Het is nu vr 29 maart 2024, 09:01


Laadvergoeding privé-laadpalen

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdi 11 dec 2012, 19:46

Ons administratiekantoor is echt van de oude stempel en zal dus niets accepteren als ze het niet kunnen verantwoorden belastingtechnisch. Ik heb een XLS waar ik zo veel mogelijk de kwh stand in probeer te zetten die ik aflees op de tussenmeter. Dit is echt niet iedere dag. Er aan gekoppeld zijn de tarieven van mijn energie maatschappij en de btw in/excl de XLS rekent alles door automatisch met sub totalen per maanden een totaal per jaar.
Ieder kwartaal even een foto maken van de meter en bijvoegen in de XLS en voila.
Ik heb nu alles opgespaard vanaf mei maar in 2013 willen ze dat ik het ieder kwartaal ga indienen.

Dus ik ben er niet zo bang voor, dit gaat wel goedkomen.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline
Avatar gebruiker

Odiebla

Stamgast

  • Berichten: 303
  • Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 21:16
  • Woonplaats: Almereville
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdi 11 dec 2012, 20:41

Het gaat er vooral om wat de belastingdienst vindt en getuige de zoektocht die ik bij de blauwe vrienden heb genoten is er nu nog geen hard beleid op dit gebied.
Lithium White, wit interieur (auto moest passen bij witte iPhone6) alles d'r op en d'r aan, Lolo.


Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdi 11 dec 2012, 21:05

Odiebla schreef:Het gaat er vooral om wat de belastingdienst vindt...


Dan zijn we het met elkaar eens want dat bedoelde ik ook toen ik zei: "Ons administratiekantoor is echt van de oude stempel en zal dus niets accepteren als ze het niet kunnen verantwoorden belastingtechnisch." ;)

Ze (administratiekantoor-medewerkers) zijn er 25 sept jl. speciaal nog voor een seminaar/expertsessie van de BD geweest die o.a. ook het thema EV's, en hoe hier mee om te gaan, specifiek de declaraties ervan heeft behandeld.

Wellicht wil de BD je nog wel wat info nasturen n.a.v. dit seminaar/expertsessie.

PS ik moet wel toegeven dat het al met al van mei tm november heeft geduurd voor dat ik uitsluitsel had dus het was ook wel even doorbijten maar nu is alles in kannen en kruiken.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline
Avatar gebruiker

Odiebla

Stamgast

  • Berichten: 303
  • Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 21:16
  • Woonplaats: Almereville
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdi 11 dec 2012, 21:50

Raar, ik heb in oktober geloof ik uitgebreid contact gehad met het belasting kantoor in deze regio en na tig keer doorverbinden gaf de persoon aan de andere kant (neeeheee!!! Ik bel NIET met een vraag over bijtelling van elektrische voertuigen!!!) toe dat er nog geen beleid was en dat we de inspecteur maar moesten aanschrijven. Ik zal van de week het BD kantoor eens nabellen en vragen naar de sessie waar jij het over hebt. Stelletje ambtenaren :?
Lithium White, wit interieur (auto moest passen bij witte iPhone6) alles d'r op en d'r aan, Lolo.


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdi 11 dec 2012, 22:15

Zal het intern bij de Belastingdienst opgooien, kijken of ik een antwoord los kan krijgen
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdi 11 dec 2012, 23:53

Odiebla schreef:Raar, ik heb in oktober geloof ik uitgebreid contact gehad met het belasting kantoor in deze regio en na tig keer doorverbinden gaf de persoon aan de andere kant (neeeheee!!! Ik bel NIET met een vraag over bijtelling van elektrische voertuigen!!!) toe dat er nog geen beleid was en dat we de inspecteur maar moesten aanschrijven. Ik zal van de week het BD kantoor eens nabellen en vragen naar de sessie waar jij het over hebt. Stelletje ambtenaren :?


Heeeel herkenbaar ik heb ook al eens in mei jl, 40 min aan de lijn gezeten met de BD. Ook 7 keer doorverbonden en hetzelfde antwoord, de inspecteur aanschrijven. Maar daar had ik zelf allemaal geen zin in dus heb ik het gehele uitzoekwerk aan m'n werkgever teruggegeven en die op zijn beurt weer aan het administratiekantoor.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtza 23 feb 2013, 00:39

Poul schreef:Nu een beetje duidelijk begint te worden wat aan laadkosten door TNM in rekening wordt gebracht, ben ik onderhand ook wel nieuwsgierig naar wat door TNM/EV-Box/etc. aan laadvergoeding op de rekening wordt bijgeschreven (en wordt verantwoord). Met name van belang voor leaserijders met volledige brandstof/elecriciteitsvergoeding (bijv. MTC) die thuis een laadpaal hebben staan en de auto dus (nog) 'op eigen kosten' opladen.
Dat zou toch onderhand ook wel eens duidelijk mogen worden. Inmiddels heb ik zelf al een dikke EUR 300 aan stroom in die auto gepompt en heb daarvan nog niets teruggezien :cry: .
Of heeft iemand al centjes van één van deze partijen ontvangen?

Groeten,
Poul

Eind januari het stroomverbruik tot en met december vergoed gekregen. Was dmv aparte actie van EV-Box geregeld. Integrale kostenvergoeding van EUR 0,23 per kWh. Dus dat valt mij niet tegen. Nu de speurtocht nog afronden wat TNM aan mijn werkgever in rekening heeft gebracht. En natuurlijk ben ik benieuwd wat er eind februari op mijn rekening wordt bijgeschreven. :)

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Earlyontheroad

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 22:05
  • Woonplaats: Steenderen
  • km-stand: 81000
  • Lifetime: 9
  • Auto: Ampera

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdo 04 apr 2013, 21:51

Iemand ervaring met de laadvergoeding die wordt betaald door EV_Box? Ik heb een lease-auto en een laadpaal thuis waarbij de stroom door EV-Box wordt vergoed aan mij (stroom loopt over mijn meter)

Ik heb één maal een afrekening gezien van hen met de stroom die ik geladen heb in nov. en dec. (februari, met betaling in maart).Ik heb de auto vanaf eind oktober. Nu heb ik in jan t/m mrt. ook al weer voor ruim €250 aan stroom in de auto zitten, maar nog geen enkele creditfactuur, laat staan betaling ontvangen.
Rogier
Donkerblauwe Ampera
32500 km.
1,6 l./100km.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtdo 04 apr 2013, 22:01

Yep, het heeft even geduurd, maar inmiddels heb ik een aantal maanden ervaring met een en ander. Naar mijn idee werkt het als volgt:
  • In maand 1 (januari bijvoorbeeld) laad ik bij mijn EV-Box thuis. Dat is een 'slimme' EV-Box waarbij het verbruik wordt geregistreerd.
  • Van die registratie krijg ik aan het einde van maand 2 (februari dus in dit voorbeeld) de creditfactuur en mijn werkgever, via TNM, de debetfactuur.
  • In de tweede helft van maand 3 (jazeker: maart) ontvang ik het bedrag op mijn rekening.
  • En zo zou dat elke maand moeten gaan.
Dus dat lijkt goed te gaan. Wat ik nog niet heb gekregen, is de vergoeding van de laadkosten over de maand september toen hun systeem er gedurende drie weken uit lag en ik wel dagelijks heb geladen. Ondanks vele mailtjes en aansporingen (ook via mijn werkgever), hoop ik dat dat nu ook eens wordt overgemaakt.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Earlyontheroad

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 22:05
  • Woonplaats: Steenderen
  • km-stand: 81000
  • Lifetime: 9
  • Auto: Ampera

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Berichtza 06 apr 2013, 20:01

Hoi Poul,

Dat verklaart het verhaal bij mij helaas maar ten dele. Ik heb ook zo'n slimme EV-box. Ik kan via Internet ook mijn verbruik maandelijks zien en de transacties ook downloaden.

Qua betalen voor de stroom heb ik in februari een nota ontvangen met daarop de laadtransacties van november en december. Dit is in maart betaald.

Nu ben ik afwachtende van de nota over januari en februari (en maart), die er, afgaande op jouw schema, al had moeten zijn. Mogelijk dat de betaling over januari en februari dus ook achter zal blijven. Nu ik er elke maand een kleine 100 euro aan stroom inpomp zal ik er maar eens achteraan gaan. Loopt nog niet helemaal optimaal snel die afrekening.
Rogier
Donkerblauwe Ampera
32500 km.
1,6 l./100km.


VorigeVolgende

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron