Het is nu vr 03 mei 2024, 21:09


Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline

tonvanboven

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: ma 11 feb 2013, 23:49
  • Woonplaats: Winterswijk
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtdo 14 feb 2013, 22:14

Gisteren wederom bericht mogen krijgen van Ikea. Ter info: ik werk niet bij Ikea dan wel bij TNM ;)



Beste heer Van Boven,

Vorige week heeft u ons een vraag gesteld over de oplaadmogelijkheid voor auto's.
De verantwoordelijke afdeling heeft een en ander nagevraagd bij de leverancier.

Graag willen wij u hierbij nog aanvullende informatie geven.

Klanten kunnen met elke auto bij onze laadpalen laden. IKEA heeft juist gekozen voor een combinatie van snel en gewoon laden.
Een klant met een Opel Ampera kan ook bij ons laden. Wat wel het geval is waardoor het niet ging, is dat dit snelladers zijn met een mogelijkheid van langzaamladen.
Om te kunnen laden heeft u dus eigenlijk een snellaad abonnement van new motion nodig. We weten niet of u dit heeft.
IKEA is momenteel met de service provider aan het kijken of het systeemtechnisch mogelijk is om zonder dat specifieke abonnement te kunnen laden.
Anders moet een klant dus een abonnement afsluiten voor snel laden bij new motion. Dit geldt trouwens voor elke plug in hybride ook.

Momenteel worden de laadpalen voorzien van de juiste communicatie. Maar alle auto's kunnen worden opgeladen bij IKEA.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

(naam verwijderd)
Customer Contact Center Manager
IKEA Nederland



Nou was ik niet van plan om bijna 9 euro per maand neer te tellen om eens een keer bij Ikea op bezoek te gaan als het abonnement nodig zou zijn :think: Van TNM begreep ik dat zo'n abonnement niet nodig zou zijn, ik denk ook niet dat veel 'langzame laders' dit extra gaan betalen.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtwo 20 feb 2013, 14:58

TNM belooft op twitter dat morgen de snelladers bij de IKEA in Duiven en Haarlem in bedrijf zijn. Aan 'gewoon' laden wordt nog gewerkt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

ElectricRene

Vaste klant

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: zo 28 okt 2012, 11:11
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 90
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtzo 24 feb 2013, 21:31

Alex schreef:TNM belooft op twitter dat morgen de snelladers bij de IKEA in Duiven en Haarlem in bedrijf zijn. Aan 'gewoon' laden wordt nog gewerkt.

Vandaag geprobeerd, helaas gewoon laden kan niet, ik krijg een melding dat ik niet geautoriseerd ben,
Ikea medewerkster weet het ook niet, TNM gebeld, mijn pas is in orde maar de medewerker kan niet achterhalen welke laadpaal het is?????? Snellaad abbo is niet nodig.
Er staat toch echt TNM op de paal!
Ik wordt op de hoogte gehouden wordt mij beloofd.
Frustrerend als laadpalen het niet doen, tot nu toe 50% van de laadpogingen (op gastpalen)mislukt door niet goed ingestelde palen of niet goed ingestelde pas.

Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtzo 24 feb 2013, 21:49

ElectricRene schreef:
Alex schreef:TNM belooft op twitter dat morgen de snelladers bij de IKEA in Duiven en Haarlem in bedrijf zijn. Aan 'gewoon' laden wordt nog gewerkt.

Vandaag geprobeerd, helaas gewoon laden kan niet, ik krijg een melding dat ik niet geautoriseerd ben,
Ikea medewerkster weet het ook niet, TNM gebeld, mijn pas is in orde maar de medewerker kan niet achterhalen welke laadpaal het is?????? Snellaad abbo is niet nodig.
Er staat toch echt TNM op de paal!
Ik wordt op de hoogte gehouden wordt mij beloofd.
Frustrerend als laadpalen het niet doen, tot nu toe 50% van de laadpogingen (op gastpalen)mislukt door niet goed ingestelde palen of niet goed ingestelde pas.

Rene

"Aan gewoon laden wordt nog gewerkt", betekent dat voorlopig alleen de snellader het nog maar doet. Er is nog geen datum bekend waarop gewoon laden ook mogelijk is.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtzo 24 feb 2013, 23:27

Binnen een straal van 750 meter van die bewuste Ikea in Duiven staan zo'n 10! andere laadpalen w.o. al 7 aan de Stenograaf en heeft de Makro aan de overkant geen GRATIS oplaadpunten?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtma 25 feb 2013, 12:58

japio schreef:Binnen een straal van 750 meter van die bewuste Ikea in Duiven staan zo'n 10! andere laadpalen w.o. al 7 aan de Stenograaf en heeft de Makro aan de overkant geen GRATIS oplaadpunten?


Aangezien de meesten naar de IKEA gaan om iets te kopen heb je geen zin om nog een stuk verder te lopen met je Billy, Malmo, en noem het maar op, terwijl je voor de deur kan parkeren toch?

Ze moeten het gewoon fixen. Het is een combo paal (1x gewoon en 1x snelladen). Alles is aanwezig om normaal laden mogelijk te maken alleen dit heeft gewoon geen prio voor ze (ze = TNM). Ik durf te wedden dat het puur even een software dingetje is, want hardwarematig zit alles er gewoon in.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtma 25 feb 2013, 14:25

Ben het met jou eens, maar ik geef de plekken waar je probleemloos kunt laden eens de aandacht die ze horen te krijgen.

De Makro heeft het beter begrepen en plaatst met eigen geld laadpalen waar je zonder kosten kunt laden, zij verdienen een :thumbup: en een heleboel :lol: EV rijders als klant

pffff effectief gaat het om één laadplek dus, grote kans dat als de boel werkt dat de laadplek nog bezet is ook :silent: kun je alsnog doorrijden naar de Stenograaf.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

LiekeJoosten

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: ma 25 feb 2013, 18:49
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtma 25 feb 2013, 18:57

Excuses voor de verwarring wat betreft de snelladers bij Ikea. Het klopt inderdaad dat er technisch gezien "normaal" geladen kan worden bij de oplaadpunten bij de Ikea vestigingen in Duiven en Haarlem. Echter is er op dit moment nog een snellaadabonnent nodig om te kunnen laden bij deze punten. We zijn bezig om softwarematig een oplossing hiervoor te implementeren, waardoor ook met passen zonder snellaadabonnement geladen kan worden aan de "normale" laadkant van de opladers. Dit is een issue wat wel degelijk prioriteit heeft en zodra een en ander werkzaam is, laten we dit direct weten.

Vriendelijke groet,

Lieke Joosten (The New Motion)


Offline

LiekeJoosten

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: ma 25 feb 2013, 18:49
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtdi 26 feb 2013, 12:00

Ter aanvulling op mijn vorige bericht;

Vandaag is er succesvol getest met een normale laadpas bij de snellader in Haarlem. het zou nu voor iedereen moeten werken, graag ontvangen we jullie feedback wanneer er problemen zijn!


Offline
Avatar gebruiker

ElectricRene

Vaste klant

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: zo 28 okt 2012, 11:11
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 90
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Snellader/Gewoonlader combo bij Ikea Duiven

Berichtwo 27 feb 2013, 20:45

LiekeJoosten schreef:Ter aanvulling op mijn vorige bericht;

Vandaag is er succesvol getest met een normale laadpas bij de snellader in Haarlem. het zou nu voor iedereen moeten werken, graag ontvangen we jullie feedback wanneer er problemen zijn!


En werkt dit dan nu ook bij ikea Duiven?
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.


VorigeVolgende

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron