Het is nu wo 15 mei 2024, 03:28


Dongen & ervaring storing doorgeven elaad

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline

fam_h

Vaste klant

  • Berichten: 245
  • Geregistreerd: zo 10 jun 2012, 23:31
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 27
  • Auto: Ampera-e

Dongen & ervaring storing doorgeven elaad

Berichtza 08 jun 2013, 22:38

Vandaag wilde ik gebruik maken van de laadpaal in Dongen aan het looiersplein. Ik was daar al eens geweest dus zo gevonden. Het adres matcht volgens de navigatie niet helemaal met waar de palen daadwerkelijk staan. De vorige keer was het ff zoeken door rond te rijden en reed er toen min of meer toevallig tegenaan.

Maar goed, De laadpaal deed het dus helaas niet. Balen dus.

Ondanks dat ik een beetje tijdsdruk had toch maar het storingsnummer gebeld.
Ik heb daar geen goed gevoel aan overgehouden door 2 redenen:

Tot mijn verbazing kreeg ik eerst een heel verhaal te horen waar het nummer niet voor bedoeld is om te bellen. Als klant geeft dit toch wel een vreemde indruk. Ik had tijdsdruk en had geen behoefte om hiermee lastig gevallen te worden. Het zal best dat er via het storingsnummer vragen worden gesteld die er volgens elaad niet thuishoren maar val hier geen klanten mee lastig die hun best doen door storingen door te geven.

Ook vind ik het eigenlijk verbazingwekkend dat ik zo'n storing moet doorgeven. Ik zou toch verwachten dat wanneer een paal offline staat hun systeem een rood signaal geeft en dit per ommegaande gefixt wordt........

Vanavond nog even via een aantal websites gekeken of ik van tevoren had kunnen zien of er een issue is met de paal, maar nee. Niet handig, dit moet echt beter :thumbdown:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Dongen & ervaring storing doorgeven elaad

Berichtza 08 jun 2013, 22:51

Het storingsnummer wordt aangenomen door de Wegenwacht in Assen. Over het algmeen gaan ze effectief te werk. Je krijgt toch alleen het standaard-bandje "dit nummer is alleen bedoeld voor het melden van storingen"? Niet alle palen hebben altijd een even goede on-line verbinding. Dus als een paal niet communiceert, wil niet altijd zeggen dat 'ie stuk is. En sommige storingen worden niet automatisch gemeld, zoals kouwgom in het stopcontact en zo.

Ik snap wat je bedoelt, er zit meer handwerk bij dan je denkt en misschien daarom zouden ze 'ons' wel wat meer erbij mogen betrekken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

fam_h

Vaste klant

  • Berichten: 245
  • Geregistreerd: zo 10 jun 2012, 23:31
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 27
  • Auto: Ampera-e

Re: Dongen & ervaring storing doorgeven elaad

Berichtza 08 jun 2013, 23:09

Klopt dat ik dat bandje te horen kreeg. Qua beleving klopte dit voor mij alleen helemaal niet.
Ik twijfelde echt geef ik de storing door ja/ nee. En wanneer je "alleen" dat te horen krijgt is dat voor mij echt geen relevante informatie. Los dat op een andere manier op en val mij daar niet mee lastig.

Ook vanuit gedachte "eerst volgende beste activiteit" kunnen ze nog wat heel wat winnen om van een 6- een 9+ ervaring te maken.

Ik zou me bijvoorbeeld zo kunnen voorstellen dat ze me de vraag hadden kunnen stellen: "heeft u er iets aan wanneer we u het adres van een dichtstbijzijnde oplaadpaal doorgeven.......". Ook al is die paal veel te ver weg laat dat zien dat ze meedenken.

Ik mag misschien een beetje kritisch zijn, maar dat is wat mij betreft echt nodig wil de infrastructuur technisch & organisatorisch, vanuit de klant gedacht, goed gaan werken.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Dongen & ervaring storing doorgeven elaad

Berichtza 08 jun 2013, 23:20

Tot heden heb ik de storingdienst een keer of 5 gebeld en ben telkens erg goed geholpen. Meestal is het een voorganger die een storing heeft veroorzaakt en ook niet altijd is de GSM stabiel waardoor de info nog wel eens met vertraging op de systemen binnenkomt.
De storingsdienst heeft geen camerabeeld om de data te verifiëren, verwacht dus geen wonderen.

Op een avond in maart werd ik zelfs gebeld om door te geven dat de paal waar ik stond te laden gereset moest worden en dat mijn laadkabel dus niet meer beveiligd was... Ze hadden mijn telefoonnummer aan de hand van het kenteken opgezocht :thumbup:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

fam_h

Vaste klant

  • Berichten: 245
  • Geregistreerd: zo 10 jun 2012, 23:31
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 27
  • Auto: Ampera-e

Re: Dongen & ervaring storing doorgeven elaad

Berichtzo 09 jun 2013, 00:00

Is dat eigenlijk dan weer niet een beetje gek dat ze zo bij je privé gegevens kunnen?

Klinkt heel servicegericht maar, de ANWB die op afstand kan zien wat mijn kenteken is en mijn persoonsgegevens erbij kan zoeken terwijl ik nooit iets met die partij van doen heb gehad..........


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Dongen & ervaring storing doorgeven elaad

Berichtzo 09 jun 2013, 00:40

RDW + Google was genoeg :idea:

De helpdesk beschikt niet over de naw gegevens die bij een laadpas horen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.



Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron