Het is nu vr 29 maart 2024, 07:49


Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtvr 14 feb 2014, 21:56

Bij tankstation Palmpol langs de A1, staat nu een Fastned snellaad station. Ik weet niet tot hoelang het duurt maar op moment kun je daar gratis de auto opladen.

Vandaag daar de auto een stukje opgeladen. Naast mij stond een Outlander te snelladen, dat is toch ook wel erg handig zo'n mogelijkheid. 5kWH in 30 min, in die tijd zat ik pas op 1.5 kWh.
Daarna kwam er nog een BMW i3 laden die gebruik maakte van de DC Combo lader, toch wel een erg snelle manier van laden ook. In 20 minuten kreeg hij 80% accu gevuld.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtzo 16 feb 2014, 12:36

Gisteren was ik even bij het laadstation voor Tesla's langs de A27 bij Oosterhout, plek zat, maar het paste niet :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtzo 16 feb 2014, 23:22

Kunnen bij Tesla ook echt alleen Tesla's laden of ook andere auto's die kunnen snelladen?


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtzo 16 feb 2014, 23:27

joudejans schreef:Kunnen bij Tesla ook echt alleen Tesla's laden of ook andere auto's die kunnen snelladen?

Hoe weet ik of mijn auto geschikt is voor Supercharge?
Alle 85 kWh Model S en voor Supercharging geschikte 60kWh zijn uigerust voor Supercharging.

bron: http://www.teslamotors.com/nl_BE/supercharger

De typefout in het antwoord is van tesla zelf :)


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtma 17 feb 2014, 11:07

Dank voor je antwoord.

Op moment dus een beetje alleen op de wereld verhaal die Tesla superchargers. Lijkt me toch vreemd als we straks voor elk merk wat elektrische auto's aanbied aparte laadstations gaan krijgen, misschien dat andere elektrische leveranciers afspraken kunnen (gaan) maken met Tesla zodat hun auto's daar ook geladen kunnen worden in de toekomst.


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtdi 18 feb 2014, 10:23

joudejans schreef:Lijkt me toch vreemd als we straks voor elk merk wat elektrische auto's aanbied aparte laadstations gaan krijgen, misschien dat andere elektrische leveranciers afspraken kunnen (gaan) maken met Tesla zodat hun auto's daar ook geladen kunnen worden in de toekomst.

Op zich hebben we al een beetje dit scenario: de ChaDeMo stekker is in europa geen 'geaccepteerde standaard', en de superchargers dus ook niet. Ik deel je mening dat dit in het grote beeld geen goede ontwikkeling is.
Maar op het moment van plaatsen van de ChaDeMo snelladers leek dit wel de beste beslissing, het was de enige DC-snel-laad optie. En op dit moment is er geen enkele andere oplaad-optie die 100kW kan leveren zoals de Tesla Superchargers dit kunnen. De supercharger is echt ongelofelijk snel.

In middels heeft de EU besloten dat de type3 combostekker 'de standaard' wordt. en hiermee komen we weer on-topic, want dit zijn de aansluiting FastNed plaatst.
Deze type3 combostekker is compatible met de type2 mennekes stekker die wij allemaal al gebruiken, en heeft 2 extra contacten eronder die gelijkstroom leveren.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtdi 18 feb 2014, 12:22

Norbert schreef:In middels heeft de EU besloten dat de type3 combostekker 'de standaard' wordt. en hiermee komen we weer on-topic, want dit zijn de aansluiting FastNed plaatst.
Deze type3 combostekker is compatible met de type2 mennekes stekker die wij allemaal al gebruiken, en heeft 2 extra contacten eronder die gelijkstroom leveren.

Ik heb begrepen dat de BMW i3 uitgerust is met een aansluiting voor de combo-stekker.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtdi 18 feb 2014, 14:51

De BMW i3 die kwam laden bij fastned gebruikte de DC combo lader ja. Volgens de site van fastned gebruiken onderstaande auto's de DC combo lader:

BMW i3
Volkswagen E-up
Chevrolet Spark EV

ChaDeMo:

Nissan Leaf
Mitsubishi Outlander
Peugeot iOn
Citroën C-Zero

(AC) Mennekes:

Renault Zoe (semi-snel)
Tesla Model S (semi-snel)
Volvo V60
Toyota Prius
Opel Ampera
Smart Electric Drive


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Berichtdi 18 feb 2014, 14:53

Snelladen zou ook voor mij de meest gewilde verbetering zijn bij een facelift van de ampera.


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Berichtdi 18 feb 2014, 21:30

Geweldig dat ze dit doen. Hopelijk kunnen ze de prijs ook redelijk houden. En de capaciteit snel genoeg uitbreiden als het nodig is. Moet er niet aan denken dat ik wachtrij moet staan op te kunnen laden. Stel je voor, iedere 30min 1 plekje naar voren :cry:

Mijn volgende auto wordt in ieder geval eentje met een snel lader! [offtopic]Misschien de Volt Gen 2? Hopelijk horen we daar snel meer over. [/offtopic]
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Volgende

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron