Het is nu di 16 apr 2024, 20:11


Politie Alkmaar staat parkeren niet elektrische auto's toe!

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Politie Alkmaar staat parkeren niet elektrische auto's t

Berichtdo 30 jan 2014, 19:06

Ivo schreef:Ik voel een update aankomen;

http://www.dutchtrafficconsult.nl/exper ... opladen/a/

Verder lijkt het mij helemaal niet bijzonder dat een gemeente toestaat dat alle auto's mogen parkeren bij een laadpaal. Vervelend is het wel. Knap dat de politie überhaupt zo behulpzaam was. Dat je een parkeerboete hebt gekregen en dat een politiebureau dicht is na zes uur, heeft volgens mij weinig te maken met elektrische auto's.

:shifty:

De update van de gemeente Alkmaar is binnen :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Nu komt 'ie: PARKEREN BIJ LAADPALEN IS GRATIS, ZOLANG DE AUTO AANGEKOPPELD IS. :thumbup: :thumbup: Ik weet niet of @vuur nog op dit forum komt, maar dan kan hij zijn geld terugvragen. Ik wil dan ook wel de naam geven van de betreffende ambtenaar.

Opladen in de Schelphoekgarage is gratis, je betaalt alleen parkeergeld.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Politie Alkmaar staat parkeren niet elektrische auto's t

Berichtdi 18 feb 2014, 09:44

In mijn mailwisseling met de gemeente Alkmaar onderstaand aan de orde gesteld:
vuur schreef:6 dec 2013. Oplaadpunt Molenbuurt 23 in Alkmaar mag iedereen staan
Wat ik hier mee maak is zeer bijzonder!
Vanavond was er 1 plek vrij, en mijn accu was bijna op. Maar wat blijkt er stond een Volvo diesel op de parkeerpaal van de elektrische auto. Ik met de politie Alkmaar gebeld. Die hebben via het kenteken de bestuurde gebeld en belde mij netjes terug met de mededeling dat de bestuurder de auto had weggehaald. Maar de auto was niet weggehaald. De bestuurde tikte op mijn raam en zei: " Sorry, maar er is hier verder geen plek dus ik laat 'm staan" "Ik antwoordde: " En waar moet ik dan parkeren?" Bestuurder: Dat is jouw probleem" Ik dacht even dat dit een geintje was, maar deze dame meende het echt. Ik weer de politie Alkmaar gebeld. Die vertelde mij dat ze er verder niets aan konden doen omdat er geen landelijke regels zijn voor het parkeren op plekken van elektrische voertuigen. En of ik voor klachten de gemeente Alkmaar wilde aanschrijven. Ik heb daarna ergens anders mijn auto geparkeerd en netjes via Park mobile parkeerkosten betaald. Toen ik terug kwam had ik 60 euro bekeuring. Park mobile kennen ze blijkbaar ook niet in Alkmaar. Ik zwaar teleurgesteld naar het politiebureau, maar deze was niet open. Ja een bureau dat gesloten is na 18.00 uur op vrijdag. Welkom in Alkmaar!
Oja, mocht je de gok willen nemen in Alkmaar, vergeet dan niet dat de eigenaresse van de Volvo hier elke dag staat want ze woont er zei ze. Je bent dus gewaarschuwd!

Mensen die 100% electrisch rijden hebben een groot probleem in dit land. Ik kom dit veel vaker tegen. In Amsterdam slepen ze de auto gewoon weg. In de provincie weten ze vaak niet wat te doen. Er valt nog echt heel heel veel te doen.

Het antwoord is interessant:
Om de hoek bij de Molenbuurt is een vestiging van parkeerhandhaving. Zij zouden de auto gewoon bekeurd hebben. De bebording bij het bord is zelfs beter dan in Amsterdam(volgens gemeente Amsterdam zelf) omdat er staat “uitsluitend voor opladen electrische voertuigen”. Daar is geen woord van onduidelijk. De persoon heeft bij de politie aangeklopt, die volgens mij niet eens is wezen kijken. De politie had de persoon een loket verder moeten sturen, dan was er niets gebeurd. Wij voelen ons niet aangesproken dat een persoon bij de verkeerde instantie een verkeerd antwoord krijgt.

PS: Parkmobile werkt wel degelijk.

De politie weet inderdaad ook niet alles. In gemeenten met betaald parkeren gaan ze er niet eens over, althans niet de meldkamer. Vaak wordt handhaving wel gedaan door politiesurveillanten, maar die worden dan door de gemeente aangestuurd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Vorige

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron