Het is nu do 28 maart 2024, 10:15


Laden Den Bosch

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Laden Den Bosch

Berichtvr 30 nov 2012, 22:00

Vandaag geparkeerd bij "rechtse paal". Eerst Golf weggejaagd die op het kruis stond. Daarna lastig inparkeren met al die fietsers / scooters / voetgangers / taxi's / leveringskoeriers in de buurt. vervolgens aansluiten en laadpas ervoor.... LED aan ... en weer uit ... (x3) laden wil niet :(

Wel beste P plek van het centrum, dus lekker ruim 90 minuten laten staan, zonder te betalen of boete :thumbup:

Wel of niet betaald parkeren? > volgens stadstoezicht mannetjes; "geen idee" :clap:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Kat9

Sponsor

  • Berichten: 307
  • Geregistreerd: do 22 maart 2012, 23:16
  • Woonplaats: Ochten
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Laden Den Bosch

Berichtvr 30 nov 2012, 23:08

Vooral RECHTS parkeren. Gisteren de bekeuring ontvangen a €92.00. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Toch maar met foto's proberen te overtuigen dat het niet duidelijk is aangegeen. Wordt vervolgd.
Koen

PS: Alex, heb je nog tips om dit aan te pakken?
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Laden Den Bosch

Berichtza 01 dec 2012, 11:24

Kat9 schreef:Vooral RECHTS parkeren. Gisteren de bekeuring ontvangen a €92.00. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Toch maar met foto's proberen te overtuigen dat het niet duidelijk is aangegeen. Wordt vervolgd.
Koen

PS: Alex, heb je nog tips om dit aan te pakken?


De vraag ligt al een tijdje bij gem Den Bosch. Ik zal volgende week eens bellen.

Ik stuur je een PB met een naam van de ambtenaar van de gemeente die er over gaat.

Ik heb zojuist dit draadje doorgestuurd naar de bewuste gemeenteambtenaren.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Laden Den Bosch

Berichtdi 04 dec 2012, 18:07

Update;

Geachte heer De Rooij,

In uw bericht van 4 december 2012 geeft u aan dat uw problemen ondervond met een oplaadpunt op het stationsplein in Den Bosch. Graag geef ik u in deze e-mail een reactie.

Voor informatie met betrekking tot elektrisch rijden kunt u hiervoor onze speciale servicedesk bellen op 0800-3773683. Te bereiken op werkdagen tussen 08.00 uur en 20.00 uur. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar onze website http://www.essent.nl (produkten en diensten-elektrisch rijden). Voor rechtstreeks email contact met de juiste afdeling, kunt u ook emailen naar elektrischrijden@essent.nl.

Heeft u nog vragen?
Op onze website vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Ook regelt u gemakkelijk en snel uw energiezaken op Mijn Essent. U kunt uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen en grip houden op uw verbruik.

Als klant van Essent profiteert u altijd van leuke acties en aanbiedingen. Het aanbod wisselt regelmatig en u kunt onbeperkt meedoen. Kijk op http://www.essent.nl/speciaalvoorklanten.

Met vriendelijke groet,

<naam>

Essent Klantenservice


Strukton Worksphere nam de telefoon op...

Zij gaan de monteur erop zetten, ik vermoed combi paal/Ampera software.

Ze gaan het onderzoeken en men vroeg netjes of ik verder geïnformeerd wilde worden; ja dus
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Laden Den Bosch

Berichtdi 04 dec 2012, 18:18

Kat9 schreef:Vooral RECHTS parkeren. Gisteren de bekeuring ontvangen a €92.00. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Toch maar met foto's proberen te overtuigen dat het niet duidelijk is aangegeen. Wordt vervolgd.
Koen

PS: Alex, heb je nog tips om dit aan te pakken?


Ik zou in de bezwaarmakerij zeker aangeven dat de andere paal al enige tijd defect is, althans een storing aangeeft. En je moet toch ergens opladen, aangezien je anders helemaal stil valt. Ik neem aan dat, als je een lekke band noodgedwongen op een taxistandplaats moet verwisselen, je daar ook geen bekeuring voor krijgt. Ik weet niet of de OVJ trapt in "LADEN en lossen", maar je kunt het proberen.

