Het is nu di 16 apr 2024, 20:51


Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtvr 22 apr 2016, 18:03

hjm schreef:
Hallo Poul,
Heb je geen problemen op de camping met een te laag amperage in de voeding gehad?
Ik neem de "thuislader" ook wel eens mee op pad maar merk dat igv een lange kabel deze in storing gaat.
Met nieuwsgierige groeten,
HJM

Zelden, ik kan altijd op 6A laden en soms op 10A. Ik heb twee (verleng)kabels voor op de camping, allebei 20 meter. Een met campingstekker aan ene en aantal contactdozen aan andere kant. En een 'gewone' stevige verlengkabel (3x2,5 mm²). Ze voldoen allebei prima icm de omalader, behalve natuurlijk als iemand zijn waterkoker aanzet. Dan gaat de hele camping op zwart, ook als ik niet aan het laden ben.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtvr 22 apr 2016, 19:53

Probeer het met een stevige waterkoker en je hebt het antwoord, natuurlijk wel eerst even op onderzoek gaan hoe je in het geval van een gesprongen automaat weer stroom kunt krijgen want dat gaat niet altijd even makkelijk :silent:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

ehermm

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 27 sep 2014, 11:45
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 8
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtzo 24 apr 2016, 15:13

Poul schreef:Mijn ervaring is dat de meeste campinghouders in Frankrijk het uiterst interssant vinden als je electriciteit neemt op de camping om je auto op te laden. Dat kan dan gemakkelijk met de omalader. Dan hoef je er ook niet voor om te rijden.

Groeten,
Poul

Hallo Poul, waarom noem jij de thuislader een omalader?
Heb jij een zgn campingstekker? Waar krijg je die?
Pasjes voor al die laadlocaties zijn eigenlijk moeilijk te krijgen. Ik kijk bij Chargemap of lemnet bij gratis locaties

Graag je bericht.
Herman


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtzo 24 apr 2016, 18:26

Poul schreef: Onthaasten heet dat.

Groeten,
Poul
:thumbup:
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtzo 24 apr 2016, 22:56

ehermm schreef:Hallo Poul, waarom noem jij de thuislader een omalader?
Heb jij een zgn campingstekker? Waar krijg je die?
Pasjes voor al die laadlocaties zijn eigenlijk moeilijk te krijgen. Ik kijk bij Chargemap of lemnet bij gratis locaties

Graag je bericht.
Herman

Thuislader = omalader: inmiddels ingeburgerd en door mij overgenomen spraakgebruik.
Campingstekker-verloopkabeltje: bij een campingwinkel. Volgens mij heb ik de mijne op de campingafdeling van een grote Franse supermarkt gekocht, omdat iets dergelijks in Nederland niet meer geleverd wordt/mag worden. In Frankrijk liggen ze gewoon in de schappen.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtzo 24 apr 2016, 23:23

Ze zijn hier gewoon te verkrijgen hoor en bij onze zakelijke equivalent van de Intermarché liggen ze ook in het schap!
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtma 25 apr 2016, 07:13

japio schreef:Ze zijn hier gewoon te verkrijgen hoor en bij onze zakelijke equivalent van de Intermarché liggen ze ook in het schap!

:thumbup: Een broodje-aapverhaal dus dat mij werd verteld door de campingwinkel die ze niet had liggen.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

hjm

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: di 08 okt 2013, 12:49
  • Woonplaats: Heemstede
  • km-stand: 70760
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtdi 03 mei 2016, 16:41

Heeft er iemand al echte ervaringen met openbaar laden "en France?"
Kom zelf niet lekker vlot verder, speciale stekker(beetje duur voor 3 weken vakantie), laadpas van wie dan wel?
Wie heeft de oplossingen?
Bedankt op voorhand,
HJM


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtwo 04 mei 2016, 09:44

Ja, echte ervaringen:
- langzaam laden gewoon met de 'oma'lader, zonder verloopstuk, gewoon aansluiten op stopcontact (dat noemen ze in Frankrijk ook een openbaar laadpunt, o.a. bij het gemeentehuis vlak bij Versailles ;-) )
- snelladen (voor Ampera uiteraard niet van toepassing), aansluiting gewoon hetzelfde

Voor wat betreft het opladen buiten stopcontacten om is de laadpas cruciaal. Voor zover mij bekend is er nog geen Nederlandse leverancier die kan garanderen dat je pasje het ook in het buitenland doet. Dus kijken of je er één in Frankrijk zelf (voorafgaande aan de vakantie) zelf kunt bestellen. Dat heb ik b.v. voor Engeland gedaan en dat ging prima.

Maar nu even nuchter: als je ook nog een benzinemotor onder de kap hebt zou ik gewoon lekker rijden en als je stomtoevallig tegen een stopcontact aanloopt waar je kunt laden dat uiteraard niet nalaten.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

hjm

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: di 08 okt 2013, 12:49
  • Woonplaats: Heemstede
  • km-stand: 70760
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Elektrisch rijden langs de Franse kust?

Berichtza 07 mei 2016, 12:49

NeufegliseThierry schreef:Ja, echte ervaringen:
- langzaam laden gewoon met de 'oma'lader, zonder verloopstuk, gewoon aansluiten op stopcontact (dat noemen ze in Frankrijk ook een openbaar laadpunt, o.a. bij het gemeentehuis vlak bij Versailles ;-) )
- snelladen (voor Ampera uiteraard niet van toepassing), aansluiting gewoon hetzelfde

Voor wat betreft het opladen buiten stopcontacten om is de laadpas cruciaal. Voor zover mij bekend is er nog geen Nederlandse leverancier die kan garanderen dat je pasje het ook in het buitenland doet. Dus kijken of je er één in Frankrijk zelf (voorafgaande aan de vakantie) zelf kunt bestellen. Dat heb ik b.v. voor Engeland gedaan en dat ging prima.

Maar nu even nuchter: als je ook nog een benzinemotor onder de kap hebt zou ik gewoon lekker rijden en als je stomtoevallig tegen een stopcontact aanloopt waar je kunt laden dat uiteraard niet nalaten.


Tja das waar maar als elekrofiel hang ik nogal aan mijn "gemiddelde" van 1.6/100km :angel:
vandaar het gewring in bochten voor de vakantie.
Groeten,
HJM


VorigeVolgende

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast