joudejans schreef:Lijkt me toch vreemd als we straks voor elk merk wat elektrische auto's aanbied aparte laadstations gaan krijgen, misschien dat andere elektrische leveranciers afspraken kunnen (gaan) maken met Tesla zodat hun auto's daar ook geladen kunnen worden in de toekomst.
Op zich hebben we al een beetje dit scenario: de ChaDeMo stekker is in europa geen 'geaccepteerde standaard', en de superchargers dus ook niet. Ik deel je mening dat dit in het grote beeld geen goede ontwikkeling is.
Maar op het moment van plaatsen van de ChaDeMo snelladers leek dit wel de beste beslissing, het was de enige DC-snel-laad optie. En op dit moment is er geen enkele andere oplaad-optie die 100kW kan leveren zoals de Tesla Superchargers dit kunnen. De supercharger is echt ongelofelijk snel.
In middels heeft de EU besloten dat de type3 combostekker 'de standaard' wordt. en hiermee komen we weer on-topic, want dit zijn de aansluiting FastNed plaatst.
Deze type3 combostekker is compatible met de type2 mennekes stekker die wij allemaal al gebruiken, en heeft 2 extra contacten eronder die gelijkstroom leveren.