Verder probeer ik er achter te komen of er elektrische taxi's in Den Bosch rondrijden, maar ik krijg daar geen vinger achter.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Laden Den Bosch

Berichtdi 04 dec 2012, 18:24

Monteur belde;

Paal stationsplein Den Bosch werkt alleen met Essent/RWE of Greenwheels etc. pasjes. NIET met e-laad of andere passen. Palen zijn inderdaad (ook) bedoeld voor taxi's.

Monteur gaf verder aan; kabel eerst in auto, dan in paal. Niet andersom. Heb hem verteld dat ons vaak precies andersom aangeleerd wordt. Dat wist-ie ...
Hij wist niet dat Ampera storingslampje na enkele keren succesvol laden weer uitgaat, dus hij ook wat geleerd.

UPDAte;
Monteur belde net nogmaals. Palen van RWE zijn ge-update. Alle e-laad pasjes zouden het nu (toch) ook moeten doen. Software van de Ampera gooit mogelijk roet in het eten. Keer zou dan moeten werken ... waar heb ik dat eerder gelezen :?:

Monteur is erg betrokken, daar heb ik hem voor gecomplimenteerd :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Laden Den Bosch

Berichtdo 06 dec 2012, 17:48

DE MAILWISSELING MET DE GEMEENTE DEN BOSCH.

Geachte heer Van der Woerd,

Op Station staat het betaald parkeren bord na het oplaadpunt. Opladen bij het oplaadpunt voor taxi’s (electr.bus) is niet toegestaan voor niet taxi- auto’s.
Bij het oplaadpunt Nachtegaals laantje staat het eerste oplaadpunt voor het betaald parkeren bord. Het tweede oplaadpunt staat na het betaald parkeren bord.

Op dit moment zijn er geen aanvullende bepalingen van Kracht ten aanzien van oplaadpunten. Ter plaatse moet dus altijd gekeken worden waar de plek ligt en welke regeling er ter plaats eventueel geldt. Zo liggen er ook oplaadpalen in vergunninghoudersgebieden. Hier geldt de verplichting van een parkeervergunning.

De oplaadpunten zijn altijd neergelegd op basis van een genomen verkeersbesluit. Dat betekent dat die plaatsen aangewezen zijn voor het opladen van elektrische voertuigen.

In de parkeergarage Paleiskwartier bevinden zich oplaadpunten voor bezoekers. U kunt deze gebruiken voor het opladen van een elektrisch voertuig. Het opladen zelf is op dit moment gratis. Daarnaast betaalt u in de parkeergarage het reguliere parkeertarief.

Een overzicht van oplaadpunten is via de site van E-laad te vinden.

Ook over de werking van de oplaadpalen zult u contact met de leverancier moeten opnemen die de palen, plaatst en beheerd. De gemeente faciliteert alleen in het toestaan van het plaatsen. De werking van de apparatuur ligt nog volledig in handen van (meestal) stichting e-laad.
Met vriendelijke groet,


Angelique Breukel
Gemeente ‘s-Hertogenbosch
Afdeling Stadstoezicht
Hoofd Bureau Parkeermanagement
Tel. 073 6155588
Mob. 06 20606064
e-mail: a.breukel@s-hertogenbosch.nl

Alex schreef:
Van: Alex van der Woerd [mailto:alexvanderwoerd@dutchtrafficconsult.nl]
Verzonden: zaterdag 1 december 2012 10:32
Aan: Angelique Breukel - Salemans; Rick van Bommel
CC: Luuk Ottens
Onderwerp: Fwd: RE: oplaadpunten elektrische auto's bij het station

Geachte heer, mevrouw,

Kunt u met enige spoed deze mail in behandeling nemen. Over de locatie bij het station wordt op het Ampera- en Voltforum al aardig wat geschreven. http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=1205

De ene paal doet het structureel niet en voor de andere paal worden bekeuringen uitgeschreven (onduidelijk aangegeven taxistandplaats).

Er zitten enkele Ampera-rijders met smart op uw antwoord te wachten.


met vriendelijke groet,



Dutch Traffic Consult

Alex van der Woerd
Noordewierweg 132
3812 DN Amersfoort
telefoon 033 88 716 22
mobiel 06 203 206 31
twitter AlexvanderWoerd
alexvanderwoerd@dutchtrafficconsult.nl
http://www.dutchtrafficconsult.nl


-------- Originele bericht --------
Onderwerp:
RE: oplaadpunten elektrische auto's bij het station
Datum:
Tue, 20 Nov 2012 08:52:17 +0000
Van:
Luuk Ottens <l.ottens@s-hertogenbosch.nl>
Aan:
'Alex van der Woerd' <alexvanderwoerd@dutchtrafficconsult.nl>


Geachte heer Van der Woerd,

Ik heb uw mail voor beantwoording doorgezonden naar mijn collega’s Angelique Breukel en Rick van Bommel.

Met vriendelijke groet,
Luuk Ottens
Afdeling Stadstoezicht
Tel. (073) 615 58 19
E: l.ottens@s-hertogenbosch.nl

Alex schreef:
Van: Alex van der Woerd [mailto:alexvanderwoerd@dutchtrafficconsult.nl]
Verzonden: dinsdag 20 november 2012 8:53
Aan: Luuk Ottens
Onderwerp: oplaadpunten elektrische auto's bij het station

Geachte heer Ottens,

Ten behoeve van een betere informatievoorziening voor rijders van elektrische auto’s verzamelen wij gegevens over oplaadmogelijkheden op straat en in parkeergarages. De verschillende sites beschikken over een overzicht van de oplaadpunten inclusief type en status. Er bestaat nog geen overzicht van de verschillende regels per gemeente. Wij zijn gestart met het maken van zo’n overzicht.

Kunt u mij de volgende informatie leveren:
Staan er oplaadpunten in gebieden met betaald parkeren?
Zijn deze exclusief gereserveerd voor elektrische auto’s met een verkeersbesluit?
Geldt de betaalplicht ook voor elektrische auto’s bij oplaadpunten?
Als er een parkeerduurbeperking geldt, geldt deze ook voor de oplaadpunten?
Zijn er oplaadpunten in uw parkeergarages?
Gelden daar bijzondere regels voor?

De verkregen informatie wordt voorlopig vermeld op http://www.dutchtrafficconsult.nl/elekt ... -gemeente/ en is vrij raadpleegbaar.

Er is een speciale reden waarom ik u persoonlijk een mail stuur. Bijgaande foto's ontving ik van een collega-EVrijder. Het betreft de oplaadpunten bij het station in Den Bosch. Er staat aan beide zijden van het Stationsplein een oplaadpaal. Aan één zijde op de taxistandplaats (zie foto) en één aan de andere zijde voor 'gewoon' parkeren. Een aantal EVrijders maakte mee dat die 'gewone' niet werkte en zijn dus op de taxistandplaats gaan laden. Kunt u meer duidelijkheid geven over deze paal? Staat deze er voor elektrische taxi's? Worden andere EV's daar gedoogd, of onherroepelijk op de bon gezet?

Indien u niet alle vragen kunt beantwoorden, wilt u deze dan doorsturen naar een collega?

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.
--
met vriendelijke groet,



Dutch Traffic Consult

Alex van der Woerd
Noordewierweg 132
3812 DN Amersfoort
telefoon 033 88 716 22
mobiel 06 203 206 31
twitter AlexvanderWoerd
alexvanderwoerd@dutchtrafficconsult.nl
http://www.dutchtrafficconsult.nl
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Laden Den Bosch

Berichtvr 07 dec 2012, 12:42

Alex schreef:DE MAILWISSELING MET DE GEMEENTE DEN BOSCH.

Geachte heer Van der Woerd,

Op Station staat het betaald parkeren bord na het oplaadpunt.


Voor de rechtse (niet-taxi) paal klopt dat. Dat betekent ....? Dat je dus niet hoeft te betalen?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

erikberg

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 18:27
  • Woonplaats: Rosmalen
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Laden Den Bosch

Berichtzo 13 jan 2013, 14:26

Deze ochtend geprobeerd mijn Ampera te laden bij de laadpaal (rechts vooraan) bij CS Den Bosch maar krijg foutmelding (kan niet laden) en oranje lampen... Als ik alle andere berichten lees: die paalt is gewoon klote :crazy:
Cyber Grey after 1.000.000 km on diesel


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Laden Den Bosch

Berichtzo 13 jan 2013, 21:49

Woensdag heb ik er in 1x succesvol kunnen laden. en weer geen P geld betaald :mrgreen: :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


VorigeVolgende

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten