Het is nu do 18 apr 2024, 18:45


laadpunten in parkeergarage

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline

bubblemaker

Bekende

  • Berichten: 76
  • Geregistreerd: wo 11 apr 2012, 16:14
  • km-stand: 19408
  • Lifetime: 9
  • Auto: Ampera

Re: laadpunten in parkeergarage

Berichtwo 10 okt 2012, 13:14

In Deventer (Op de Keizer) parkeergarage binnenstad direct bij binnenkomst twee oplaadpunten. Zodra je geparkeerd hebt komt de beheerder netjes aangelopen om het oplaadpunt te activeren. Nu al een aantal keer geparkeerd en met volle accu weer op pad.

Naast de "echte" oplaadpunten hebben ze ook nog gewone stekkerdozen voor de Voltec lader.


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: laadpunten in parkeergarage

Berichtzo 25 nov 2012, 15:13

Marijn schreef:Vorige week in Rotterdam geparkeerd in de garage onder het Schouwburgplein... perfect!

Prachtige plek waar 2 auto's naast elkaar heel ruim kunnen parkeren.
Het staat ook goed aangegeven, al voordat je de garage inrijdt hangt er een bordje.

Heb er gisteravond ook gestaan, perfect geregeld als je een avondje met diner en film of theater doet. Deze garage is ook nog eens (iets) minder duur dan de Q-Park om de hoek die ook laadpunten heeft.

Overigens vond ik de bewegwijzering niet overhouden, 1 bordje bij de ingang en vervolgens maar gokken... heel toevallig zag mijn bijrijdster een tweede bordje naar etage -2 wijzen, daarna was het simpel want ik herinnerde me de foto! :thumbup:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: laadpunten in parkeergarage

Berichtzo 25 nov 2012, 16:57

bubblemaker schreef:In Deventer (Op de Keizer) parkeergarage binnenstad direct bij binnenkomst twee oplaadpunten. Zodra je geparkeerd hebt komt de beheerder netjes aangelopen om het oplaadpunt te activeren. Nu al een aantal keer geparkeerd en met volle accu weer op pad.

Naast de "echte" oplaadpunten hebben ze ook nog gewone stekkerdozen voor de Voltec lader.


En voorlopig nog gratis........... :clap:
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: laadpunten in parkeergarage

Berichtzo 25 nov 2012, 17:59

boeuf schreef:
Marijn schreef:Vorige week in Rotterdam geparkeerd in de garage onder het Schouwburgplein... perfect!

Prachtige plek waar 2 auto's naast elkaar heel ruim kunnen parkeren.
Het staat ook goed aangegeven, al voordat je de garage inrijdt hangt er een bordje.

Heb er gisteravond ook gestaan, perfect geregeld als je een avondje met diner en film of theater doet. Deze garage is ook nog eens (iets) minder duur dan de Q-Park om de hoek die ook laadpunten heeft.

Overigens vond ik de bewegwijzering niet overhouden, 1 bordje bij de ingang en vervolgens maar gokken... heel toevallig zag mijn bijrijdster een tweede bordje naar etage -2 wijzen, daarna was het simpel want ik herinnerde me de foto! :thumbup:

Als ik in die buurt moet zijn, parkeer ik liever bij de laadpalen op het Delftseplein (200 meter richting spoor, achter NN). Gratis parkeren en je hebt geen last van de verkeersopstoppingen om de parkeergarage onder het Schouwburgplein in of uit te komen (ingang Doelenkant). Want dat is echt nog steeds een ramp :thumbdown: , zeker om een uur of half acht/acht 's avonds.

Groeten
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

willyteb

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: vr 21 jun 2013, 09:04
  • Woonplaats: Didam
  • km-stand: 5000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Laadpalen overzicht

Berichtdi 31 dec 2013, 10:48

bubblemaker schreef:In Deventer, de parkeergarage Op de Keizer 2 laadpunten (wordt uitgebreid naar zeker 10 vlgs beheerder).

Gisteren auto geparkeerd, de beheerder komt aangelopen en meldt doodleuk dat de parkeergarage de kosten voor het laden voorlopig op zich neemt. Toch nog maar ff wat langzamer door de stad gesjokt ;-)


Was zondag ook in Deventer.
Nog steeds 2 laadpunten en nog steeds gratis. :D
Accu was leeg, na 4 uur vol dus gratis naar huis gereden. :D :D :D :D


Offline
Avatar gebruiker

HaKa

Vaste klant

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 24 aug 2012, 23:23
  • Woonplaats: Bennekom
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera-e

Re: laadpunten in parkeergarage

Berichtdo 19 nov 2015, 23:05

Marijn schreef:Vorige week in Rotterdam geparkeerd in de garage onder het Schouwburgplein... perfect!

Prachtige plek waar 2 auto's naast elkaar heel ruim kunnen parkeren.
Het staat ook goed aangegeven, al voordat je de garage inrijdt hangt er een bordje.

Afbeelding


Ik was hier vandaag, dus ruim 3 jaar later. 760 parkeerplekken, nog steeds 2 laadpunten ..... natuurlijk bezet, want het aantal EV's is sindsdien vertienvoudigd.
En met het aantal EV's afgezet tegen het aantal plofauto's (70.000:8.000.000) zouden er inmiddels toch minstens 7 plekken moeten zijn.
Durven jullie na de Ampera een BEV aan?
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: laadpunten in parkeergarage

Berichtza 21 nov 2015, 11:06

HaKa schreef:Durven jullie na de Ampera een BEV aan?


Jawel, alleen het argument dat EV kostenefficient is valt af. Een grote laadruimte, trekhaak en comfort gaan bij een volgende auto weer een grotere rol spelen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: laadpunten in parkeergarage

Berichtdo 10 maart 2016, 23:35

Poul schreef:Als ik in die buurt moet zijn, parkeer ik liever bij de laadpalen op het Delftseplein (200 meter richting spoor, achter NN). Gratis parkeren en je hebt geen last van de verkeersopstoppingen om de parkeergarage onder het Schouwburgplein in of uit te komen (ingang Doelenkant). Want dat is echt nog steeds een ramp :thumbdown: , zeker om een uur of half acht/acht 's avonds.

Groeten
Poul

Afgelopen week was ik weer eens in de buurt van het Delftseplein. Dat ligt op zijn Rotterdams helemaal overhoop, dus ook geen laadpaal meer te vinden :thumbdown: :evil: .
Alternatieven op de diverse Apps zijn vier vrije laadpalen in parkeergarage Delftse Poort, 100 meter verder. Het bord naar de ingang meldt dat het parkeergarage van Unilever en Royal Bank of Schotland is. De poort van de garage stond wagenwijd open en geen slagboom of iets dergelijks te zien, dus de gok gewaagd en gewoon naar binnen gereden. De laadpalen gezocht, maar niet gevonden. Een schoonmaker vertelde mij dat ze er niet meer waren. Fijn dat ze dan nog op de Apps staan, logisch dat ze ook niet bezet zijn :thumbdown: :thumbdown: .

Aangezien er voldoende vrije plekken waren, heb ik maar gewoon geparkeerd en ben ik via de centrale hal van genoemde bedrijven direct naar buiten gelopen. Drie uur later de omgekeerde route weer terug en gewoon op de knopjes drukken om de parkeergarage in te komen (de beveiliging laat ook maar iedereen door :mrgreen: ) en ongehinderd vertrokken.
Aangezien er nergens een plek was om te betalen heb ik een goedkope parkeerplek gehad voor die drie uur. Daar kan een volle accu bij een laadpaal bij een parkeermeter niet tegenop. 8-)

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Vorige

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten