Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats een reactie

Re: Laadpalen Efteling

vr 04 jan 2013, 12:49

Odiebla schreef:Nou heb ik toevallig een bezoekje gepland aan de Efteling, deze maand. Ik heb alleen weinig zin om dat hele parkeerterrein over te banjeren om een sleutel te halen en vervolgens weer terug te banjeren voor het aansluiten van de auto om vervolgens weer naar de kassa te banjeren om de pas in te leveren. En aan het einde van de dag het hele ritueel WEER. Kan dat niet makkelijker?


Je staat max 100 meter van het kantoortje, dus veel banjeren hoeft niet. Je e-laad pas kunnen gebruiken zou inderdaad nog makkelijker zijn, dat wel.

Re: Laadpalen Efteling

vr 04 jan 2013, 17:37

Oh dan staan de palen vlakbij de ingang van het park dus :-)

Ik zal ze even mailen zodra ik de datum weet dat we gaan.

Re: Laadpalen Efteling

vr 04 jan 2013, 20:52

Odiebla schreef:Oh dan staan de palen vlakbij de ingang van het park dus :-)

Ik zal ze even mailen zodra ik de datum weet dat we gaan.


Je staat letterlijk op de eerste rij, tegen het hek aan. Direct rechts van de hoofdingang :mrgreen:
Borden Camperplaatsen volgen, desnoods aan de P stewards doorgeven dat je komt laden, anders mag je vast niet eens doorrijden.

Na het laden kreeg ik overigens motorstoringslampje aan, maar is weer uit na paar keer thuis laden :thumbup:

Re: Laadpalen Efteling

vr 04 jan 2013, 23:27

Ivo schreef:[Na het laden kreeg ik overigens motorstoringslampje aan, maar is weer uit na paar keer thuis laden :thumbup:


Ik heb ook het lampje aan na het laden bij elaad palen. komt niet zo vaak voor dat ik openbaar laad.

Re: Laadpalen Efteling

zo 13 jan 2013, 13:31

Na het melden bij ingang@efteling.nl een keurig en hartelijk mailtje waarin men je eerst van harte welkom heet in het park en vervolgens keurig uitlegt hoe en wat. Netjes, zo hoort het. Efteling snapt wederom dat een bezoeker een gast is...

Na het melden bij de parkeerstewards mocht ik inderdaad doorrijden. Wel jammer dat er niet gewoon een bordje bij de ingang staat dat de mogelijkheid er is. Ik vraag me af hoeveel Leaf's of Ampera's er gewoon op het terrein gaan staan omdat ze niet weten dat de palen er staan.

Uit de mail begreep ik dat het opladen kosteloos was en dat een medewerker zou moeten helpen met een pas/het activeren. Maar even mijn Travelcard geprobeerd en zo waar werkte deze ook. In eerste instantie kreeg ik een foutmelding maar na de auto losgekoppeld en weer vast gekoppeld te hebben ging de paal keurig laden.

Fijne dag gehad, auto bij terugkomst weer vol en toch weer 45 kilomter electrisch kunnen tuffen... Je haalt er Almere niet mee, maar toch. Wel jammer dat ik nu ook voor het eerst een motorstoringslampje heb...

En aan de reacties te zien ziet men in Kaatsheuvel niet veel Ampera's want de auto trok veel bekijks. Een jonge meid riep zelfs met mooi Brabants accent "Mooie WAGEN heeft u buurm.... meneer!"....

Re: Laadpalen Efteling

ma 14 jan 2013, 02:23

Odiebla schreef:En aan de reacties te zien ziet men in Kaatsheuvel niet veel Ampera's want de auto trok veel bekijks. Een jonge meid riep zelfs met mooi Brabants accent "Mooie WAGEN heeft u buurm.... meneer!"....


3 medewerkers van de Efteling rijden Ampera en laden op eigen parkeerterrein op!! met dank aan CyberGrey :lol:

Re: Laadpalen Efteling

zo 07 apr 2013, 18:12

Ivo schreef:http://www.efteling.com/NL/Park/Voorzieningen/Oplaadpunten-elektrische-auto.html

Gisteren tijdens oud & nieuw lekker vooraan kunnen parkeren. Later kwam er een zwarte Ampera bij.

2 mooie Eneco palen met in totaal 4 aansluitingen, bij de camperparkeerplaats. Medewerker Efteling helpt met pas aan- en los te koppelen. Paal gaf totale opgenomen vermogen weer. Ik woon er vlak bij, dus slechts 2,96 kWh geladen :geek:



Ha.... Chips Ivo....dat was ik!
Ik vond het geweldig en is weer een enorme plus voor de Efteling :-)

Sorry voor de late reactie

Re: Laadpalen Efteling

zo 07 apr 2013, 22:00

Rick schreef:
Ivo schreef:http://www.efteling.com/NL/Park/Voorzieningen/Oplaadpunten-elektrische-auto.html

Gisteren tijdens oud & nieuw lekker vooraan kunnen parkeren. Later kwam er een zwarte Ampera bij.

2 mooie Eneco palen met in totaal 4 aansluitingen, bij de camperparkeerplaats. Medewerker Efteling helpt met pas aan- en los te koppelen. Paal gaf totale opgenomen vermogen weer. Ik woon er vlak bij, dus slechts 2,96 kWh geladen :geek:



Ha.... Chips Ivo....dat was ik!
Ik vond het geweldig en is weer een enorme plus voor de Efteling :-)

Sorry voor de late reactie


haha, nog een gelukkig nieuwjaar :lol: :wave:

Re: Laadpalen Efteling

ma 10 jun 2013, 08:59

Van het weekend naar de Efteling geweest. Na een extra rondje over het parkeer terrein. De juiste kant op gewezen (zoals hier vermeld rechts aanhouden bordjes campers volgen eerste rij pal bij de ingang.

Kan het makkelijker? Ja, je kan gewoon je eigen laadpas gebruiken. :clap:

Met mij er bij stonden er totaal 3 auto's te laden, 3 maal een grijze Ampera.

Re: Laadpalen Efteling

wo 28 aug 2013, 21:24

Afgelopen maandag naar de efteling geweest. Parkeerplaats met laadpaal vantevoren gereserveerd. Netjes en beleefd geholpen en voor zover ik kon zien de enige electrische auto die dag voor het opladen. Prima service ! Uitstekende additionele dienstverlening van de efteling en nog dichtbij de ingang parkeren ook. Top !
Plaats een reactie