Het is nu wo 15 mei 2024, 00:59


laadpunten schiphol

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline

groothr

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 10:12
  • km-stand: 33256
  • Lifetime: 26
  • Auto: Bolt

laadpunten schiphol

Berichtzo 15 apr 2012, 11:08

beste
Ik ben er afgelopen weken achter gekomen dat er geen laadpunten beschikbaar zijn op schiphol. Ik heb dit bij schipholparking en bij privium aangegeven, maar voor zover ik begrijp zijn er nog geen concrete plannen om deze punten te installeren. Het zou fijn zijn wanneer we met enige druk vanuit dit forum de installatie van laadpalen kunnen promoten.
Wellicht geldt eea ook voor parkeergarage's van Q-park ed.
hermen de groot


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: laadpunten schiphol

Berichtzo 15 apr 2012, 12:23

Herman,

Heb je al contact gehad met The New Motion of Stichting e-laad? Ik denk dat die je wel verder kunnen helpen.

Succes!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: laadpunten schiphol

Berichtzo 15 apr 2012, 12:49

groothr schreef:beste
Ik ben er afgelopen weken achter gekomen dat er geen laadpunten beschikbaar zijn op schiphol. Ik heb dit bij schipholparking en bij privium aangegeven, maar voor zover ik begrijp zijn er nog geen concrete plannen om deze punten te installeren. Het zou fijn zijn wanneer we met enige druk vanuit dit forum de installatie van laadpalen kunnen promoten.
Wellicht geldt eea ook voor parkeergarage's van Q-park ed.
hermen de groot

Over een paar maanden is er een accu wisselstation operationeel bij Schiphol: http://www.taxipro.nl/innovatie/2012/01/13/accuwisselstation-voor-elektrische-taxis-dit-jaar-op-schiphol/

Wellicht gaat dit station ook enkele laadpunten bieden!

De ANWB rijdt reeds electrisch op Schiphol. Zij laden op bij P3: http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/nieuws-archief,/2011/oktober/Eerste-elektrische-wegenwacht-auto-op-Schiphol.html.
Mogelijk kan je daar terecht. De ANWB even bellen zou ik zeggen om dit na te vragen. Op de website over snelladen zeggen ze dit:

... Verder zijn auto’s met een zogeheten range extender zoals de Opel Ampéra en de Chevrolet Volt niet geschikt, wat ook geldt voor plug-in hybrides zoals de Prius Plug-In Hybrid. Voor deze auto's zijn bij de ANWB servicecentra reguliere oplaadpunten aangelegd.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

Thelosen

Vaste klant

  • Berichten: 154
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:04
  • km-stand: 23000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Bolt

Re: laadpunten schiphol

Berichtma 16 apr 2012, 18:06

Er zijn al wel enkele laadpunten op Schiphol aangelegd. Tot nu toe volgens mij echter nog niet op de publiekstoegankelijke plekken.

Ik zit relatief vaak op Schiphol en heb bij mij thuis geen laadpunt van The New Motion nodig. Ik denk dat ik ga proberen om een laadpunt op Schiphol te krijgen. Het mooiste was natuurlijk als er een aantal op lang parkeren komen, als je er dan ook nog gratis bij kunt parkeren.....


Offline

alefarendsen

Bekende

  • Berichten: 90
  • Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 11:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: laadpunten schiphol

Berichtdi 17 apr 2012, 15:41

Over Schiphol en Privium weet ik de status nu zo direct niet. Zal ik navragen aan onze kant.

Rondom Q-Park, we zijn bij een aantal Q-Parks aan het plaatsen. Ik vraag Lidewij van onze kant even te reageren. Zij heeft meer info bij welke Q-Parks er nu al punten staan en waar anderen gaan komen.

groet,
Alef
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...


Offline

Lidewij Severins

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: di 17 apr 2012, 15:52
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: laadpunten schiphol

Berichtdi 17 apr 2012, 15:59

Beste Herman,

Momenteel staan er al oplaadpunten in de Q-Park garage de Lutherse Burgwal in Den Haag en in de Schiecentrale in Rotterdam. Wij zijn bezig met de realisatie van oplaadpunten in de garages De Kolk, De Bijenkorf en Mahler in Amsterdam, De Colonel, Plein 1992 en Vrijthof in Maastricht en in de garage Stadsplein in Amstelveen. Deze zullen naar verwachting begin mei gereed zijn. Ook volgt spoedig een oplaadpunt op het Q-Park P+R terrein in Sittard. Als jij suggesties hebt voor Q-Park garages waar jij graag een oplaadpunt gerealiseerd zou zien, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
The New Motion - Lidewij Severins


Offline

groothr

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 10:12
  • km-stand: 33256
  • Lifetime: 26
  • Auto: Bolt

Re: laadpunten schiphol

Berichtzo 22 apr 2012, 09:29

beste allemaal. Deze week via twitter reactie gehad van New Motion; zij vinden het een goed initiatief en gaan erachter aan. E-laad kan alleen op openbare parkeerplaatsen oplaadpunten bouwen.
Mbt de laadpunten die er op schiphol zijn; deze zijn niet gevestigd op plekken waar je als reiziger je auto kunt parkeren. Zeker niet zonder een heel eind te moeten lopen. Wellicht handig wanneer vanuit het forum via twitter en mail The New Motion, Schiphol en Privium worden aangespoord oplaadpunten te installeren.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: laadpunten schiphol

Berichtzo 22 apr 2012, 09:58

Hermen,

O.a. Alef en Lidewij van TNM zijn lid van dit forum. Dus wellicht dat topic prima geschikt is voor jouw lobby :?:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: laadpunten schiphol

Berichtzo 22 apr 2012, 14:33

Het ANWB oplaadpunt op Schiphol:

Afbeelding
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

LightningBlue

Vaste klant

  • Berichten: 235
  • Geregistreerd: di 01 mei 2012, 00:26
  • Woonplaats: Tiel
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Opladen op Schiphol?

Berichtwo 06 jun 2012, 00:17

Binnenkort staat mijn auto 3 dagen op Schiphol. Wie weet iets over het gebruik van deze?

http://www.ev-zuil.eu/laadpaal/index.php/nieuws/26-ev-box-oplaadstation-op-p3-langparkeren-schiphol-airport

Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go


Volgende

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron