Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats een reactie

Re: Parkeerregels op oplaadpunten

vr 17 jan 2014, 15:51

ArjanB schreef:De parkeerwachters zouden dit kunnen uitlezen, maar aangezien de laadpalen (bijna) allemaal in beheer zijn bij externe partijen zoals cofely, weet ik niet of die daarop zitten te wachten eerlijk gezegd.

Als die partijen de statistieken van de laadpalen openbaar maken (welke poort, hoelang al aan het laden, en hoeveel watt er per poort geleverd wordt, vang je 2 vliegen met 1 klap.
-Uiteraard moet deze data anoniem blijven-

Je zou in een app kunnen aangeven aan welke paal je staat, en deze polled regelmatig de paal en geeft je een notificatie als je auto vol is. (app bestaat uiteraard nog niet, maar zou prima gebouwd kunnen worden, of nog beter toegevoegd aan een bestaande app(s).

En de parkeerwachter kan op basis van deze API bepalen of de auto een langparkeerder of legitieme oplader is.

Re: Parkeerregels op oplaadpunten

vr 17 jan 2014, 16:33

Tja, Arnhem heeft bij de laadpalen onderborden staan "alleen 0-emissie voertuigen". Dan mag iedereen daar parkeren. Met de motor uit....

TNM komt met een aap of SMS-dienst die je waarschuwt als je auto opgeladen is. En in het afsluitscherm (als je het klepje opent) dan zie je wanneer de auto ongeveer klaar is.

De argumenten "ik weet niet wanneer de auto klaar is met laden" zijn wat dun, maar de regels in Arnhem zijn ook niet echt uitvoerbaar.

Re: Parkeerregels op oplaadpunten

vr 17 jan 2014, 18:15

Arnhem is inderdaad een vreemde eend in het verhaal.
Als er een app is/komt van tnm, dan zou ik dat super vinden !
Kan ik daarna tenminste de andere yellowbrick app starten en betalen voor parkeren.. (o wacht, eigenlijk is het aardiger als ik hem weghaal he ? :D )

Re: Geen parkeerbelasting bij opladen in 2014

ma 20 jan 2014, 10:06

Alex schreef:Vandaag is bevestigd dat parkeren bij een laadpaal in een gebied met betaald parkeren nog steeds gratis is in Arnhem (je moet gaan betalen een half uur nadat je accu vol is), Beverwijk, Goes, Heerhugowaard, Veere en Zaanstad. Je auto moet dan nog wel aangekoppeld zijn.

En in Haarlem, Heerenveen, Helmond, Waalwijk en Wageningen ook!


En in Tiel ook nog. :angel:

Koen

Re: Geen parkeerbelasting bij opladen in 2014

ma 20 jan 2014, 19:02

Kat9 schreef:En in Tiel ook nog. :angel:

Koen

Vanaf 1 januari 2015 wordt in Tiel parkeerbelasting verschuldigd (vandaag bevestigd).

Re: Geen parkeerbelasting bij opladen in 2014

ma 20 jan 2014, 19:36

Alex schreef:Vanaf 1 januari 2015 wordt in Tiel parkeerbelasting verschuldigd (vandaag bevestigd).

Nog 345 dagen profiteren als ik bv. naar de opticien moet.

Koen

Re: Parkeerregels op oplaadpunten

di 21 jan 2014, 17:02

In Bergen (NH) en Deurne hoef je geen parkeerbelasting te betalen tijdens het opladen. Binnen de gemeente Doesburg is er onduidelijkheid over betaalplicht tijdens opladen.

Re: Parkeerregels op oplaadpunten

di 21 jan 2014, 20:25

Je bent er maar druk mee Alex :thumbup:

Re: Parkeerregels op oplaadpunten

wo 09 jul 2014, 19:55

In Arnhem moet je vanaf een half uur nadat je accu vol is, parkeerbelasting betalen. Dat betaal je via je laadpas en niet bij de parkeermeter. Dat heet "connectietarief".

Groet, Alex

Re: Parkeerregels op oplaadpunten

ma 14 jul 2014, 23:03

Dat vind ik goud Alex. Geen starttarief maar juist een 'stoptarief' zodat gebruik juist gemaximaliseerd wordt
Ik ben zelf bezig om te kijken of ik een laadpaal uit kan lezen en zo te zien of hij klaar is met laden. Lijkt me een handige app
Plaats een reactie