heb rustig gewacht, maar hoe zit het nu precies ??
Koen


Als er bij een oplaadpunt het juiste bord staat, bijvoorbeeld het blauwe P-bord met een autootje erop en een onderbord "alleen opladen elektrische auto's", dan wil dat zeggen dat andere auto's er niet mogen parkeren. Laden en lossen valt niet onder "parkeren". Ik weet wel dat men heel strikt is voor wat betreft invalidenparkeerplaatsen, maar voor oplaadpunten betwijfel ik dat.

Laden en lossen wordt strikt gehanteerd. In principe moet de bestuurder in de buurt van de auto blijven. Maar je kunt bijvoorbeeld een vrachtwagen vol met lucifersdoosjes per doosje lossen. Duurt denk ik een hele dag, maar als je in de buurt van de auto blijft, is het laden en lossen.

Mijn inschatting is, dat als de chauffeur zich bij de auto bevindt, er geen probleem is. Hooguit kan de chauffeur verzocht (of door een handhaver verplicht) worden om het laden en lossen elders voort te zetten. Is de chauffeur niet in de directe omgeving van de auto, dan is er sprake van 'parkeren' en is de auto rijp voor een bon.

Beetje off topic: Als oplaadpunten matig tot weinig gebruikt worden, zal de neiging tot illegaal gebruik toenemen. Als oplaadpunten goed gebruikt worden, dan is die neiging er veel minder.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Kat9

Sponsor

  • Berichten: 307
  • Geregistreerd: do 22 maart 2012, 23:16
  • Woonplaats: Ochten
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Laden en Lossen

Berichtza 10 nov 2012, 18:49

Alex, dank voor je uitgebreide antwoord. Chauffeur was in de buurt, en nadat hij klaar was met lossen, heeft hij zijn vrachtwagen gelijk verplaatst. Op de stoep 20 meter verder dan weer. Even met de chauffeur een praatje gemaakt, en elkaar vervolgens een prettige dag gewenst.
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!



Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast