Het is nu do 28 maart 2024, 10:50


Wens locaties laadpalen

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Wens locaties laadpalen

Berichtwo 24 jun 2015, 10:19

De meest eenvoudige plek om een laadfunctie te realiseren: de marktkraam aansluitingen. Deze zijn al voorzien van voldoende capaciteit en worden normaliter maar 1 keer per week gebruikt: tijdens de weekmarkt. Hoe simpel is het voor The New Motion (of anderen) alle gemeenten en alle marktpleinen te voorzien?

Standaardisatie in lokaties vereenvoudigd het gebruik: iedere bioscoop, iedere Albert Heijn/PLUS/COOP/JUMBO/ALDI/LIDL, ieder poitieburo, iedere begraafplaats/crematorium, IKEA/FORMIDO/PRAXIS/GAMMA, ieder ziekenhuis, voorzien van een laadmogelijkheid.

Start met een waterdicht Shuko-stopcontact of blauwe CEE en als er echt gebruik van wordt gemaakt: Laadpaal met verrekenmogelijkheid of gratis.

Ik kies ondertussen mijn inkopen en diners te doen bij voor zaken/ketens die wel laad-mogelijkheden hebben.
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline

christiaanjanssen

Vaste klant

  • Berichten: 112
  • Geregistreerd: do 05 sep 2013, 21:42
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera-e

Re: Wens locaties laadpalen

Berichtwo 24 jun 2015, 10:29

Vision schreef:De meest eenvoudige plek om een laadfunctie te realiseren: de marktkraam aansluitingen. Deze zijn al voorzien van voldoende capaciteit en worden normaliter maar 1 keer per week gebruikt: tijdens de weekmarkt. Hoe simpel is het voor The New Motion (of anderen) alle gemeenten en alle marktpleinen te voorzien?

Standaardisatie in lokaties vereenvoudigd het gebruik: iedere bioscoop, iedere Albert Heijn/PLUS/COOP/JUMBO/ALDI/LIDL, ieder poitieburo, iedere begraafplaats/crematorium, IKEA/FORMIDO/PRAXIS/GAMMA, ieder ziekenhuis, voorzien van een laadmogelijkheid.

Start met een waterdicht Shuko-stopcontact of blauwe CEE en als er echt gebruik van wordt gemaakt: Laadpaal met verrekenmogelijkheid of gratis.

Ik kies ondertussen mijn inkopen en diners te doen bij voor zaken/ketens die wel laad-mogelijkheden hebben.


Prima plan; laat sommige ketens zich maar eens onderscheiden op dit terrein. Marktplaatsen zijn waarschijnlijk niet overal mogelijk. In 's-Hertognebosch is deze plek niet bedoeld om te parkeren als er geen markt is, maar er zullen voldoende plaatsen zijn waar dat wel kan.
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Wens locaties laadpalen

Berichtvr 03 jul 2015, 16:39

Tja, soms duurt het even, maar dan heb je ook wat. :clap:
In december 2014 stuurde ik een mail aan de klantenservice van IKEA, ik kreeg direct het volgende antwoord:

Hierbij refereren wij aan het door u op de computer ingevulde formulier "Help ons te verbeteren" en bedanken u voor de moeite die u heeft willen nemen ons van uw ervaringen op de hoogte te stellen. Van de reacties van klanten kunnen wij veel leren.

Uw suggestie omtrent een oplaadpunt voor electronische auto's is doorgegeven aan de
leidinggevende van de betreffende afdeling.
Suggesties van klanten zijn altijd erg welkom.

In het vertrouwen u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

met vriendelijke groet,
IKEA B.V.



En nu het persbericht van IKEA en The New Motion:

IKEA Nederland installeert de komende periode laadpunten voor elektrische en plug-in hybride auto’s bij alle Nederlandse vestigingen van het woonwarenhuis.

Op deze laadpunten, de lolo, kan elke elektrische en plug-in hybride auto op optimaal vermogen laden (3,7 tot 22kW). Met de plaatsing van deze laadpunten wil IKEA alternatief vervoer stimuleren.

IKEA Zwolle en IKEA Utrecht zijn de eerste vestigingen in Nederland die elk 4 laadpunten in gebruik HEBBENgenomen. Bij IKEA Haarlem zijn op 24 juni de NIEUWE laadpunten geïnstalleerd. Het streven is binnen een jaar alle vestigingen te voorzien. 01-IKEA-installeert-laadpunten-voor-elektrische-autos-bij-al-haar-vestigingen (1)IKEA vestigingen zijn makkelijk bereikbaar en herkenbaar voor iedereen en daarom de IDEALE locatie voor een laadpunt. De duur van een gemiddeld winkelbezoek is dusdanig lang, dat er genoeg tijd is voor het voldoende bijladen van de auto. Elke IKEA vestiging krijgt tenminste vier laadpunten.

“Het stimuleren van elektrisch rijden past perfect in onze duurzaamheidsstrategie waarbij een belangrijke pijler is dat we mensen inspireren, helpen en stimuleren om een duurzamer leven te leiden”, aldus Lisen Wirén, Country Sustainability Manager IKEA Nederland. “We hebben kritisch gekeken naar welk type lader het beste past bij IKEA en bij onze consument. Op basis daarvan hebben we voor een lader van 22 kW gekozen, met een uniforme aansluiting. Klanten kunnen laden voor 0,22,- euro per KWh. Wij hanteren geen starttarief”.

De laadpunten worden geplaatst in samenwerking met The New Motion, EXPERT op het gebied van laadpunten en laaddiensten voor elektrische auto’s.
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wens locaties laadpalen

Berichtvr 03 jul 2015, 17:15

Ik tank bij IKEA Delft al bijna een jaar elektriciteit, ik dacht dat ze dat al wel bij alle woonwarenhuizen hadden maar kennelijk niet. Goed nieuws dus!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wens locaties laadpalen

Berichtza 04 jul 2015, 08:09

Bij Duiven is er ook een mogelijkheid tot laden, al geruime tijd (is een topic over).
Echter is dat 1 mennekes + 1 snellaad punt. Toen ik daar laatst was, stond er al een Ampera te laden, nog gevraagd, maar dat was het enige laadpunt op hun parkeerplaats. :cry:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wens locaties laadpalen

Berichtma 06 jul 2015, 05:34

Bij Delft zijn er tenminste 6 oplaadplaatsen. maar vanuit Deventer is dat natuurlijk wel een beetje ver rijden ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Wens locaties laadpalen

Berichtwo 12 aug 2015, 21:39

wat is het te betalen tarief eigenlijk bij IKEA? ik kan geen in rekening gebrachte kosten vinden :clap:
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Vorige

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten