Het is nu vr 29 maart 2024, 07:17


Amersfoort

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtwo 01 okt 2014, 07:51

:thumbup:
Maar we heel erg naar achteren geparkeerd. Een normale auto kan daardoor niet van de tweede oplaadplek gebruik maken. :thumbdown:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtwo 01 okt 2014, 08:29

Optisch bedrog Poul, deze vakken zijn zo lang dat je er per laadplek een Ampera en een Smart kunt parkeren.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtwo 01 okt 2014, 08:45

Maar laat hij nou over de lijn van zijn eigen laadplek hebben geparkeerd.
Gelukkig stel je mij gerust en kan ik daar nog laden, ook als hij zo staat geparkeerd. :D

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtdo 09 okt 2014, 17:05

De beschikbaarheidsinfo van de laadpaal aan de Mondriaanlaan is met de komst van de deelauto niet meer bruikbaar, de app geeft 1 bezet 1 vrij aan, maar laat niet zien of het ladende voertuig de deelauto of een andere EV is.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtdi 21 okt 2014, 20:55

De laadpaal aan de Mondriaanlaan is nu voorzien van twee onderborden, misschien wil Alex er een foto van schieten want het weer was een beetje onstuimig vanavond.
Als je er langer dan 4 uur moet zijn (werkdag bijvoorbeeld) dan wordt je nu gedwongen om de auto elders neer te zetten en doordat je een dagkaart misloopt mag je zo dubbele parkeerkosten te betalen :wave: EV
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Amersfoort

Berichtdo 23 okt 2014, 13:36

Op het Mondriaanplein geldt een maximale parkeerduur van 1 uur.Tot voor kort gold dit ook officieel voor het oplaadpunt. Daar is nu verandering in gekomen. Tussen 8 en 22 uur mag je er nu voor opladen maximaal 4 uur staan, voor de nacht geld die beperking niet. Aangezien de dichstbij zijnde parkeerautomaat alleen kaartjes van maximaal één uur geeft, moet je voor een kaartje van langer dan een uur naar een parkeerautomaat verderop. Een leuke bijkomstigheid: Je betaalt dan € 1,30 in plaats van € 1,90 per uur.
Afbeelding
Overigens is bij deze laadpaal de tweede plek gereserveerd voor een deelauto. Bij de andere locaties in Amersfoort is er slecht één parkeervak afgekruist, dus kun je op de andere plekken ook niet vertrouwen op de info uit de apps over beschikbaarheid.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtdo 23 okt 2014, 14:06

Wel een goede service van de gemeente Amersfoort om de parkeerongemakken wat te verzachten. :thumbup:

Groeten,
Poul Gelderloos
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtdo 23 okt 2014, 14:56

Thx Alex, voor wie er max 4 uur moet zijn die 'boft' maar, btw je kunt de parkeersessie remote verlengen met Parkmobile appvoor het geval je er een 'uurtje' langer wil staan :shifty:
Omdat ik aan de andere kant van het station moet zijn en daar goedkoper kan parkeren zul je mij er niet op betrappen :angel:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Amersfoort

Berichtza 14 maart 2015, 09:32

Iemand enig idee of er een laadpaal komt op het nieuwe industrieterrein De Wieken in Amersfoort??
Waar zou ik dit na kunnen gaan, of zou ik dat dan eerst zelf in gang moeten zetten met een aanvraag bij de gemeente?
Op dit moment doet men moeilijk op m'n werk m.b.t. laden.
Daar gaat nog een hele lange geschiedenis aan vooraf....
Het bedrijf is recent overgenomen, oude management (waar ik ook een arbeidsconflict mee had) is nog al zwart/wit (en verbied het laden), terwijl mijn "nieuwe werkgever" juist pretendeert groen te zijn....
Ik moet de juiste "ingang" vinden bij het nieuwe hoofdkantoor, maar tot die tijd mag ik dus niet laden.... :evil:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Amersfoort

Berichtza 14 maart 2015, 12:08

Amersfoort doet mee met de laadpalen van de Metropoolregio Amsterdam. Daarin zitten Noord-Holland, Flevoland en Utrecht. Helaas is die aanbesteding niet goed verlopen en moest die overnieuw. De uitkomst kan nog eel een paar maanden duren.

Ik zou als ik jou was gewoon even bij de gemeente vragen waar de palen gepland zijn. Ik kan het me voorstellen dan De Wieken er wel bij zit, maar ik weet dat niet zeker. Je kunt ook even bij Parkeerservice navragen. Die weten de weg wel.

Je kunt natuurlijk ook een vouwfiets aanschaffen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


VorigeVolgende

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron